Atest mjernih uređaja
Svi uređaji kojima se koristi policija moraju biti atestirani, odnosno ispitani u Državnom zavodu za normizaciju i mjeriteljstvo. Dokument o ispravnosti mjernog uređaja vrijedi godinu
Vozači drukčije reagiraju kada im se pruži fotozapis s relevantnim činjenicama |
Laserski pištolji najnepouzdaniji
Laserski pištolji osim brzine ništa drugo ne bilježe, pa uvijek postoji mogućnost manipulacije, te se sve manje upotrebljavaju. Kod njih nema mogućnosti fotozapisa, tako da zaustavljeni vozač uvijek može sumnjati čija je brzina zabilježena na običnom laseru, da li njegova ili nekog vozila ranije. U pravilu policijski djelatnik nakon svakog snimanja i predočavanja brzine prekršitelju mora poništiti zabilježeni podatak.
Pro Laser III najefikasniji
Pro Laser III spada među najsuvremenije uređaje koji radi na principu foto i videozapisa, te može mjeriti brzinu do 320 km/h i na udaljenosti do 1800 metara. Riječ je o uređaju kod kojeg ne pomažu nikakvi anti-radari. Sve je bazirano na principu fotoaparata koji snima brzinu i sprema u memoriju. Na displeju se pokazuje dan, sat, vrijeme i očitana brzina. Prema riječima Predraga Kunca i Andrije Luetića, koji rade na tom laseru, uređaj automatski reagira na nedopuštenu brzinu i u djeliću sekunde vraća lasersku zraku nazad. Prekršitelj se odmah zaustavlja, te mu se na uvid daje dokaz o brzini kojom je vozio i povećava zabilježena registracija, tako da nema dvojbi oko prekršaja.

Pro Laser II može mjeriti brzinu do 320 km/h i na udaljenosti od 1800 metara
Minimalno 200 metara praćenja
Policijski presretači opremljeni su izuzetno preciznim uređajem Traffivision koji lovi prekršitelja uz pomoć videozapisa. Na videozapisu se vidi datum, vrijeme, presretačeva brzina i brzina automobila koji se prati. Presretač s uređajem Traffivision bilježi prosječnu brzinu, a za snimanje mu treba najmanje 200 metara praćenja vozila ispred sebe.

Travimo uređaj radi na principu presretača, samo što je to starija verzija kod koje je snimka crno-bijela. Prekršitelj se obavezno zaustavlja od strane policijske ophodnje kako bi se utvrdio identitet vozača. To se radi zbog toga da bi se izbjegli prigovori, natezanja tko je vozio i slično.
Obavijest o radarima
Svaka policijska postaja planira na kojim će mjestima određenog dana postaviti uređaje za mjerenje brzine. Takva se obavijest obično proslijeđuje HAK-u, na čijim internetskim stranicima se može pročitati gdje su tog dana radari. Uostalom, obavijesti o radarima mogu se čuti na određenim radijskim postajama.
Brisanje brzine
Multanova stoji uglavnom na tronošcu i mjeri isključivo brzinu vozila na prometnici, dok prekršitelja zaustavlja druga ophodnja koja može biti i nekoliko kilometara dalje, te se prekršitelj na osnovu dojave prve ophodnje zaustavlja. Međutim, ako u međuvremenu prođe drugi automobil koji je u prekoračenju brzine, Multanova bilježi novu brzinu tako da se sve svodi na usmenu obavijest od strane policijskog djelatnika. Ako vozač sumnja u te podatke ulaže prigovor i nakon toga sud vodi daljnji postupak dokazivanja tko je u pravu, a kao dokaz uzima se napravljena fotografija.
Zdravko Juričko