Prikolice za automobile

ZAGREB - Brojna pravila koja su propisana našim zakonom većina vozača ne poznaje, a time mogu ugroziti svoju i sigurnost ostalih sudionika u prometu.



S položenom B kategorijom vozač automobila može upravljati isključivo s prikolicom do 750 kilograma, dok je za sve ostale prikolice do 3500 kilograma obavezna B+E kategorija.



Kad je riječ o cijenama tehničkog pregleda i osiguranja, one variraju ovisno o masi, odnosno veličini prikolice.



Primjerice, kod “lakih” prikolica do 750 kilograma cijena tehničkog pregleda iznosi prihvatljivih 400 kuna i što je važnije, obavlja se samo jednom u tri godine.



Osiguranje auta dovoljno



Veliku razliku predstavljaju prikolice veće mase od 750 do 3500 kilograma za koje ste obavezni svake godine ići na tehnički pregled i tom prilikom izdvojiti čak 1600 kuna.



Osiguranje prikolice nije potrebno budući da je pokriva polica automobila. No, iznimka ili problem može nastati ako je sama prikolica prouzročila prometnu nesreću ili je tom prilikom oštetila drugo vozilo. U tom slučaju, kada prikolica nije posebno osigurana, nećete moći naplatiti štetu s police automobila. Upravo zato, pametniji izbor je plaćanje police osiguranja na prikolicu budući da se radi o simboličnih 50 kuna.



Rupom u zakonu mnogi smatraju činjenicu da se priklolica od 750 kg bez kočnica provjerava jednom u tri godine, a skuplja s kočnicama svake godine, s time da je pregled potonje čak 12 puta skuplji.



Kvaliteta prikolice ovisi o nekoliko važnih detalja.



Važan odabir proizvođača



Najvažniji faktor svakako je proizvođač, a nakon toga obavezno treba pripaziti i na kvalitetu cinčanja, točnije je li konstrukcija prikolice toplo ili hladno cinčana. Posebna priča su i proizvođači osovine, a na tom su području glavne uloge raspoređene između dva - Alko Kobera i Knotta.



Ako je vaša osovina dobre kvalitete, prikolica će biti znatno dugotrajnija.



Pravila o dopuštenoj masi  



Pažnju treba posvetiti i debljini i kvaliteti drvene podnice na prikolici, debljini lima ili aluminija od kojeg su izrađene, a vrlo je važno provjeriti i kakav je oblik i čvrstoća same konstrukcije prikolice.



Iako mnogi upotrebljavaju razne vrste prikolica za prijevoz najraznovrsnijih tereta, većina vozača taj proces uzima zdravo za gotovo. Mnogi vozači ne znaju da se sve prikolice do 3500 kilograma montiraju na “kuku”, no da nije svaka prikolica napravljena za svaki automobil.



Pravila o težini automobila i ukupnoj dopuštenoj masi auto-prikolice moraju se poštovati kako na cesti ne bi bilo neželjenih situacija.



B kategorija dovoljna samo za prikolice do 750 kilograma



Ne može se svaka prikolica montirati na svaki automobil budući da se moraju poštovati izračuni težine vozila i ukupne mase auto-prikolice. Primjerice, ako je vaš automobil težak dvije tone, na kuku možete priključiti prikolicu s kočnicom do tri tone.



No, slučaj je drugačiji ako se radi o prikolicama bez kočnice jer se tada na automobil težak tonu može montirati prikolica do 500 kg. To znači da ukupna dopuštena masa prikolice smije biti veća do 50 posto ukupne težine vučnog vozila.



“Lakim prikolicama” do 750 kg mogu upravljati vozači s položenom B kategorijom, dok je za sve ostale do 3500 kg nužna B+E kategorija.






Neven Cesar
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 00:55