Različite cijene sata rada u autoservisima u Hrvatskoj

Što južnije, to tužnije, bila je izreka o stanju u našem gospodarstvu prije nekoliko godina, odnosno dok se turizam nije vratio na jadransku obalu. Ovu izreku, ali u malo izmijenjenom obliku, mogli bismo primijeniti i na cijene satnice rada u auto-servisima na području Hrvatske, samo što bi nakon naše detaljne analize ona mogla glasiti: Što južnije - to jeftinije!



Nije trebalo previše mudrovati da bismo došli do zaključka kako je sat rada u auto-servisima u Zagrebu skuplji, odnosno cjenjeniji nego u Splitu. Namjerno smo išli na usporedbu dva naša najveća grada, ali isto tako smo uspoređivali cijene unutar ovlaštenih servisera za iste marke, te cjenik servisa za automobile različitih proizvođača i došli do nekih očekivanih, ali isto tako i iznenađujućih podataka. Istodobno smo se ograničili samo na mehaničarske radove, uz napomenu da se svi serviseri moraju držati zadanih normativa kada je u pitanju broj radnih sati za izmjenu nekog dijela.



Najskuplji luksuzni



Naravno, najskuplje je održavanje etabliranih marki automobila poput BMW-a, Mercedesa, Jaguara i, nevjerojatno, ali istinito, Volkswagena... Primjerice, BMW-ovi servisi sa satnicom od 329,40 kuna, te Jaguarovi s istom cijenom najskuplji su u cijeloj Hrvatskoj. Međutim, dok BMW ima cijenu sata rada istu u svim ovlaštenim servisima (provjereno u Zagrebu i Splitu), servis Jaguara u Grand autu u Zagrebu stoji 329,40 kuna po satu, dok se ta ista usluga u servisu Vukman Motors u Planom kod Trogira plaća 244 kune. Iza ove dvije marke slijedi Mercedes, čiji sat servisiranja stoji 305 kuna (isto kao Volkswagen), uz napomenu da je kod svih servisera u cijenu uračunat PDV od 22 posto. Za Mercedes je također karakteristično da Euroline u Zagrebu, isto kao i Auto-kuća Vrdoljak u Splitu, imaju istu vrijednost satnice, kao i još neki jači ovlašteni servisi.



Auto-centar Roca iz Zagreba ima više cijene nego Auto Baotić koji posluje u istom gradu. Tako u AC Roca servisiranje Renaultovih vozila košta po satu između 269,01 i 359,90 kuna. Manje složeni poslovi koštaju 269,01 kunu, srednje složeni 279,01 i najsloženiji 359,90 kuna. U Auto Baotiću nisu bili previše govorljivi, ali smo saznali da kod njih sat rada na mehaničarskim poslovima košta 219,60 kuna. Doduše, uputili su nas na Renault Nissan Hrvatska, kojima su poslali cjenik serviserskih usluga.



Ford najskuplji u Zagrebu



Ipak, servis obavljen na Renaultovim vozilima jeftiniji je u Splitu, konkretno u Auto-kući Gašperov. Najniža cijena sata rada je 195,20 kuna i to je najčešća satnica. Ako je u pitanju demontaža mjenjača, zamjena zupčastog remena ili nešto slično, naplaćuje se 219,60 kuna, dok za popravak elektronike treba izdvojiti 244 kune po satu. Cijene usluga servisa za Nissanova vozila kreću se između 146,40 i 256,20 kuna, što ovisi o lokaciji samih servisa. Naravno, u skupoći vodi Zagreb, slijedi ga Split, a onda dolaze ostali.



Što se tiče Peugeota, u hrvatskoj metropoli cijene, primjerice, kod Auto Maksimira i Auto Para nisu iste. Prihvatljiviji je Maksimir, gdje ćete za sat rada u servisu platiti 213 kuna, a u Auto Paru 244 kune (isključivo se radi po toj cijeni). U odnosu na Split, Zagreb je skuplji, jer u Auto Davoru cijena sata rada na mehaničarskim poslovima iznosi 171 kunu. Ta cijena odnosi se na 90 posto slučajeva, a Auto Davor je jeftiniji i kad su u pitanju srednje složeni poslovi s cijenom od 195,20 kuna.



Cijene servisiranja Citroënovih vozila u Zagrebu gotovo su istovjetne. Jer u CIB Commercu prema složenosti posla sat rada se vrednuje od 242,78 do 341,60 kuna (dijagnostika), a isti je slučaj i u servisu Auto Mehanike. Najčešća cijena sata je 242,78 kuna, dok se za dijagnostiku plaća 341,60 kuna. Splitski Auto-centar Ivančić ima jedinstvenu satnicu od 220 kuna po satu rada, te je s te strane najjeftiniji.



Kad su u pitanju Fordova vozila, onda je ponovno Zagreb po skupoći ispred Splita. Sat rada u servisu Grand Auta u Zagrebu košta 183 kune, dok je u Splitu u sestrinskoj tvrtki Vukman Motorsa u Autu 2 cijena rada jeftinija i iznosi 158,60 kuna.



Razlike ZG - ST



U Auto Zubaku u Zagrebu mogu se servisirati Volkswagenova i Seatova vozila, dok Porsche Inter Auto u programu ima i Škodu. Tako sat rada na mehanici kod Volkswagenovih automobila u Auto Zubaku košta 305 kuna, dok se za redovni servis plaća 268,40 kuna. U istoj auto-kući redovni servis Seata košta 219,60 kuna, dok se ostali popravci honoriraju po cijeni od 244 kune po satu. U splitskom Porsche Inter Autu sat rada na Volkswagenovim automobilima stoji 268,40 kuna, na Seatovim 219,60 kuna, a na Škodinim 207,40 kuna.









Očito je da je Zagreb što se tiče servisnih usluga u više od 90 posto slučajeva skuplji od Splita. Teško je odgovoriti točno zbog čega je tako, ali jedan od glavnih razloga je zasigurno kupovna moć stanovništva. U Zagrebu je koncentracija kapitala, plaće su veće i evidentno je da vlasnici vozila mogu podnijeti više cijene servisa nego u Splitu. U gradu pod Marjanom ovlašteni serviseri se ravnaju uglavnom jedni prema drugima, te ne odskaču cijenama servisnih usluga kako bi bili što konkurentniji na tržištu, a to je opet ispod zagrebačkih cijena, možda nekih 15 posto.



  Zagreb skuplji od Splita

  Proizvođač

ZAGREB

SPLIT
Alfa   244,00   200,00
  BMW   329,40

  329,40
  Mercedes 305,00   305,00
Fiat
  244,00 

  200,00
Volkswagen   305,00   268,40




Split je jeftiniji i kada su u pitanju Fiat, Alfa i Lancia u odnosu na Zagreb. U Autocommercu su nam kazali kako je sat servisiranja u zagrebačkom servisu 244 kune po satu, a ista cijena vrijedi i za Ferarri i Maserati. U Splitu cijena rada na Fiatu, Alfi i Lanciji je 200 kuna.
  Identične cijena rada na Ferrarijima i Fiatima



Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 01:13