Redoviti servisi produljuju vijek trajanja automobila

Jamstvo na novi automobil postalo je sasvim uobičajeno u autoindustriji te nam se čini da se proizvođači natječu tko će kupcu pružiti više po pitanju trajanja jamstva, odnosno prevaljene kilometraže. Nakon što su proizvođači s Dalekog istoka počeli davati jamstva na novi automobil od godinu i više dana, odnosno na određenu kilometražu, ponukali su i Europljane da krenu njihovim stopama.



Analizirajući deset automobilskih brandova, četiri japanska i korejska te šest europskih, došli smo do zaključka da je najkraća garancija dvije godine kod vozila sa Starog kontinenta, a najdulja čak sedam godina koliko daje korejska KIA za model Cee'd. Naravno, kod nekih europskih marki - poput Renaulta, Citroëna i Opela - moguće je doplatiti za produljeno jamstvo do pet godina, a broj kilometara za prve dvije godine je neograničen.



Doduše, kod Opela se može birati između opcije s ograničenim brojem kilometara ili bez ograničenja, ali u tom je slučaju i drugačija cijena doplate. Neke europske tvrtke imaju isključivo dvogodišnje jamstvo, poput Škode, Fiata i Lancie, a Alfa Romeo i Ford (noviji modeli) imaju trogodišnje jamstvo uz 120.000 kilometara, odnosno neograničenu kilometražu.



S trogodišnjim jamstvom najujednačeniji su Japanci te, primjerice, Mazda, Suzuki i Toyota daju tri godine garancije ili 100.000 kilometara. Njima se pridružuje i korejski proizvođač Hyundai čija vozila također imaju trogodišnje jamstvo ili garanciju 100.000 pređenih kilometara. Iz Italije stižu najave da će novi Fiat 500 imati čak petogodišnje jamstvo, odnosno za pola milijuna kilometara.



Međutim, koliko god izgledala primamljiva, jamstva proizvođača imaju i drugu stranu medalje. Svaki proizvođač ima propisani određeni servisni interval koji se kreće u rasponu od 10.000 do 30.000 kilometara, a obvezuje vlasnika da servis obavi u ovlaštenom servisu. U protivnom, ako se vlasnik ne pridržava plana servisnih intervala, može se dogoditi da izgubi garanciju, odnosno pravo na besplatan popravak. Naravno, to se vrlo rijetko događa jer ovlašteni servisi imaju maksimalno razumijevanje za klijente.



Najkraći servisni interval od brandova koje smo analizirali imaju Fiat i Lancia, i to godinu dana ili 10.000 kilometara. Malo dulji servisni interval od 15.000 kilometara (ili godinu dana) imaju Suzuki, Toyota, Škoda i Hyundai kod kojega je drugi servisni interval produljen na 20.000 km (ili godinu dana, ovisno koji se uvjet prije ispuni).



Rok od godinu dana ili 20.000 kilometara za dolazak na prvi servis daju Ford i Mazda (noviji modeli, a oni proizvedeni prije 2001. imaju interval od 15.000 kilometara). Najdulji servisni interval, i to 30.000 kilometara ili godinu dana, imaju Renault i Opel. Međutim, u Renaultu preporučuju da je mnogo bolje automobil servisirati nakon 15.000 kilometara, premda je tvornički propisano 30.000.



Bitno je naglasiti da se na prvom servisu, bez obzira na to o kojoj je marki vozila riječ, isključivo mijenjaju ulje u motoru, filtar ulja i brtva čepa. Naravno, na prvom servisu otklanjaju se sitniji nedostaci ako ih ima. Ulje u kočnicama se obično mijenja nakon dvije godine, u udvostručenom servisnom intervalu koji propisuje pojedini proizvođač (ako je interval 15.000 kilometara, onda se to radi na 30.000).



Zupčasti remen također se mijenja prema odredbama koje je propisao proizvođač, a to varira od 100.000 do 150.000 kilometara. U svakom slučaju, mnogo je bolje obavljati redovite servise automobila bez obzira na trošak jer ako se automobil zapusti, mogu uslijediti mnogo veći kvarovi koji će iziskivati i mnogo veći trošak. Stoga je bolje spriječiti, nego liječiti.




Fiat i Lancia imaju dvogodišnje jamstvo bez ograničenja kilometraže, dok Alfa ima tri godine jamstva ili 120.000 km. Izmjena ulja u motoru i filtra obavezna je jednom godišnje bez obzira na pređeni broj kilometara (ako nije više od 10.000 km). Nakon dvije godine ili 20.000 km mijenjaju se svi drugi filtri, a obavezna je i kontrola čitavog automobila (ovjesa, kočnica, guma...). Svjećice se mjenjaju na 40.000 kilometara.



RENAULT

Jamstvo je na dvije godine i bez ograničenja kilometraže. Prvi servis je nakon godinu dana ili pređenih 30.000 kilometara. Ulje i filtar ulja se mijenjaju tada, dok na drugom servisnom intervalu od 60.000 km (ili nakon dvije godine) ide još i izmjena filtra zraka, goriva i klime, tekućine za kočnice te kontrola cijelog vozila (svjetla, gume, ovjes, kočnice...). Antifriz se mjenja svake četiri godine, dok je vijek trajanja zupčastog remena 100.000 km ili pet godina.



SUZUKI

Garancija je tri godine ili 100.000 kilometara. Prvi servis je na 15.000 km ili nakon godinu dana, a obuhvaća zamjenu ulja i filtra. Kod svakog drugog redovnog servisa mjenja se tekućina u kočnicama. Na 45.000 km je veći servis koji podrazumjeva još i izmjenu ulja u mjenjaču, antifriz, filtre klime i zraka, a na 90.000 km još i remen pumpe vode i remen klime. Pošto Suzukiji nemaju zupčasti remen, nego lanac on se mijenja prema potrebi, odnosno kada se olabavi.



CITROEN

Jamstvo od dvije godine bez ograničenja kilometara uz mogućnost doplate do pet godina ili 120.000 km. Nakon 20.000 km (ili godinu dana) redovna je izmjena ulja i filtra, te kontrola filtra zraka i peludi, te nadoljevanje potrebnih tekućina. Na 40.000 km još ide i zamjena ulja u kočnicama, dok se na 60.000 km (ili nakon tri godine) mijenjaju svjećice i filtar goriva. Kod dizelaša 1.6 Hdi od 110 KS servisni interval je 15.000 km ili godina dana.



ŠKODA

Garancija od dvije godine bez ograničenja kilometraže uz servisni interval od 15.000 km ili godinu dana. Kao i kod svih drugih na prvom sevisu se mjenja ulje i filtar, dok na drugom idu svi filtri (goriva, zraka, peludi) te ulje za kočnice. Zupčasti remen se mjenja na 120.000 km.



HYUNDAI

Svi modeli do dolaska i30 imali su servisne intervale od 15.000 km ili godinu dana. Dolaskom nove game prvi servis je zadržan na 15.000 km, dok su ostali intervali produženi na 20.000 km ili godinu dana. Kod prvog servisa se mjenja ulje i filtar, kod drugog još ide izmjena filtara i ulja za kočnice. Na trećem servisu se mijenjaju, po potrebi svjećice (kod benzinskih motora), dok se zupčasti remen mijenja ovisno o motoru nakon 135.000 km ili 72 mjeseca.



MAZDA

Jamstvo je na tri godine ili 100.000 km s tim što je servisni interval 20.000 km ili godinu dana. Starija vozila proizvedena prije 2001. godine imaju interval od 15.000 km ili godinu dana. Na prvom servisu se mijenja ulje i filtar ulja, dok se na 40.000 km još mijenja kočiona tekućina, filtar peludi. Na 60.000 km ide novi filtar zraka uz ostalo. Kod nekih dizelaša izmjena filtra goriva je svake tri godine ili 60.000 km. Zupčati remen se mijenja nakon 120.000 km ili šest godina.



TOYOTA

Isto jamstvo kao kod Mazde ‡ tri godine ili 100.000 km, dok je redoviti interval servisa 15.000 km ili godinu dana. Nakon prvog gdje se mijenja ulje i filtar, dolazi drugi gdje ide novi filtar klime i ulje za kočnice. Na 60.000 km se mijenjaju svjećice, dok se zupčasti remen zamjenjuje na 105.000 km kod RAV4 i Corolle. Kod Land Cruisera zupčasti remen ide u rashod nakon 150.000 km.



OPEL

Jamstvo je na dvije godine bez ograničenja kilometara, te postoji produžena garancija do pet godina sa ili bez ograničenja kilometraže. Servisni interval je čak 30.000 km ili godinu dana. Međutim, već preko 20.000 km se obavlja veliki servis: zamjena ulja i svih filatra. Ako je ispod te kilometraže ide manji servis koji podrazumjeva samo izmjenu ulja u motoru i filtra, te filtra peludi prema potrebi. Nakon dvije godine uljeva se nova tekućina za kočnice. Zupčasti remen ovisno o vrsti i tipu vozila mijenja se između 90.000 i 150.000 km.



FORD

Jamstvo je tri godine i bez ograničenja kilometraže (za novije modele), a servisni interval je 20.000 km ili godinu dana. Prvi servis je uobičajen kao i kod svih drugih. Na drugom dolazi do izmjene kočionog ulja, dok je svaki treći servis veliki i košta poprilično tako da vlasnik doživi neugodno iznenađenje u odnosu na cijenu prethodna dva servisa. Zupčasti remen se mjenja na 160.000 km, a kod dizelskih motora 1.4 i 1.6 TDCi nakon 120.000 km.  

FIAT, LANCIA, ALFA ROMEO



Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 20:51