Reto Wittwer: Vi imate ljepotu, a mi luksuz

Švicarac Reto Wittwer jedan je od najcjenjenijih i najmoćnijih ljudi svjetske hotelske industrije. Lanac hotela i resorta Kempinski sinonim je za luksuz a Wittwer već 11 godina stoji na čelu ove kompanije.



Dok je prije Kempinski bio isključivo orijentiran na luksuzne poslovne gradske hotele u Njemačkoj, posljednjih desetak godina, s dolaskom Wittwera na čelo, naglo se širi po čitavom svijetu uključujući u svoj portfelj i luksuzna turistička odmarališta. Wittwer je vizionar koji u svoj posao unosi filozofiju pa je po tome sličan još jednom hotelskom magu, Adrianu Zechi, poznatom po lancu superluksuznih malih hotela Amanresorts.



Na putovanjima godišnje provede 330 dana, a do sada je obišao, kako sam kaže, 152 zemlje. Moja kuća zove se Samsonite, bio je odgovor na moje pitanje gdje zapravo živi. Takav je način života utjecao i njegov brak, nakon 13 godina rastavio se od supruge s kojom ima dvoje sada već odrasle djece.



Najvažniji predmet koji ovaj 58-godišnjak nosi u koferu kupaće su gaće, obavezno sa sobom ima dva para za svaki slučaj. Zaljubljen je u more, posebice u ronjenje i podvodno snimanje. Veliki ljudi su najčešće vrlo jednostavni u komunikaciji pa sam tako i s Wittwerom, koji je bio odjeven samo u polo majicu i kupaće gaće, prošle subote ugodno proveo dvadesetak minuta pri njegovu obilasku budućeg gradilišta u Barbarigi nasuprot otočju Brijuni. Tamo će potkraj 2008. biti dovršen Kempinski Hotel Porto Mariccio, jedan od dva resorta kojima će ova kompanija upravljati u Hrvatskoj.



Drugi, sadašnja Rezidencija Skiper a budući Kempinski Hotel Adriatic, nalazi se nešto sjevernije, kod Savudrije, i trebao bi proraditi sredinom 2008. godine. Wittwer je u Hrvatskoj boravio samo dva dana obišavši Zagreb i Istru, odsjeo je na Brijunima, a večer je proveo slušajući Carrerasa u Areni.

• Što Kempinski donosi u Hrvatsku, a što mi nemamo?



- Vi imate ljepotu koja se rijetko gdje sreće, a mi imamo know how koji rijetko tko ima, kombinacija ne može biti bolja. Razina koju mi donosimo u Hrvatskoj još ne postoji. Kada pričate s ljudima o Hrvatskoj, svi kažu da je prekrasna ali jedna od osnovnih zamjerki je da osim možda u Dubrovniku i Zagrebu nemate kvalitetne hotele na svjetskoj razini. Tajland je poznat po svojim luksuznim hotelima, Hrvatska to sigurno nije.



• Za tri godine imat ćete dva luksuzna naselja u Istri koja će međusobno biti udaljena tek šezdesetak kilometara. Je li to prednosti ili mana?



- To nije nikakav problem. Više luksuznih resorta u relativnoj blizini samo privlači veću pozornost, čitavoj destinaciji daje na kvaliteti. To vam je kao kad šećete po Milanu i prolazite pokraj svih onih lukuznih trgovina na kojima stoje najpoznatija imena svjetske mode. Ako ste u bogatom društvu, to obično znači da i vi nešto vrijedite, kao u onoj poslovici: kaži mi tko ti je susjed i kazat ću ti koliko vrijedi tvoja kuća. Uostalom, ta će dva naselja biti sasvim različita, ono u Savudriji bit će modernog stila, ovo u Barbarigi više će sličiti na nekakav mediteranski gradić.



• Oba će resorta imati marine, do sada nije bilo uobičajeno da Kempinski upravlja hotelskim resortima u čijem su sastavu marine?



- Točno, korijeni naše kompanije razvili su se na gradskim hotelima u Njemačkoj, a turističke resorte smo počeli uklapati u naš sustav tek prije 10 godina. Ali uvjeren sam da će Hrvatska zbog svoje zanimljive obale biti pravo otkriće za bogate ljude iz čitavog svijeta koji imaju svoje brodove, na čitavom području Mediterana nema zemlje koja ima tako zanimljivu obalu. Vjerujem da će oni koji su do sada išli do Costa Smeralde sada dolaziti ovdje. Ok, povremeno će otići i do Monte Carla, nemojmo pretjerivati...



• Poznato je da su vaše cijene vrlo visoke ali i vi svoju politiku cijena prilagođavate destinaciji u kojoj se vaš hotel nalazi. Kako tu stoji Hrvatska?



- Ako usporedite gradove Berlin, Pariz i London, primijetit ćete da su naše hotelske cijene u Londonu tri puta veće nego u Berlinu, u Parizu su dvostruko skuplje u odnosu na Berlin. To vam nalaže samo tržište. Teško je reći gdje je tu Hrvatska...

Kuvajt - 20 minuta od Kuwait Cityja na nenastanjenom otoku Kumar - hotel sa 5 zvjezdica - 56 soba - 77 luskuznih vila - cijene sobe u punoj sezoni: 360 do 418 euraSan Lawrenz, Malta - hotel sa 5 zvjezdica - 127 soba - wellness 2000 m2 - Ajurvedski tretmani, bogati vrtovi i bazeni - 30000 m2 vrtova - 4 kongresne dvorane - cijene u punoj sezoni: od 200 do 230 euraKiwengwa, Tanzanija - hotel sa 5 zvjezdica - 110 soba - wellness centar - cijene u punoj sezoni: 250 do 600 euraMalaga, Španjolska - hotel sa 5 zvjezdica - 148 soba i apartmana - wellness centar - 45.000 m2 tropskog i suptropskog rastlinja, vodopadi - 40 golf igrališta u blizini - cijena u punoj sezoni: 240 eura
Kempinski Julai'a Hotel and Resort Kuwait

Kempinski San Lawrenz Resort & Spa

Zamani Kempinski Resort Zanzibar

Kempinski Resort Hotel Estepona



• S kakvim ćete cijenama početi...?




- O, sigurno ćemo početi s visokim cijenama, nakon toga ih uvijek možete spuštati. Jer ako krenete prenisko, više ih ne možete podizati. Ako primijetite da tržište pruža otpor prema vašim cijenama, uvijek možete početi nuditi popuste, dodavati nove usluge unutar cijene, igrati se s cijenom. Ali mi možemo i znamo prodavati hotele po visokim cijenama. U našem belinskom hotelu Adlon koji je proglašen najboljim europskim hotelom soba stoji dvije tisuće dolara, pa tko to može platiti...



• Kako će Hrvatska i Istra izgledati za tri-četiri godine kada krenete s poslom?



- Nadam se da ćemo biti jedan od elemenata koji će utjecati na promjene, ali ne i jedini. Velike promjene kakve će ovdje uslijediti događaju se samo jednom, kada razvijete golf, počet će dolaziti sasvim drukčiji ljudi i počet će se razvijati drukčiji način razmišljanja. Bit će potrebno otvoriti puno dobrih restorana jer takvi gosti neće jesti u hotelima, otvarat će se brojne luksuzne trgovine i butici kakve sada imate na primjer na Baliju. Ljudi privlače ljude, posao posao, a novac privlači novac, to je jednostavna stvar. Prvi puta sam na vašoj obali, ali ovo što ovdje, i vjerujte mi da to ne ponavljam u svakoj zemlji u koju odem, ovakvu obalu, s toliko otoka i uvala još nisam vidio, mislim da je vaš potencijal golem. Nadam se da ćete to uspjeti sačuvati, ako ljudi tu počnu graditi vile u kojima će boraviti samo mjesec dana u godini, to će biti loše.

• Pročitao sam da ste budist, je li do toga došlo zato jer ste godinama živjeli i radili u Aziji, ili...?



- Ne, zapravo razlog je prilično trivijalan. Moja je obitelj strogo katolički odgojena, moja majka ide u crkvu svaki dan. Odgajan sa vrlo strogo, otac, koji je bio vlasnik nekoliko restorana i radio 18 sati na dan, najprije me poslao u internat u mjestu St. Gingolph u Francuskoj koji je više sličio na nekakav vojni kamp. Puno sam naučio, ali bilo je grozno, dizanje svakog jutra u 5 sati, nakon toga odlazak u crkvu i sve to. Jednostavno sam bio predoziran strogoćom i religijom, uopće nisam sretao dobre, ljubazne ljude. A za mene biti religiozan znači biti ljubazan i imati dobro srce. Nakon toga oženio sam se Vijetnamkom čija je obitelj bila budističke vjere.



I jednostavno su mi postavili ultimatum - ili ćeš preći na budizam ili nema ništa od vjenčanja. I pristao sam.



• I pomaže li vam budizam u poslu, kako ste ga spojili s biznisom?



- 'Ako ste zabrinuti zbog nečega što možete promijeniti, promijenite to i prestanite brinuti. A ako ste zabrinuti zbog nečega što ne možete promijeniti, prestanite brinuti.' I to je misao koja mi pomaže u životu općenito.







- hotel s 5 zvjezdica, 250 soba i apartmana

- rezidencijalno naselje, 300 apartmana i 90 vila

- golf igralište i golf akademija

- wellness centar od 3000 m2

- marina s 350 vezova

- projektanti: Wimberly, Allison, Tong & Goo (WAT&G) i Jack Nicklaus (golf)

- investitor: tvrtka AB Maris u vlasništvu grupe austrijskih poduzetnika, kreditor Hypo Alpe Adria Bank

- vrijednost projekta: 207 milijuna eura

- rok dovršenja: prosinac 2008.

- hotel s 5 zvjezdica, 120 soba

- 29 lukuznih vila sa grijanim bazenima

- golf igralište

- kongresni centar

- marina s 38 vezova

- investitor: Rezidencija Skiper u vlasništvu Hypo Alpe Adria Bank i nekoliko drugih austrijskih tvrtki.

- vrijednost projekta: 100 milijuna eura

- rok dovršenja: proljeće 2008.
Plan budućeg resorta Porto Mariccio u Barbarigi
KEMPINSKI HOTEL PORTO MARICCIO, Barbariga kraj Pule

KEMPINSKI HOTEL ADRIATIC, Savudrija









Osim pojedinih hotela u Njemačkoj kompanija Kempinski samo upravlja objektima, nije i njihov vlasnik, iako vrlo često utječe na projektiranje kako bi objekti odgovarali visokim standardima. Ono što ovaj lanac razlikuje od drugih je inzistiranje na stilu i šarmu.



Svi su njihovi hoteli i resorti na neki način posebni, kako zbog svog stila koji varira od vrlo tradicionalnog do potpuno avangardnog, tako i zbog fantastičnih lokacija. Kempinski hoteli tako gledaju na Bospor u Istanbulu, povijesnu robnu kuću Liberty's u Londonu, Crveni trg u Moskvi, Ermitaž u St. Petersburgu, Brandenburška vrata u Berlinu i veliki Kineski zid.



Najpoznatiji su po prestižnim gradskim hotelima od kojih su najpoznatiji Hotel Vier Jahreszeiten Kempinski u Munchenu koji je nastao kao rezultat arhitektonskog natjecanja bavarskog kralja Maximilijana i njegovog oca, kralja Ludwiga te Hotel Adlon Kempinski u Berlinu izgrađen 1907. godine koji je nedavno proglašen najboljim hotelom u Europi a u kojem su često znali odsjedati Thomas Mann, Marlene Dietrich, Greta Garbo, Charlie Chaplin i Albert Einstein, među ostalima.



Hotel Ciragan Palace Kempinski u Istanbulu, na primjer, bivša je rezidencija zadnjeg otomanskog sultana a butik hotel Commune by the Great Wall Kempinski udaljen šezdesetak kilometara od Pekinga dobio je 2002. godine posebnu nagradu na venecijanskom Biennaleu.

 

Kempinski u svom sastavu ima 16 odmarališta na ponekad naprosto zadivljujućim lokacijama a ono čime se u ovoj kompaniji posebno hvale je probijanje novih tržišta. Na Srednjem Istoku to su bili gradovi Abu Dhabi, Amman i Dubai a u Africi države poput Čada, Malija i Tanzanije.

KEMPINSKI HOTELS AND RESORTS

Kempinski je najstariji i najluksuzniji hotelski lanac u Europi osnovan 1897. godine a svoje operativno središte ima u Muenchenu. Prisutan je u Europi, Africi, Južnoj Americi, Aziji i na Srednjem istoku a u svom portfelju trenutno ima 76 hotela i resorta.



Ranko Borovečki
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 01:44