Salona 37 europska jahta godine

Golemi paviljon broj 17 nautičkog sajma u Düsseldorfu, najvećeg kopnenog boat showa na svijetu, krcat je najnovijim i najljepšim jedrilicama iz cijelog svijeta. U dugačkim nizovima jedan do drugog blistaju impozantni trupovi jahti s moćnim kobilicama pod tikovim palubama, s dvostrukim kormilima i vitkim jarbolima - najnovija djela najpoznatijih svjetskih proizvođača: Benetaua - Jeanneaua, X-Yachtsa, Oystera, Moodyija, Hallberg Rassyja, Bavarije, Cometa, Hansea, Dehlera, Maloa...



Ali samo jednu od njih, u kategoriji od 10 do 12 metara, krasi stilizirani natpis ispisan zlatnim slovima na modroj pobjedničkoj vrpci: WINNER - European Yacht of the Year 2007. Iznad natpisa na krmi stoji naziv jedrilice - Salona 37, natpis na pramcu ukrašen je slavljeničkom bocom šampanjca, a na štandu je isti natpis uz naziv graditelja - Ad Boats, Croatia. Tako je nakon pomnih i dugih testiranja 80 jedrilica odlučio žiri 11 najtiražniji nautičkih magazina iz 11 zemalja, koje nose 90 posto ukupne europske proizvodnje jahti.



Tu na štandu, smještenom u dnu paviljona 17, zatekli smo i sajamsku posadu proizvođača slavljeničkog broda - AD Boatsa iz Solina kraj Splita, predvođenu direktorom Goranom Bralićem.- Znali smo da je naš brod nominiran i da dobro prolazi na testovima za to najveće priznanje u svijetu jahti na jedra i da smo ušli u 'finale' - među četiri najbolje u kategoriji od 10 do 12 metara dužine. Bile su to Jeanneau Sun Odyssey 39DS, Malo 37, Winner 1010 i C&C 115. Najviše sam se plašio Jeanneau, vidio sam ga prošle godine na nautičkom festivalu u Cannesu, obišao sam ga i izvana i iznutra i znao da nam je to glavni konkurent.



Tim više što pripada moćnoj Beneteau - Jeannneau grupaciji - priča nasmijani Goran Bralić, okružen jednako oduševljenim suradnicima i Ad Boatsovim dilerima iz ovoga dijela svijeta - Njemačke, Nizozemske, Danske, Italije...Europska jahta godine bira se u četiri "dužinske" kategorije: do 10 metara, od 10 do 12 metara, od 12 do 14 metara i duže od 14 metara. U prvoj kategoriji, do 10 metara, ove godine pobijedio je slovenski Elan 340, u drugoj kategoriji naša Salona 37, u trećoj njemački Dehler 44, a u najvećoj danski X-55.



U žiriju su glavni urednici i voditelji test-posada svih 11 časopisa. Osnovno je pravilo da niti jedan član žirija ne smije glasati za jahtu proizvedenu u svojoj zemlji. Ove je godine za sve četiri kategorije konkuriralo ukupno 80 jedrilica. Svaki brod prošao je testiranja uz stroge ocjene vrste materijala i načina gradnje, vanjskog i unutarnjeg izgleda, maritimnih i jedriličarskih karakteristika, funkcionalnosti i ukupno dobivenog za istaknutu cijenu. Finalisti su dva puta testirani. Prema obrazloženju žirija i komentarima pojedinih časopisa iz kojih dolaze njegovi članovi, Salona 37 upravo je najviše komparativnih bodova zaslužila na ocjenama doista svog najžešćeg konkurenta Jeanneua Sun Odyssey 39DS.



Nesmiljeni ocjenjivači su Jaenneauu zamjerili "nisku cijenu i brzu gradnju, zbog čega ima velike probleme u završnoj izvedbi, ali zato dobro prolazi na američkom tržištu". Time su ocjenjivači pokazali doista egzaktnu objektivnost. Nije im ništa značila pripadnost Beneteau - Jeanneau (uzgred: pokretaču ovog natjecanja), niti bilo kojem drugom moćnom "obiteljskom stablu". Američki "sindrom" zamjerili su i C&C-u 115: "mala kuhinja i puno jeftine plastike u interijeru". Winneru i Malo®u spočitnuli su da ciljaju na usko tržište, dok su Salonu 37 proglasili "prijateljem svih". Na kraju svih strogih ocjena Salona 37 pobijedila je svoje konkurente i u natjecanju na regatnom polju.



A zanimljivo je da je Salona 37 i "prijatelj Amerikancima". Krajem prošle godine u natjecanju "Boat of the World", što ga organizira utjecajni američki nautički časopis Sailing World, također je, u konkurenciji cruiser - racera (krstaša - regataša), proglašena brodom godine SAD-a 2007. U čemu je tajna uspjeha Salone 37?



- Prije svega, to je njezina iznimna čvrstoća. Jedini u svijetu pri gradnji koristimo tzv. inox-rešetku, strukturno ojačanje koje preuzima sve sile što djeluju na jahtu pod punim jedrima. Dizajnom trupa i odnosom težine i površine jedara, dobili smo odličan performance cruiser. Palubna oprema je od vrhunskih svjetskih proizvođača: Harken, Lewmar, Sparcraft... Što se tiče jedara, moguće su sve opcije - prema želji naručitelja. Također, postigli smo neobičnu prostranost za dužinu broda od 37 stopa: veliki otvoreni kokpit,  prostrani salon, moderno opremljena i funkcionalna kuhinja, dvije kabine u vlasničkoj i tri u carter varijanti, s jednom ili dvije toalet-tuš kabine. I sve s mnoštvom pretinaca, ormarića, ladica, pretinaca, spremišta... - objašnjava direktor Goran Bralić.



I ekipa Jutarnjeg lista je za nautičku rubriku testirala Salonu 37, jednu od prvih koja je izašla iz tvornice u Solinu, kada je 2005. spuštena u more, u Splitu. Već tada su joj hrvatski jedriličari proricali sjajnu budućnost. Bio je to zaista udoban i brz nabrijani krstaš. Ovdje u Düsseldorfu obišli smo je ponovo. U prilazu s krme djeluje pristupačno i gostoljubivo. Kokpit, klupe i produžena krma su pod tikovinom. Vodilo se računa o detaljima. Rub palube nije od plastike ili metala, nego također od tikovine. Radi se o varijanti s dvije kabine i jednim toalet-tuš prostorom. Njezinu interijeru zaista nema zamjerke. Izrađen je od specijalnog masivnog okume vodootpornog špera odjevenog u najkvalitetniji mahagonij furnir, tako da se dobiva dojam plemenitog masivnog mehagonija. Sklopivi stol je od bijelog javora. Široke i udobne klupe sa svake strane mogu se vrlo jednostavno pretvoriti u ležajeve, i to one viseće, na kat. Tako ovaj relativno mali brod u trokabinskoj varijanti može odjednom na spavanje smjestiti desetero ljudi, što je dojmilo prije dvije godine i nas, a sada očito i strogi žiri "jedanaestorice".



Širina3,60 m

Gaz1,75 - 2,28 m

Težina6.200 kg

Balast2.160 - 2.270 kg

Jedra81,24 m2

Spremnik svježe vode  200 l

Spremnik otpadne vode42 l

Spremnik goriva150 l

Motor28,4 KS

Cijena119.855 eura, bez PDV-a

Salona 37

Dužina 11,29 m

Uz to, u trkaćoj varijanti, predviđeno je i vađenje ormarića i drugih dijelova interijera koji u žudnji za brzinom samo opterećuju brod. Tako je i nastala prva flotna prodaja Salone 37 jednoj našoj čarter tvrtki, koja je zajedno s AD Boatsom razvila koncept regatnog čartera, kao novi oblik ponude na nautičkom tržištu.Salona 37 je četvrti model u nepunih pet godina otkad se multinacionalna kompanija za proizvodnju plastičnih dijelova automobila Ad Plastik počela baviti proizvodnjom brodova. Prva dva modela Salona 45 i Salona 40 rađeni su na tradicionalan način - ručno, vrlo cijenjen kod starijih jedriličara, sklonih tradiciji. Salona 37 prva je preuzela moderan koncept gradnje - u tzv. kontra-štampi. To omogućava jednostavne, jeftine i brze izmjene u interijeru, uz zadržavanje kvalitete. Njenim je brazdama prošlog mjeseca krenuo i najnoviji, četvrti model - Salona 42, premijerno izložena također ovdje u Düsseldorfu.



Inače, svi modeli odmah su slijedili koncept performance - cruiser klase, krstaša namijenjenog i udobnom obiteljskom krstarenju i regatnim natjecanjima. Naime, 70 posto ukupnog tržišta jahti na jedra su tipični krstaši. Na drugom su kraju raceri - brodovi za jedriličarske utrke, sa spartanskim interijerom i najnužnijim komforom - sve je podređeno brzini. Performance cruiseri su klasa koja je u uzletu i postaje hit. Važno je postići maksimalan sklad između regatnih performansi i udobnosti. Salona 37 je to postigla i zato je postala hit.



Širina 3,88 m

Gaz 1,50 - 2,00 m

Težina 7.250 kg

Balast 2.450-5.026 kg

Jedra 67,4 m2

Spremnik vode 335 l

Spremnik otpadne vode 50 l

Spremnik goriva 130 l

Motor 40 KS

Cijena 135.540 euraŠirina 3,25 m

Gaz 1,80 m

Težina 4.300 kg

Balast 1.600 t

Jedra 56 m2

Cijena 114.00 euraŠirina 3,63 m

Gaz 2,03 m

Težina 6.125 m

Balast 2.100 m

Jedra 84 m2

Spremnik vode 265 l

Spremnik otpadne vode 45 l

Spremnik goriva 98 l

Motor 28 KS

Cijena 179.900 euraŠirina 3,62 m

Gaz  1,80 m

Težina 8.100 kg

Balast 2.700 kg

Jedra 77 m2

Motor 39 KS

Spremnik vode 400 l

Spremnik goriva 245 l

Cijena 271.606

Jeanneau Sun Odyssey 39DS

Dužina 11,86 m

 

Winner 101

Dužina 10,14 m

   

C&C 115

Dužina 11,50 m

 

Malo 37

Dužina 11,55 m





Mladen Gerovac
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. svibanj 2024 01:59