Siniša Svilan u listopadu je proslavio četiri godine od svog dolaska na čelo programa Nove TV. U te četiri godine, što jasno pokazuju i rezultati gledanosti, ta komercijalna televizija potpuno se oporavila i postala ravnopravan sudionik na televizijskom tržištu. S direktorom programa Sinišom Svilanom razgovarali smo o uspjesima i neuspjesima projekta jesenske sheme.
- Sukus svega je kada se podvuče crta na kraju godine, kako s programske strane tako i s
financijske. Kada se promatra razdoblje od siječnja do listopada, sa smiješkom na licu mogu zaključiti da je Nova TV jedina televizija koja je u odnosu na 2007. godinu zabilježila rast. Na cijelom danu, to je porast od 21,5 posto, a u udarnom terminu imamo porast gledanosti od 30 posto.
• Naravno, sada govorite o vašim ciljanim skupinama gledatelja, u dobi od 18 do 49 godina?
- Uvijek govorim o tome. Kada radite intervju s komercijalnim televizijama, uvijek se razgovara o gledateljima od 18 do 49 godina.
• Radimo intervju za Jutarnji list, a ne za vaše marketiške partnere, koje zanima ta ciljana skupina.
- Razgovarate s direktorom programa Nove TV koja je komercijalna televizija, kojima je cilj imati što više gledatelja od 18 do 49 godina. Zna se da komercijalna televizija živi od oglašavanja, a kada se brojke visoko vrte u toj ciljanoj skupini, za nas je to ‘Bog i batina’. I sva snaga, znanje i talent usmjeren je prema ciljanim skupinama. A što se jeseni tiče, na cijelom danu imali smo porast od 21,6 posto, a u udarnom terminu od 29,9 posto. Malo je
reći da sam sretan i zadovoljan, iako gledanosti nikad dosta, a dogodine će biti još bolje.
• Što to u financijskom smislu znači za Novu TV? Televizija je skupa igračka, dobra glednost ne znači uvijek i da je projekt vratio baš sav uloženi novac. Znate li kako će Nova TV završiti ovu godinu?
- U ovoj kući su pravila ponašanja jasno postavljena i predivno je kada ne moraš lutati, nego si potpuno koncentriran na svoj dio posla. Jedna od stvari koje čelna osoba programa ne treba komentirati je poslovna slika Nove TV, osobito zato što je naš vlasnik CME na burzi i svi podaci o poslavnju su potpuno transparentni.
• No, ne možete biti zadovoljni rezultatima svih projektata. Jedan od aduta jeseni na koji ste polagali puno nade, a ni približno nije postigao očekivane rezulatate je sapunica ‘Zakon ljubavi’, koju ste odlučili ukinuti nakon samo dva mjeseca emitiranja?
- Tu je dobra usporedba sa životom koji živimo. Kada ideš prema cilju, put je ponekad grbav pa malo i zapneš i posklizneš se. Konkretno, u našem slučaju, sapunica je jedna od tih posrtaja, ali ništa se strašno nije dogodilo. Podaci govore to što govore. Vrlo je važno u životu povući paralele. Tako je i na televiziji. U tim ‘slotovima’ (terminima, op. a.) u kojima su sada sapunice jači smo nego što je to bilo prošle godine. Ali ‘Zakon ljubavi’ nije mogao pratiti porast gledanosti naših projektata u ostalim terminima i morao je zato biti ukinut.
• Pokušali ste gledatelje u tom terminu najprije HTV-u preoteti sa sitcomom ‘Zauvijek susjedi’, nije išlo. Sada ste išli sapunicom na sapunicu, rezultat je sličan. Namjeravate li nastaviti ‘pucati’ na taj termin?
- Naravno. Neamamo namjeru odustati ni u kojem terminu. Mi ciljamo na vodeću poziciju.
• A što mislite zašto je to tako tvrd orah?
- Ima nekoliko problema, ali nisu nerješivi. To je još snaga ‘slota’ koji se gradio godinama. A i sam ‘Zakon ljubavi’ bio je serija za zahtjevniju publiku, kvalitetna po načinu slike, scenografije, glumaca i scenarija. Očito poblika u tom terminu traži klasičnu sapunicu bez razmišljanja. Žele samo to i ništa više.
• Budući da ste zadovoljni kvalitetom serije, ali ne i s tim što je ona trebala biti u tom terminu, zašto je niste, umjesto da je ukinete, premjestili u neko drugo, tom sadržaju primjerenije vrijeme?
- To je ironija života. Imali smo jasno zacrtan cilj da ta serija mora donijeti rezultate baš u tom terminu. Taj ćemo cilj sada ostvariti na drugi način.
• Za razliku od sapunice, novi show ‘Trenutak istine’ pokazao se kao pun pogodak.
- Istina, ‘Trenutak istine’ je postao pravi hit, ne samo na našoj, nego na svim televizijama na kojima se emitira.
• Osim u Vijeću za elektroničke medije, koje vam prijeti kaznom zbog te emisije?
- Mislim da su vaše riječi prenaglašene jer potpredsjednik Vijeća Ivančićveć je pojasnio da za njega ta emisija nije sporna, nego su sporna samo pojedina pitanja koja se u njoj postavljaju. Istaknuo je i kako je cijela priča prenapuhana te da je Vijeće prijavilo i HTV i RTL zbog istih ili sličnih razloga. U posljednjih nekoliko dana kroz tekstove su se provlačile različite neistine. Posebno me ljute dvostruki kriteriji, vidljivi ako se pogledate što imaju drugi u tom terminu.
• Možete li biti konkretniji?
- Ne, ne želim se baviti konkurencijom.
• Pa morate se baviti, na tržištu ste.
- Naravno da jesmo, ali ne želim se baviti konkurencijom na ovakav način.
• P re tpostavljam da ste pod dvostrukim kriterijima ciljali na ‘Big Brother’?
- Ni na što nisam ciljao.
• Koliko ste zadovoljni rezultatima showa ‘Moj tata je bolji od tvog tate’, koji se emitira petkom u teškom terminu jer tada ide emisija uživo RTL-ova ‘Big Brothera’?
- Jako, iako nema gledanost poput ‘Trenutka istine’, ali kazat ću samo da smo se u odnosu na 2007. u tom terminu dignuli za 130 posto. Show će ići do kraja godine, a naknadno ćemo odlučiti kada ide dalje. Krenuli smo s najviše novih formata i u jesenskoj shemi ostvarili porast u terminima u kojima se emitiraju.
• No, nije vam ni nova serija, ‘Hitna 94’, više na programu?
- ‘Hitna 94’ je također prošla, imala je dobre rezultate. No, kako smo mi komercijalna televizija, u pripremi za novu godinu radili smo neke preinake i prebacivanja. Nova TV ostvarila je rezultate u jesen koje je htjela i sada smo pripremili novu shemu. Neemitirane epizode ‘Hitne 94’, konkretno osam nastavaka, prebacili smo za 2009. a nakon toga ćemo procijeniti što dalje.
• Budući da na Novu godinu završavate s jesenskom shemom, što gledatelje očekuje u 2009.?
- Najbolji program na hrvatskom TV tržištu. Sjećam se prvih godinu i pol dana, ljudi s kojima se družim znali su mi uputiti kompliment, no znao sam da su ti komplimenti prije svega prijateljski. Danas, nakon dvije-tri godine, to je postalo toliko često da je jasno kako Nova TV ima zaista najbolji program, što su, uostalom, i gledatelji prepoznali. Mogu samo otkriti, a što se nameće i samo po sebi zbog velikog uspjeha prve sezone, da ponovo krećemo s reality showom ‘Farma’, i to već na proljeće.
• U siječnju se u Hrvatskoj održava Svjetsko prvenstvo u rukometu čija televizijska prava ima RTL. Čime im se mislite suprostaviti?
- Onako kako smo se borili protiv konkurencije i dosad. Imamo svoju filozofiju programa, dižemo svoje formate i zaista se ne osvrćemo na to što imaju naši konkurenti na programu. To se pokazalo dobrom poslovnom filozofijom. Neka se konkurencija bavi nama.
• Što je s transferima? Iako Informativni program ne pripada u vašu nadležnost, šuška se da bi Mislav Bago mogao prijeći na
Novu TV?
- Mislim da smo i na tom području dobitnici ove jeseni - Nikolina Pišek, Boris Mirković, Jasna Nanut. Ako se kvalitetni ljudi nađu na tržištu i zadovoljavaju standarde i filozofiju programa Nove TV, mi reagiramo, baš kao u posljednje tri godine.
• Novo je lice na vašem programu, barem u ulozi voditeljice, Jasna Nanut u ‘Trenutku istine’. Mnogi su iznenađni kako dobro radi taj posao.
- Ja nisam iznenađen. Praktički sam ‘živio’ s njom tri godine u ‘Glamour caffeu’. Znao sam kakva je osoba, kakav gard ima, kako postavlja pitanja, gledao je u intervjuima sa svjetskim zvijezdama. Zato sam i znao da je ovaj format emisije kao stvoren za nju.
Tina Premec
- Sukus svega je kada se podvuče crta na kraju godine, kako s programske strane tako i s
| Neuspjeh sapunice ‘Zakon ljubavi’, koju je za Novu TV radila AVA, Svilan je opisao kao malu prepreku na ‘grbavom putu prema cilju’. |
• Naravno, sada govorite o vašim ciljanim skupinama gledatelja, u dobi od 18 do 49 godina?
- Uvijek govorim o tome. Kada radite intervju s komercijalnim televizijama, uvijek se razgovara o gledateljima od 18 do 49 godina.
• Radimo intervju za Jutarnji list, a ne za vaše marketiške partnere, koje zanima ta ciljana skupina.
- Razgovarate s direktorom programa Nove TV koja je komercijalna televizija, kojima je cilj imati što više gledatelja od 18 do 49 godina. Zna se da komercijalna televizija živi od oglašavanja, a kada se brojke visoko vrte u toj ciljanoj skupini, za nas je to ‘Bog i batina’. I sva snaga, znanje i talent usmjeren je prema ciljanim skupinama. A što se jeseni tiče, na cijelom danu imali smo porast od 21,6 posto, a u udarnom terminu od 29,9 posto. Malo je
reći da sam sretan i zadovoljan, iako gledanosti nikad dosta, a dogodine će biti još bolje.
• Što to u financijskom smislu znači za Novu TV? Televizija je skupa igračka, dobra glednost ne znači uvijek i da je projekt vratio baš sav uloženi novac. Znate li kako će Nova TV završiti ovu godinu?
- U ovoj kući su pravila ponašanja jasno postavljena i predivno je kada ne moraš lutati, nego si potpuno koncentriran na svoj dio posla. Jedna od stvari koje čelna osoba programa ne treba komentirati je poslovna slika Nove TV, osobito zato što je naš vlasnik CME na burzi i svi podaci o poslavnju su potpuno transparentni.
• No, ne možete biti zadovoljni rezultatima svih projektata. Jedan od aduta jeseni na koji ste polagali puno nade, a ni približno nije postigao očekivane rezulatate je sapunica ‘Zakon ljubavi’, koju ste odlučili ukinuti nakon samo dva mjeseca emitiranja?
- Tu je dobra usporedba sa životom koji živimo. Kada ideš prema cilju, put je ponekad grbav pa malo i zapneš i posklizneš se. Konkretno, u našem slučaju, sapunica je jedna od tih posrtaja, ali ništa se strašno nije dogodilo. Podaci govore to što govore. Vrlo je važno u životu povući paralele. Tako je i na televiziji. U tim ‘slotovima’ (terminima, op. a.) u kojima su sada sapunice jači smo nego što je to bilo prošle godine. Ali ‘Zakon ljubavi’ nije mogao pratiti porast gledanosti naših projektata u ostalim terminima i morao je zato biti ukinut.
• Pokušali ste gledatelje u tom terminu najprije HTV-u preoteti sa sitcomom ‘Zauvijek susjedi’, nije išlo. Sada ste išli sapunicom na sapunicu, rezultat je sličan. Namjeravate li nastaviti ‘pucati’ na taj termin?
| Od svih emisija koje su pokrenute na Novoj TV ove jeseni, Svilan kao najveći hit ističe ‘Trenutak istine’ koji ima odličnu gledanost. |
- Naravno. Neamamo namjeru odustati ni u kojem terminu. Mi ciljamo na vodeću poziciju.
• A što mislite zašto je to tako tvrd orah?
- Ima nekoliko problema, ali nisu nerješivi. To je još snaga ‘slota’ koji se gradio godinama. A i sam ‘Zakon ljubavi’ bio je serija za zahtjevniju publiku, kvalitetna po načinu slike, scenografije, glumaca i scenarija. Očito poblika u tom terminu traži klasičnu sapunicu bez razmišljanja. Žele samo to i ništa više.
• Budući da ste zadovoljni kvalitetom serije, ali ne i s tim što je ona trebala biti u tom terminu, zašto je niste, umjesto da je ukinete, premjestili u neko drugo, tom sadržaju primjerenije vrijeme?
- To je ironija života. Imali smo jasno zacrtan cilj da ta serija mora donijeti rezultate baš u tom terminu. Taj ćemo cilj sada ostvariti na drugi način.
• Za razliku od sapunice, novi show ‘Trenutak istine’ pokazao se kao pun pogodak.
- Istina, ‘Trenutak istine’ je postao pravi hit, ne samo na našoj, nego na svim televizijama na kojima se emitira.
• Osim u Vijeću za elektroničke medije, koje vam prijeti kaznom zbog te emisije?
- Mislim da su vaše riječi prenaglašene jer potpredsjednik Vijeća Ivančićveć je pojasnio da za njega ta emisija nije sporna, nego su sporna samo pojedina pitanja koja se u njoj postavljaju. Istaknuo je i kako je cijela priča prenapuhana te da je Vijeće prijavilo i HTV i RTL zbog istih ili sličnih razloga. U posljednjih nekoliko dana kroz tekstove su se provlačile različite neistine. Posebno me ljute dvostruki kriteriji, vidljivi ako se pogledate što imaju drugi u tom terminu.
• Možete li biti konkretniji?
- Ne, ne želim se baviti konkurencijom.
• Pa morate se baviti, na tržištu ste.
- Naravno da jesmo, ali ne želim se baviti konkurencijom na ovakav način.
• P re tpostavljam da ste pod dvostrukim kriterijima ciljali na ‘Big Brother’?
- Ni na što nisam ciljao.
• Koliko ste zadovoljni rezultatima showa ‘Moj tata je bolji od tvog tate’, koji se emitira petkom u teškom terminu jer tada ide emisija uživo RTL-ova ‘Big Brothera’?
| Među programske adute za 2009. godinu, u kojoj Siniša Svilan predviđa daljnji rast gledanosti Nove TV, uvršten je i reality show ‘Farma’, čija će se druga sezona početi emtirati već na proljeće. |
• No, nije vam ni nova serija, ‘Hitna 94’, više na programu?
- ‘Hitna 94’ je također prošla, imala je dobre rezultate. No, kako smo mi komercijalna televizija, u pripremi za novu godinu radili smo neke preinake i prebacivanja. Nova TV ostvarila je rezultate u jesen koje je htjela i sada smo pripremili novu shemu. Neemitirane epizode ‘Hitne 94’, konkretno osam nastavaka, prebacili smo za 2009. a nakon toga ćemo procijeniti što dalje.
• Budući da na Novu godinu završavate s jesenskom shemom, što gledatelje očekuje u 2009.?
- Najbolji program na hrvatskom TV tržištu. Sjećam se prvih godinu i pol dana, ljudi s kojima se družim znali su mi uputiti kompliment, no znao sam da su ti komplimenti prije svega prijateljski. Danas, nakon dvije-tri godine, to je postalo toliko često da je jasno kako Nova TV ima zaista najbolji program, što su, uostalom, i gledatelji prepoznali. Mogu samo otkriti, a što se nameće i samo po sebi zbog velikog uspjeha prve sezone, da ponovo krećemo s reality showom ‘Farma’, i to već na proljeće.
• U siječnju se u Hrvatskoj održava Svjetsko prvenstvo u rukometu čija televizijska prava ima RTL. Čime im se mislite suprostaviti?
- Onako kako smo se borili protiv konkurencije i dosad. Imamo svoju filozofiju programa, dižemo svoje formate i zaista se ne osvrćemo na to što imaju naši konkurenti na programu. To se pokazalo dobrom poslovnom filozofijom. Neka se konkurencija bavi nama.
|
'Neka drugi misle o nama'
|
• Što je s transferima? Iako Informativni program ne pripada u vašu nadležnost, šuška se da bi Mislav Bago mogao prijeći na
Novu TV?
- Mislim da smo i na tom području dobitnici ove jeseni - Nikolina Pišek, Boris Mirković, Jasna Nanut. Ako se kvalitetni ljudi nađu na tržištu i zadovoljavaju standarde i filozofiju programa Nove TV, mi reagiramo, baš kao u posljednje tri godine.
• Novo je lice na vašem programu, barem u ulozi voditeljice, Jasna Nanut u ‘Trenutku istine’. Mnogi su iznenađni kako dobro radi taj posao.
- Ja nisam iznenađen. Praktički sam ‘živio’ s njom tri godine u ‘Glamour caffeu’. Znao sam kakva je osoba, kakav gard ima, kako postavlja pitanja, gledao je u intervjuima sa svjetskim zvijezdama. Zato sam i znao da je ovaj format emisije kao stvoren za nju.
|
'
Mislim da smo dobro trgovali'
|
Tina Premec
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....