Test
Citroen DS3 Racing
S dozvolom za jurnjavu
Inžinjeri Citroenova sportskog odjela Racing nabrijali su 1,6-litreni turbo benzinac iz dosad najsnažnijeg DS3 na 207 KS, dotjerali ovjes i kočnice te stvorili jurilicu po ukusu Sebastiena Loeba
Napisao: Hrvoje Tomić/Elvir Tabaković
Konačno! Već godinama čekamo da Citroen izbaci vrhunski sportski automobil dostojan šest naslova svjetskog prvaka u reliju (2003.-2010.). I dočekali smo ga. Na hrvatsko je tržište upravo stigao DS3 Racing, sportska verzija uspješnog DS3, čiji su motor, ovjes i kočnice dotjerali inžinjeri tvorničkog sportskog odjela Racing. Isti ljudi koji pripremaju Citroenove natjecateljske automobile još od 1986. i Citroena BX 4TC za Grupu B, a lani su za lov na sedmu titulu priredili i novi DS3 WRC, za čijim upravljačima sada sjede sedmerostruki svjetski prvak Sebastien Loeb i Sebastien Ogier.
DS3 Racing cestovna je verzija natjecateljskog DS3 R3, izrađenog prema specifikaciji za S-WRC. I izgleda sjajno. Kratku crnu karoseriju sa središnjim nosačem krova u obliku peraje morskog psa prepoznatiljvom čine tek detalji u vrištećoj narančastoj boji (krov, rub maske hladnjaka, retrovizori i aluminijski naplaci). Bez pretjerivanja, a dovoljno atraktivno da privuče pažnju prolaznika, čak i kad su u pitanju djeca. I nije prijevara: što izgleda kao ugljična vlakna, doista i jesu ugljična vlakna. A ne jeftine naljepnice.
O uštedi na težini nema ni govora, ali lijepo je vidjeti od karbona izrađeni prednji spojler, pragove, stražnji difuzor i rubove blatobrana koji skrivaju trag kotača proširen za punih 30 milimetara i specijalne aluminijske naplatke od 18 cola s gumama 215/40 R18. Ili u unutrašnjosti, gdje caruje narančasto lakirana instrumentna ploča, prstima kucnuti po središnjem grebenu, središnjem tunelu i oblogama vrata od ugljičnih vlakana. Položaj za s donje strane spljoštenim upravljačem je sjajan, a i aluminijske papučice su postavljene savršeno, a i sportska sjedala fantastično drže tijelo u zavojima. Dojam kvare tek jeftini prekidači radija…
Izgled je, međutim, najmanje bitan kod novog DS3 Racinga. Puno su važnije promjene ispod lima. Inžinjeri Citroen Racinga dotjerali su 1,6-litreni benzinac sa 156 KS, nastao u suradnji s tvrtkom BMW, koji se ugrađuje u najsnažniji civilni DS3 150 THP. Aluminijski četverocilindraš s novim klipovima, većim turbopunjačem (2,2 umjesto 1,5 bara) te protočnijim - i grlenijim - ispušnim sustavom umjesto prijašnjih 156 KS razvija čak 207 KS, uz okretni moment od 275 umjesto 240 Nm.
I premda je najveći okretni moment na raspolaganju već pri 2000 okretaja, pravi udarac u leđa vozač osjeća tek kad se uključi turbo, odnosno kazaljka okretomjera približi brojci 3000. U žestokom ritmu DS3 Racing do stotke stiže za samo 6,5 sekundi, a ostane li noga i dalje na gasu u posljednjem, šestom stupnju prijenosa brzog, ali i pomalo labavog ručnog mjenjača, pojuri do sasvim pristojnih 235 km/h. U tom slučaju valja, nažalost, računati s prosječnom potrošnjom od 12 litara, kao i u gradskoj vožnji, premda se DS3 Racing na otvorenoj cesti može voziti i sa svega 8,5 litara…
To bi, međutim, bilo šteta. Već je 100 metara za upravljačem dovoljno da biste shvatili da su po ovjesu i kočnicama petljali znalci iz Citroen Racinga. Uz trag kotača proširen za 30 milimetara, tvrđe opruge i amortizere, karoseriju nižu za 1,5 centimetara i novokalibrirani električni servoupravljač, DS3 Racing lijepi se za cestu i dopušta kasna kočenja duboko u zavojima i rano dodavanje gasa na izlascima iz zavoja.
Samo se na mokroj cesti gume redovito zavrte u prazno, prije nego li intervenira ESP (šteta što diferencijal ograničenog proklizavanja ne dolazi ni uz doplatu). Pogotovo što su kočnice savršene. Uopće, naime, ne postoji prazan hod papučice, već četvroklipna kliješta odmah snažno grizu diskove formata pizze (323 sprijeda i 283 mm straga).
Čak 29.412 eura traže Francuzi za novi DS3 Racing. Nije malo, ali je još uvijek puno povoljnije od istim motorom pokretanog (211 KS), ali bezobrazno skupog Mini John Cooper Worksa po 36.408 eura… Ne čudi stoga što je prva serija od 2000 primjeraka već razgrabljena.
***
Cijena
29.412 eura
30.762 eura
s doplatama
***
Tehnički podaci
Motor 4 cilindra, 16 ventila, izravno ubrizgavanje, turbopunjač, međuhladnjak
Obujam 1598 ccm
Snaga 152 kW/207 KS pri 6000/min
Okr. moment 275 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 396 x 172 x 144 cm
Osovinski razmak 246 cm
Prtljažnik 285 litara
Gume 215/40 R18
Spremnik goriva 50 litara
Masa 1165 kg
Naša mjerenja
Brzina 235 km/h
0-100 km/h 6,5 sekundi
Potrošnja 10,6 l/100 km
Serijska oprema
ESP + ABS • prednji i bočni zračni jastuci • automatski klima-uređaj • aluminijski naplaci od 18 cola • sportska sjedala • pomoć pri parkiranju straga • retrovizor sa samozatamnjivanjem • aut. paljenje svjetala i brisača • upravljač podesiv po visini i dubini • ručica mjenjača u koži • putno računalo • tempomat • detalji od ugljičnih vlakana • el. podešavanje i sklapanje retrovizora • daljinsko središnje zaključavanje • hi-fi uređaj • el. prozori sprijeda • sjedala alcantara/koža • svjetla za maglu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....