PREDSTAVLJAMO

Toyota Landcruiser: Pripitomljen terenac sada je ugodniji svakodnevnoj vožnji

Iako serijski dolazi s ručnim mjenjačem, svakako preporučujemo opcijski automatski koji znatno pridonosi udobnosti u vožnji

ZAGREB - U doba kada se većina proizvođača sve više usredotočuje na SUV-ove i crossovere, sve je manje pravih terenskih vozila. No, među nekolicinom vrijednih pažnje osobito se ističe Toyota Landcruiser, ikona među 4x4 vozilima (izvorni model lansiran je prije gotovo 60 godina) koja je u novoj generaciji odnedavno dostupna i na hrvatskom tržištu.

Izgled novog modela nije znatno mijenjan, već je učinjena blaga evolucija dobro poznatog dizajna. Značajnije izmjene izvedene su u interijeru koja ima nešto kvalitetnije materijale, dorađene instrumente te cjelokupno veći “premium” osjećaj nego prethodni model.

Prostora za putnike ima više nego prije, osobito za one na stražnjim sjedalima, a testirani primjerak bio je opremljen i trećim redom sjedala koja električno izlaze iz poda prtljažnika.

Početni paket opreme s kojim dolazi automatski mjenjač je Executive s kojim serijski dobivate sve od dvozonske automatske klime, grijanih i električno podesivih kožnih sjedala i navigacijskog sustava do zakretnih ksenonskih svjetala, spomenutog trećeg reda sjedala i sve dostupne 4x4 tehnologije.

Trajan i pouzdan motor

Toyota je s dobrim razlogom ostavila poznatog 3-litrenog četverocilindraša kao jedinu dizelsku opciju.

Taj je motor iznimno pouzdan i trajan te stvoren za najekstremnije uvjete. Iako je u odnosu na modernije konkurentne 6-cilindraše prilično bučan i neuglađen, omogućuje sasvim adekvatne performanse i razumnu potrošnju. Razvija solidnih 173 KS uz 410 Nm okretnog momenta koji su sasvim dovoljni i za zahtjevnija pretjecanja, no ovo je ionako vozilo ponajprije namijenjeno normalnoj, a ne “sportskoj” vožnji.

Serijski dolazi sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem, no preporučujemo opcijski automatik s pet brzina koji omogućuje neusporedivo lagodniju i udobniju vožnju.

U “genetiku” Landcruisera Toyota je ugradila nešto više SUV-ovskih osobina, no i dalje nema sumnje da je ovo ponajprije pravi terenac sposoban za svladavanje najtežih terena na svijetu. Naime, japanski terenac ima osjetno bolje vozne osobine nego prije, no na sreću, istodobno nisu narušene terenske mogućnosti.

Korektna cijena

Novi Landcruiser pokretan jedinim dostupnim dizelskim motorom i automatskim mjenjačem može se dobiti za 56.900 eura u kombinaciji s početnom Limited opremom, a izvedba s ručnim mjenjačem i osnovnim Active paketom za 11.000 eura manje.





Stvoren za terene na kakve većina vlasnika neće kročiti

Novi Landcruiser ima stalan pogon na sve kotače s redukcijom, blokadom središnjeg diferencijala i nizom drugih tehnologija i “skraćenica” kojima je cilj učiniti ovo vozilo jednim od najsposobnijih terenaca na tržištu. No, unatoč tome što je iznimno sposoban na svim podlogama i u svim vremenskim uvjetima, nova verzija Toyotina najslavnijeg terenca osjetno je bolje i prilikom cestovne vožnje. Ovjes je, naime, temeljito dorađen te sada ima aktivne “stabilizatore” koji su smanjenjem naginjanja karoserije znatno poboljšali cestovne vozne osobine. Istodobno je povećana udobnost u vožnji koja je i prije bila više nego pohvalna.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. svibanj 2024 15:54