OPOZIV AUTOMOBILA

Toyotin i Fordov opoziv najveći u povijesti industrije

U svijetu automobilske industrije ne postoji proizvođač koji s tržišta nije povlačio svoje modele
 CROPIX

Otkazivanje kočnica, blokiranje sigurnosnih sustava, požari, te problemi s papučicom gasa koji su nerijetko završavali tragičnim posljedicama samo su dio bogate prošlosti u životopisu pojedinih proizvođača.

Poziciju broj jedan u negativnom smislu i dalje suvereno drži Ford koji je u samo desetak godina u svoje servise zvao čak 16 milijuna automobila.

Medijsko iživljavanje

Na sreću naših kupaca, ta su se povlačenja u pravilu odvijala u SAD-u, tako da su naši kupci u slučaju Forda ipak ostali pošteđeni odlaska u servis.

Potpuno drugačiji slučaj je Toyota koja je globalni problem papučice gasa donijela i u naše dvorište. Više od 7000 opozvanih automobila do sada najveća je brojka zabilježena na našem tržištu. No, olakotna okolnost za japanskog proizvođača je činjenica da su grešku priznali, te je bez ikakve nadoplate ispravili.

Na njihovu žalost, dugogodišnji trud i stvaranje ugleda kvalitetnog proizvođača preko noći su postali potpuno nevažni. Ne želimo biti Toyotini odvjetnici, no stoji činjenica da je nad njima izvršen klasičan medijski linč koji je već i rezultirao drastičnim padom prodaje u siječnju ove godine.

Kao utjeha ipak može poslužiti nedavno istraživanje (NHTSA) provedeno na relevantnom uzorku od 200.000 vozača o broju pritužbi na automobile. Prema tim podacima u posljednjih deset godina, Toyota spada u razred iznimno kvalitetnih proizvođača, a od nje su bolji jedino Mercedes, Porsche i Smart. Svi ostali važniji proizvođači, uključujući GM, VW, Volvo, Hondu , BMW i Mazdu, imali su znatno više posla u smirivanju odnosa sa svojim klijentima.

Kiks Toyote oduševljeno su dočekali ostali proizvođači poput GM-a i Forda koji se na ljestvici prodajnih rezultata rapidno dižu. GM je čak napravio korak više, te je vlasnicima svih Toyotinih vozila ponudio popust od 1000 dolara ako odluče kupiti bilo koji GM-ov artikl.

Izazvan bijes kupaca

Kada se uzme u obzir borba za svakog kupca između spomenutih korporacija, ispada da su kupci tek kolateralne žrtve njihova sukoba. Njima je važno tko ima veću prodaju, a broj poginulih ili teško ozlijeđenih ionako će se voditi tek kao statistički podatak.

Ipak, ako je suditi po primjerima iz prošlosti, opoziv automobila sigurno će ostaviti većeg traga na proizvođaču. Pravi primjeri mogu biti Volkswagen, General Motors, Ford, a i mnogi drugi koji su na svojoj koži osjetili bijes kupaca.

Njihova je prodaja u razdoblju nakon većih opoziva dotaknula samo dno, a oporavak, te povratak na stare staze u pravilu je bio dugotrajan i bolan proces. Nema sumnje da Toyotu čeka identičan scenarij, pitanje je samo u kojoj mjeri i s kakvim posljedicama.

Gubitak imidža najkvalitetnijeg proizvođača u ovom se trenutku čini kao prihvatljiva opcija, no samo će reakcija kupaca biti jedino adekvatno mjerilo. Njihov palac dolje bio bi prevelik zalogaj čak i za najvećeg proizvođača automobila na svijetu.

Pet velikih neugoda za poznate svjetske proizvođače

Fordova dominacija u opozivanju automobila već godinama nema premca, a na našu sreću povlačenja se u pravilu događaju na tržištu SAD-a. No, ni proizvođači guma nisu imuni na pogreške, a najbolji primjer je Firestone koji je povukao 6,5 milijuna guma.

Nove tehnologije - novi problemi

Premda nove tehnologije automobile čine znatno sigurnijima, podaci o povlačenju pokazuju da novi sustavi stvaraju i nove probleme. Naime, kontinuirani rast opoziva najbolji je dokaz za takvu tvrdnju. Najčešće se pogreške javljaju kod sigurnosnih sustava poput ABS-a, ESP-a, zračnih jastuka i kočnica, a imuni nisu ni motori, klima-uređaji, gume i papučice gasa.

Hrvatska spada u europski prosjek

Prema količini povučenih automobila na tržištu, Hrvatska ne iskače iz europskog prosjeka. Naše minijaturno tržište u svjetskim okvirima ne predstavlja mnogo, a upravo zato ni broj povučenih vozila ne može biti značajniji. Ipak, problema s opozivom imali su svi zastupnici, no u prihvatljivim okvirima. Uz iznimku Toyote.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 17:46