SARAJEVO - Tvornica vozila iz programa Volkswagena i Škode u Vogošći kod Sarajeva do kraja ove godine prestat će s proizvodnjom, jer će s ukidanjem carinskih pristojbi na uvoz iz zemalja-članica Europske unije automobili iz tih pogona prestati biti konkurentni i na bosanskohercegovačkom tržištu, potvrdio je
Nihad Imamović, ravnatelj tvrtke ASA Holding koja ima većinski vlasnički udjel u vogošćanskoj tvornici.
"Proizvodnja na razini SKD montaže postat će nekonkurentna kada se ukinu carine na uvoz automobila", kazao je Imamović kako ga u srijedu citira Dnevni avaz.
U pogonima nekadašnje Tvornice automobila Sarajevo (TAS), obnovljnim uz pomoć Volkswagena neposredno po okončanju rata u BiH, do sada se obavljala najjednostavnija montaža automobila, koji su u tu zemlju stizali gotovo kompletirani u matičnim tvornicama u Njemačkoj odnosno Češkoj.
U Vogošći je postavljan tek manji broj dijelova, a u pitanju su bila vozila tipa Golf, Passat i Škoda Octavia.
Potpisivanjem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU, najavljenim za 16. lipnja, BiH ima obvezu najprije smanjiti carine na proizvode iz zemalja Unije za 50 posto, a zatim ih i potpuno ukinuti. Procjena je ASA Holdinga kako je u takvim uvjetima isplativije uvoziti gotova vozila iz Češke i Njemačke.
Tvornica u Vogošći, kao je najavio Imamović, trebala bi se preusmjeriti na proizvodnju dijelova za automobile. (H)
"Proizvodnja na razini SKD montaže postat će nekonkurentna kada se ukinu carine na uvoz automobila", kazao je Imamović kako ga u srijedu citira Dnevni avaz.
U pogonima nekadašnje Tvornice automobila Sarajevo (TAS), obnovljnim uz pomoć Volkswagena neposredno po okončanju rata u BiH, do sada se obavljala najjednostavnija montaža automobila, koji su u tu zemlju stizali gotovo kompletirani u matičnim tvornicama u Njemačkoj odnosno Češkoj.
U Vogošći je postavljan tek manji broj dijelova, a u pitanju su bila vozila tipa Golf, Passat i Škoda Octavia.
Potpisivanjem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU, najavljenim za 16. lipnja, BiH ima obvezu najprije smanjiti carine na proizvode iz zemalja Unije za 50 posto, a zatim ih i potpuno ukinuti. Procjena je ASA Holdinga kako je u takvim uvjetima isplativije uvoziti gotova vozila iz Češke i Njemačke.
Tvornica u Vogošći, kao je najavio Imamović, trebala bi se preusmjeriti na proizvodnju dijelova za automobile. (H)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....