ZADAR - Za projekt proširenja morskog prolaza Ždrelac i podizanja mosta, koji spaja otoke Pašman i Ugljan, još se čeka građevinska dozvola za most.
- Kada se izda dozvola, znat ćemo za koliko će se podići luk postojećeg mosta; vjerojatno će biti na 18,5 metara, za jedan metar viši - rekao je zadarski župan Ivo Grbić. Županija je tražila da budu četiri metra, s obzirom na to da je prolaz vrlo prometan i da su brodovi sve veći, osobito jarboli na velikim jedrilicama koje u sve većem broju stižu na Jadran.
Međutim, Plovput, nositelj projekta, odbacio je takvu mogućnost, jer bi to značilo gradnju novog mosta, odnosno investiciju od stotinu milijuna kuna.
Župan Grbić najavio je da će radovi početi po izboru izvođača radova, početkom iduće godine. Kako će radovi trajati najmanje šest mjeseci, izvjesno je da će se odvijati i tijekom turističke sezone, što će nesumnjivo stvoriti velike teškoće za nautički promet, ali i za cestovni koji se odvija između dva otoka, na kojima je ljeti sve više turista i vikendaša.
Ti radovi su već sada briga i samih mještana otoka Pašman, koji traže da im se omogući prijelazno rješenje za prolaz vozilima na otok Ugljan, zbog posla, ali i zbog trajektnog pristaništa u Preku.
- Zbog toga smo imali dva sastanka u Županiji. Tražimo da se napravi ponton, ili da se naspe kanal dok se budu odvijali radovi na podizanju mosta - ističe Maja Bašić, načelnica općine Pašman. Njihov zahtjev podupire i zadarska ispostava Hrvatskih cesta.
Iako su u Županiji najavljivali kako će to biti nasip, konačnu odluku donijet će nadležni u Ministarstvu mora. To je ministarstvo već sa 10 milijuna kuna financiralo zahvate na lučkoj infrastrukturi mjesta Ždrelac i produžetak mula kod Gospe od Sniga, preko kojih bi se odvijao alternativni brodski promet tijekom radova.
Tijekom proširenja i produbljenja kanala neće biti toliko problema za cestovni promet, za razliku od zahvata na podizanju mosta. Kanal će se proširiti na 55 metara i produbiti za pet metara.
Dok morski prolaz bude zatvoren, brodski promet će se odvijati zaobilaznim morskim putem preko malog Ždrelca. Novina će biti uklanjanje dva središnja stupa mosta iz sredine tog prolaza. Kolika će biti ukupna vrijednost radova znat će se po okončanju natječaja za izvođača radova, a dosadašnje su procjene bile 60 milijuna kuna. Zadarski župan nije konkretno odgovorio je li Ministarstvo mora osiguralo novac u proračunu za iduću godinu.
Dijana Mijatović
- Kada se izda dozvola, znat ćemo za koliko će se podići luk postojećeg mosta; vjerojatno će biti na 18,5 metara, za jedan metar viši - rekao je zadarski župan Ivo Grbić. Županija je tražila da budu četiri metra, s obzirom na to da je prolaz vrlo prometan i da su brodovi sve veći, osobito jarboli na velikim jedrilicama koje u sve većem broju stižu na Jadran.
Međutim, Plovput, nositelj projekta, odbacio je takvu mogućnost, jer bi to značilo gradnju novog mosta, odnosno investiciju od stotinu milijuna kuna.
Župan Grbić najavio je da će radovi početi po izboru izvođača radova, početkom iduće godine. Kako će radovi trajati najmanje šest mjeseci, izvjesno je da će se odvijati i tijekom turističke sezone, što će nesumnjivo stvoriti velike teškoće za nautički promet, ali i za cestovni koji se odvija između dva otoka, na kojima je ljeti sve više turista i vikendaša.
Ti radovi su već sada briga i samih mještana otoka Pašman, koji traže da im se omogući prijelazno rješenje za prolaz vozilima na otok Ugljan, zbog posla, ali i zbog trajektnog pristaništa u Preku.
- Zbog toga smo imali dva sastanka u Županiji. Tražimo da se napravi ponton, ili da se naspe kanal dok se budu odvijali radovi na podizanju mosta - ističe Maja Bašić, načelnica općine Pašman. Njihov zahtjev podupire i zadarska ispostava Hrvatskih cesta.
Iako su u Županiji najavljivali kako će to biti nasip, konačnu odluku donijet će nadležni u Ministarstvu mora. To je ministarstvo već sa 10 milijuna kuna financiralo zahvate na lučkoj infrastrukturi mjesta Ždrelac i produžetak mula kod Gospe od Sniga, preko kojih bi se odvijao alternativni brodski promet tijekom radova.
Tijekom proširenja i produbljenja kanala neće biti toliko problema za cestovni promet, za razliku od zahvata na podizanju mosta. Kanal će se proširiti na 55 metara i produbiti za pet metara.
Dok morski prolaz bude zatvoren, brodski promet će se odvijati zaobilaznim morskim putem preko malog Ždrelca. Novina će biti uklanjanje dva središnja stupa mosta iz sredine tog prolaza. Kolika će biti ukupna vrijednost radova znat će se po okončanju natječaja za izvođača radova, a dosadašnje su procjene bile 60 milijuna kuna. Zadarski župan nije konkretno odgovorio je li Ministarstvo mora osiguralo novac u proračunu za iduću godinu.
Dijana Mijatović
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....