U treću godinu s dizelskim srcem

Dvije godine nakon uvođenja na tržište, Mazda je oplemenila crossover CX-7. Usprkos svim vrlinama, prošao je prilično nezapaženo na našem tržištu. Glavni je krivac bio nedostatak dizelaša u ponudi, a sada je to riješeno. Izvrsnom turbobenzincu s izravnim ubrizgavanjem, snage 260 KS pridružuje se također izvrstan turbodizelaš, koji iz 2184 ccm  razvija 173 KS pri samo 3500/min. U kombinaciji s najvećim momentom od 400 Nm i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, prava je mjera sa sportski offroader mase 1,8 tona.

Vrline dizelske verzije Mazde CX-7 upoznali smo na prezentaciji u austrijskom Kitzbühelu. Na prvi su pogled izmjene jedva vidljive, pa vlasnici dosadašnjih modela neće imati osjećaj da je njihov pulen naglo ostario. Prednji je branik obogaćen većim otvorima za zrak i rastegnutim mačkastim svjetlima. S boka se uočavaju trendovski retrovizori sa smjerokazima i atraktivniji 18-colni naplaci, a stražnji su dio ukrasila svjetla s LED elementima.

Osvježena je i unutrašnjost. Nema više sjajne crne plastike, manje je imitacije aluminija, skupocjeniji su materijali i izvedba obloga vratiju. Središnje konzola sada izgleda ozbiljnije i elegantnije, bez materijala i oblika koji su podsjećali na jeftine muzičke linije iz velikih trgovačkih centara.

Već ionako dobra izolacija podebljana je u podu te između kabine i motora, a karoserija je dodatno ojačana na kritičnim mjestima. Novi je i veći multifunkcionalni ekran, a u ponudi je i kompletniji navigacijski sustav. Sitne, ali bitne dorade napravljene su promišljeno te je poboljšan ugođaj u vožnji. Sada se zaista može uživati u izvrsnom položaju za upravljačem, dobro oblikovanim sjedalima i tišini u unutrašnjosti.

Dizelaš je pun pogodak, u što smo se uvjerili već nakon prvog testnog kilometra. U normalnoj vožnji nije manje poletan od 87 konja snažnijeg benzinca, a dojam je bolji nego što pokazuje ubrzanje do stotke u 11,3 sekunde. Za to je zaslužan 20 Nm veći moment nego u benzincu, koji se oslobađa na tisuću okretaja manjoj turaži. Dorađen je i ovjes, koji omogućava potpunu kontrolu malo otežanog prednjeg dijela, a i kočnice reagiraju spontanije i snažnije.

Motor ima dovoljno snage za izvlačenje iz zavoja te smo uživali u vožnji zavojitim cestama, čemu pomaže i dobro usklađen pogon 4x4. Lijepo se vozi i na brzim autocestama, što potvrđuje najveća brzina od 200 km/h. S udaljenošću podnice od podloge od 20,5 cm i 18-colnim kotačima s gumama 235/60 iznenađujuće dobro se snalazi i izvan asfalta.

Kad se tome još prosječna potrošnja od 7,5 litara, 28 posto niža nego kod benzinca, najmanje devedeset posto kupaca birat će ovaj motor. Tome će pogodovati i cijena od 36.510 eura, koja je 4572 eura niža nego kod benzinca. Poboljšanja su osjetna i u benzinskoj verziji, koja je tiša i uglađenija. Kad se tome dodaju i poboljšanja u opremi, poput detekcije automobila u mrtvom kutu i kameru za vožnju unazad, crossoveru iz Hiroshime predstoje bolji dani.

Fotogalerije

Mazda CX-7



Jedan, ali vrijedan

U dizelskoj je ponudi već dokazani common-rail obujma 2184 ccm, koji se u limuzinskim modelima nudi sa 125, 163 i 185 KS. Za crossover CX-7 najsnažnija je verzija prigušena na 173 KS, a zadržala je najveći okretni moment od 400 Nm pri 2000/min. Motor je vrlo elastičan i dobro prigušen te ima sličan karakter kao benzinska verzija. Za uvjerljive performanse dovoljno je šaltati na 3000/min, a lijepo je usklađen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Ponudu će uskoro obogatiti i automatski mjenjač.

Bookmark and Share











Davor Devčić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 09:47