“Uloga hedonističkog oca briljantno je odigrana, a pritom nije posebno naglašena, diskretnost je tajna uistinu velikih izvođača”, piše u obrazloženju žirija za nominaciju Zlatka Burića Kiće za nagradu “Zlatni Studio” u kategoriji Najboljeg glumca u filmu. Burić je nominiran za ulogu Brune u filmu Nevija Marasovića “Comic Sans”.
Burić, koji već godinama živi u Danskoj, gdje je cijenjen i nagrađivan, na zadovoljstvo kolega i redatelja, sve više radi i u Hrvatskoj. Svi ga hvale, spominju njegovu toplinu, duhovitost, životnost, uz, dakako, vrhunsku profesionalnost i talent.
- Kada radim u Hrvatskoj to nikad ne počinje presuđivanjem ili izborom uloga, to je prije izbor suradnika ili projekata koji su mi zanimljivi i bliski, umjetnički i ljudski - kaže Burić.
Tako je, primjerice, u kazalištu radio u Teatru &TD, kao dio Kulture promjene SC-a, a predstava koju je napravio s grupom kolega iz raznih umjetničkih područja, “Ljubavni slučaj Fahrije P.”, posveta multimedijskom umjetniku Željku Zorici Šišu, ove se godine mogla vidjeti nekoliko puta u Teatru&TD, posljednji put u studenom.
- Igrao sam i u predstavama Branka Brezovca na Eurokazu, sa svojim starim alternativno kazališnim suborcima - dodaje glumac koji je i jedan od osnivača avangardnog Kugla glumišta po kojem ga pamte mnogi gledatelji. Mlađima je, pak, poznatiji po ulozi srpskog mafijaša Mila u sad već kultnoj filmskoj trilogiji “Pusher” danskog redatelja Nicolasa Windinga Refna.
A uloga bonvivana i hedonista Bruna, koji pokušava uspostaviti vezu s otuđenim sinom Alanom (Janko Popović Volarić) koji dolazi k njemu na Vis, nije mu prva uloga oca u hrvatskom filmu. Prije toga bio je autoritativni pater familias u redateljskom prvijencu Hane Jušić “Ne gledaj mi u pijat”.
- Sve filmove koje sam radio u Hrvatskoj bili su u produkciji Kinorame, a Ankica Tilić me je mudro uvodila u projekte. Ona me je i upoznala s Nevijem Marasovićem, a i nakon par susreta i nakon što sam čuo njegove planove ‘kliknuli’ smo i to je bilo to. A i Janko je u tom kliku bio od početka . Vis se pokazao kao sjajna lokacija za snimanje, Nevio je bio na emocionalno pripovjedačkom domaćem terenu - kaže.
Uživao je snimajući “Comic Sans” i zato što su sve lokacije bile blizu jedna drugoj.
- Tako smo nakon buđenja odmah bili na setu! Kao da smo živjeli u filmu. Trebalo se samo braniti od prelijepe prirode, grada i svjetla - prisjeća se Burić i spominje veliku avanturu koju su proživjeli on i Janko Popović Volarić, iskrcavajući se na Jabuci.
- Čuvena plovidba i snimanje na Jabuci... Rekli su nam domaći da je pristati uz taj otok gotovo nemoguće. A mi... Kad smo doplovili do tamo more se umirilo, pa smo Janko i ja plivanje do Jabuke izvesti perfektno. Ali kako to ide u filmovima, kamera laže... Zapravo smo snimali u rano proljeće i za puno tih ljetnih i sunčanih slika na platnu, mi smo podrhtavali od hladnoće - govori Burić. Važno je, dodat će, i kako je priprema bila važna, a nju su on, Janko Popović Volarić i Nevio Marasović odradili u Kopenhagenu.
- Naradili smo se, ozbiljno i žestoko. Na snimanju Janko je bio sjajan jer se mogao emocionalno jako otvoriti pa je bilo uživanje igrati s njim, a meni je dao priliku da glumim, kak’ se to kaže ‘široko’ - objašnjava Burić kojeg je jako razveselila nominacija za “Zlatni studio”.