ZAGREB - Mi bismo činili ono, a da nam ne uđe - rekla je u jednom trenu na sjednici Programskog vijeća HRT-a
Suzana Jašić, opisavši na posve originalan način još jedno sijelo na kojem se potegnulo milijun pitanja, ali se ni na jedno nije odgovorilo do kraja.
Zašto na HTV može Thompson, ali ne i spot u kojem se prikazuje muški poljubac, zašto je emisija Volim nogomet koncipirana po principu guzica i sisa, treba li se i kroz vremensku prognozu ulizivati premijeru Sanaderu - to je samo dio dilema iz burne rasprave. A sve je počelo nogometom, Eurom i emisijom Volim nogomet. Ono što je za Jašić, a djelom i za Marinu Škrabalo - dno dna, primjerice za Đuru Popijača izvrsno je odrađene posao koji je polučio enormnu gledanost.
I Škrabalo i Jašić upozorile su da se preko kvizova u emisiji propagira kultura klađenja, baš kao i to da je čitava emisija uredno propagirala sve moguće rodne stereotipe. - Cijelo vrijeme žene se tretiraju kroz sise i guzice, dok je hrvatski mužjak onaj koji jede čips i pije pivo. Pijenje piva, skakanje u fontanu i cure koje njišu guzicama - na to se sveo nogomet u toj emisiji - rekla je Jašić.
Pridodala je tome i huškačko izvještavanje, skečeve koji propagiraju nasilje, prilog Gorana Milića u kojem se hvali da je prodao svoju novinarsku iskaznicu pa pare prokockao, te protuzakonito paljenje baklji u studiju. Pitanje bakljade ostali su jedva dočekali, pa sveli sve na vatromet i prskalice.
- Ja bih pohvalila Igora Štimca– rekla je Anja Šovagović Despot, priznavši da je gledala sve utakmice koje je komentirao ovaj "sjajan nogometaš, komentator i profesionalac, koji zna što govori". Ilija Rkmannije hvalio Štimca, ali se požalio da je apsurdno neravnopravan TV-tretman dobio veličanstven niz pobjeda Blanke Vlašiću odnosu na nogomet.
Od veljače do svibnja HTV je rijetko kad, a nikad namjerno, prekoračio zakonsko pravo emitiranja devet minuta reklama u sat programa. Zanimljiva bi mogla biti nova analiza, s obzirom da je primjerice Škrabalo mjerila minutaža reklama u jednom od dana od Eura, pa izračunala da je od 19 sati do 1,45 u noći bilo 46 minuta reklama. Inače, u prošlom tromjesečju detektiran je tek jedan slučaj prikrivenog oglašavanja, i to poprilično bizaran. Kriv je naime samo Aco Stanković, jer je za gostovanja Marija Mihaljevićai priči o TV Pinku imao na ekranu logo spomenute TV-kuće.HTV je u 2007. poslovao s dobiti od šest milijuna kuna, makar je planirana dobit bila 20 milijuna kuna. Razlozi su mnogi, pa i pad gledanosti u populaciji od 18 do 49 godina, no to Sutlića ne brine, jer javna televizija i ima taj zadatak da ponudi program svima, a ne samo ovoj ciljanoj populaciji. A da HTV svoj posao radi dobro, Sutlić je opetovano ilustrirao i podatkom da HTV ubere ponajviše sredstava pristojbe od svih televizija u Europi. Tek nešto malo Hrvata ima snage ne plaćati pretplatu, a prosjek naplaćenog je preko 90 posto.
No zakuhalo se ponovno vrlo brzo. Marina Škrabalo je naime upozorila da je HTV odbacio molbu udruge Domino, koja organizira Queer festival, da se uoči gay pridea emitira spot u kojem se promiče nenasilje svake vrste, pa i prikazom koju sekundu dugog poljupca dvojice muškaraca. Spot nije prošao, jer su na HTV-u ocijenili da bi efekt mogao biti suprotan i nasilja još i više. S tim se složio i Siniša Grgić, rekavši da "manjina često prelazi granicu" i po njegovom mišljenju terorizira većinu. - Gledaju to i moja djeca i pitanje je kakvu poruku dobivaju - rekao je Grgić, koji sekundu prije nego se zauzeo za javnu televiziju na kojoj neće biti zabranjenih pjevača.
- Žao mi je što neki ljudi imaju djecu koju bi radije odveli na koncert Thompsona, nego da vide poljubac dvojice muškaraca – poručila je Jašić.
Glavni ravnatelj HRT-a Vanja Sutlić istaknuo je da Thompson nije njegov glazbeni ukus, ali i da je pjesma Lijepa li si uredno svirana za utakmica u Klagenfurtu i Beču. Sutlić je odbacio i sve prigovore da je pozivanje premijera Sanadera u studio među igrače reprezentacije nakon sraza s Austrijom bilo ulizivanje HTV-a. - Premjer je među igrače sjeo jer tehnički nije bilo moguće bilo drugačije uzeti izjavu, a isto se dogodilo koji dan kasnije i njemačkoj kancelarki Angeli Merkel - rekao je Sutlić.
- Predlažem da premijera pozovemo i u vremensku prognozu, da najavi sunce poslije kiše, a da Vijeće sjedi u studiju pa mu plješće – reagirala je na ovo Jašić.
Rasprava u svemu spomenutom nije i završila. Nova runda dogodit će se u srpnju, kad se izvješća izrade ili dopune, a za srpanj je najavljeno i očitovanje o famoznom naputku direktora programa Domagoja Burića. Zasad se zna da će dva čovjeka, vjerojatno oni koji su dokument u kojem se traži vatromet uz granicu sa Srbijom učinili javnim, biti kažnjena.
Siniša Pavić/ Epeha
Zašto na HTV može Thompson, ali ne i spot u kojem se prikazuje muški poljubac, zašto je emisija Volim nogomet koncipirana po principu guzica i sisa, treba li se i kroz vremensku prognozu ulizivati premijeru Sanaderu - to je samo dio dilema iz burne rasprave. A sve je počelo nogometom, Eurom i emisijom Volim nogomet. Ono što je za Jašić, a djelom i za Marinu Škrabalo - dno dna, primjerice za Đuru Popijača izvrsno je odrađene posao koji je polučio enormnu gledanost.
Jutarnji.hr clanak
http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1447672978
http://www.brightcove.com/channel.jsp?channel=1417332101
I Škrabalo i Jašić upozorile su da se preko kvizova u emisiji propagira kultura klađenja, baš kao i to da je čitava emisija uredno propagirala sve moguće rodne stereotipe. - Cijelo vrijeme žene se tretiraju kroz sise i guzice, dok je hrvatski mužjak onaj koji jede čips i pije pivo. Pijenje piva, skakanje u fontanu i cure koje njišu guzicama - na to se sveo nogomet u toj emisiji - rekla je Jašić.
Pridodala je tome i huškačko izvještavanje, skečeve koji propagiraju nasilje, prilog Gorana Milića u kojem se hvali da je prodao svoju novinarsku iskaznicu pa pare prokockao, te protuzakonito paljenje baklji u studiju. Pitanje bakljade ostali su jedva dočekali, pa sveli sve na vatromet i prskalice.
- Ja bih pohvalila Igora Štimca– rekla je Anja Šovagović Despot, priznavši da je gledala sve utakmice koje je komentirao ovaj "sjajan nogometaš, komentator i profesionalac, koji zna što govori". Ilija Rkmannije hvalio Štimca, ali se požalio da je apsurdno neravnopravan TV-tretman dobio veličanstven niz pobjeda Blanke Vlašiću odnosu na nogomet.
Od veljače do svibnja HTV je rijetko kad, a nikad namjerno, prekoračio zakonsko pravo emitiranja devet minuta reklama u sat programa. Zanimljiva bi mogla biti nova analiza, s obzirom da je primjerice Škrabalo mjerila minutaža reklama u jednom od dana od Eura, pa izračunala da je od 19 sati do 1,45 u noći bilo 46 minuta reklama. Inače, u prošlom tromjesečju detektiran je tek jedan slučaj prikrivenog oglašavanja, i to poprilično bizaran. Kriv je naime samo Aco Stanković, jer je za gostovanja Marija Mihaljevićai priči o TV Pinku imao na ekranu logo spomenute TV-kuće.HTV je u 2007. poslovao s dobiti od šest milijuna kuna, makar je planirana dobit bila 20 milijuna kuna. Razlozi su mnogi, pa i pad gledanosti u populaciji od 18 do 49 godina, no to Sutlića ne brine, jer javna televizija i ima taj zadatak da ponudi program svima, a ne samo ovoj ciljanoj populaciji. A da HTV svoj posao radi dobro, Sutlić je opetovano ilustrirao i podatkom da HTV ubere ponajviše sredstava pristojbe od svih televizija u Europi. Tek nešto malo Hrvata ima snage ne plaćati pretplatu, a prosjek naplaćenog je preko 90 posto.
| Marina Škrabalo istaknula je da je Dnevnik HTV-a na iznimno problematičan način odradio intervju s
Milivojem Ašnerom, čovjekom optuženim za ratne zločine. - Ekskluziva je pojela kvalitetu - rekla je Škrabalo, nezadovoljna snishodljivim pristupom temi i optuženom za ratne zločine.
|
|
|
|
|
No zakuhalo se ponovno vrlo brzo. Marina Škrabalo je naime upozorila da je HTV odbacio molbu udruge Domino, koja organizira Queer festival, da se uoči gay pridea emitira spot u kojem se promiče nenasilje svake vrste, pa i prikazom koju sekundu dugog poljupca dvojice muškaraca. Spot nije prošao, jer su na HTV-u ocijenili da bi efekt mogao biti suprotan i nasilja još i više. S tim se složio i Siniša Grgić, rekavši da "manjina često prelazi granicu" i po njegovom mišljenju terorizira većinu. - Gledaju to i moja djeca i pitanje je kakvu poruku dobivaju - rekao je Grgić, koji sekundu prije nego se zauzeo za javnu televiziju na kojoj neće biti zabranjenih pjevača.
- Žao mi je što neki ljudi imaju djecu koju bi radije odveli na koncert Thompsona, nego da vide poljubac dvojice muškaraca – poručila je Jašić.
Glavni ravnatelj HRT-a Vanja Sutlić istaknuo je da Thompson nije njegov glazbeni ukus, ali i da je pjesma Lijepa li si uredno svirana za utakmica u Klagenfurtu i Beču. Sutlić je odbacio i sve prigovore da je pozivanje premijera Sanadera u studio među igrače reprezentacije nakon sraza s Austrijom bilo ulizivanje HTV-a. - Premjer je među igrače sjeo jer tehnički nije bilo moguće bilo drugačije uzeti izjavu, a isto se dogodilo koji dan kasnije i njemačkoj kancelarki Angeli Merkel - rekao je Sutlić.
- Predlažem da premijera pozovemo i u vremensku prognozu, da najavi sunce poslije kiše, a da Vijeće sjedi u studiju pa mu plješće – reagirala je na ovo Jašić.
Rasprava u svemu spomenutom nije i završila. Nova runda dogodit će se u srpnju, kad se izvješća izrade ili dopune, a za srpanj je najavljeno i očitovanje o famoznom naputku direktora programa Domagoja Burića. Zasad se zna da će dva čovjeka, vjerojatno oni koji su dokument u kojem se traži vatromet uz granicu sa Srbijom učinili javnim, biti kažnjena.
Siniša Pavić/ Epeha
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....