Dobro im ide

Kolike božićnice daju poslodavci u Hrvatskoj? Bilježi se rast, a jedna tvrtka se posebno ističe

Božićnicu su prošle godine najviše očekivali zaposlenici institucija, gdje je njih čak 91 posto izjavilo da je uvjereno da će dobiti ovu nagradu, a slična je situacija bila i u državnim tvrtkama, gdje je istu stvar očekivalo 85 posto zaposlenika

Ilustracija

 Vanesa Pandžić/Cropix

Čak 72 posto zaposlenih Hrvata u prošloj je godini očekivalo božićnicu, pokazalo je istraživanje portala MojPosao. U prosjeku je ova prigodna blagdanska nagrada prošle godine iznosila 2.324 kune, što je danas vrijednost od 308 eura, no dio zaposlenih – njih 24 posto – nije očekivao novčanu nagradu, nego bon za kupovinu. Sedam posto ispitanih od poslodavca je, pak, umjesto novca ili bona dobilo poklon paket.

Iznos prosječne božićnice je u odnosu na 2021. godinu bio porastao za 12 posto, a za očekivati je da će i ove godine biti zabilježen rast, tim više što smo svjedočili visokoj inflaciji koja je imala veliki utjecaj na cjelokupnu ekonomiju. Ipak, zaposlenici prošle godine nisu bili potpuno zadovoljni iznosom svojih božićnica, već su smatrali da bi ona minimalno trebala iznositi oko 2.800 kuna, odnosno nešto više od 371 euro, što je bilo 20 posto više od prosječnog iznosa božićnice i 35 posto više od iznosa kojeg su zaposlenici dobili godinu prije.

Božićnicu su prošle godine najviše očekivali zaposlenici institucija, gdje je njih čak 91 posto izjavilo da je uvjereno da će dobiti ovu nagradu, a slična je situacija bila i u državnim tvrtkama, gdje je istu stvar očekivalo 85 posto zaposlenika. U privatnom sektoru u domaćem vlasništvu božićnicu je pak očekivalo oko 70 posto zaposlenih, dok ju je u kompanijama u stranom vlasništvu čekalo 76 posto zaposlenih.

Božićnica kao pravo

Otprilike polovica ispitanika, 47 posto, smatra da je isplata božićnice stvar dobre volje poslodavca, dok je ostatak zaposlenika izjavio da vjeruju da svaki radnik ima pravo na božićnicu i zamjeraju poslodavcu ako je ne isplati.

Hrvati, dakle, vjeruju da je božićnica njihovo pravo, a podaci na razini Europske unije pokazuju da smo upravo mi nacija kojoj je ova nagrada najvažnija, odnosno upravo u našoj zemlji najviše tvrtki zaposlenicima dodjeljuje božićnicu.

Poslodavac koji se ističe

Na primjeru božićnica u trgovačkim lancima smo istražili do koje mjere poslodavci doista koriste mogućnosti prigodnog nagrađivanja zaposlenika i došli smo do zaključka da prosječna božićnica u ovome sektoru iznosi od 200-tinjak do 331 eura, što je iznos koji je ekvivalent za nekadašnjih 2500 kuna. Ipak, poslodavac koji se istaknuo s božićnicom od 500 eura je Eurospin. Osim na jednu od najvećih božićnica u retailu, ponosni su i na prosječnu povišicu od deset posto koju su dobili njihovi zaposlenici.

image

Europsin

Ustupljena fotografija

Inače, Eurospin je otvorio vrata svoje prve trgovine u Hrvatskoj u kolovozu 2020. godine u Zadru. U ove tri godine Eurospin je otvorio 23 poslovnice te danas broji 440 zaposlenika.

Iz Eurospina ističu kako kod njih svaki zaposlenik ima priliku za rast i napredovanje, i to kroz brojne edukacije, coaching i razvojne centre. Svojim zaposlenicima Eurospin plaća svaki sat prekovremenog rada, naknade za prijevoz i prehranu te brojne bonuse (sezonske, za ispomoći, radne rezultate i slično). Osim toga, daju poklone zaposlenicima za Božić i za lojalnost kompaniji te prvašićima svojih zaposlenika.

image

Eurospin

Ustupljena fotografija

Eurospin je diskontni lanac talijanskih korijena specijaliziran za prodaju prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, a od konkurencije na tržištu se ističe činjenicom da prodaje isključivo svoje robne marke. U Eurospin trgovinama, dakle, ne postoje klasični brendovi kao u ostalim supermarketima, već isključivo proizvodi koje je tim stručnjaka osmislio i pažljivo odabrao da odgovore na sve karakteristike tržišta.

image

Eurospin

Ustupljena fotografija

Njihove su trgovine za sada u Puli, Poreču, Pazinu, Labinu, Viškovu, Splitu, Zadru, Sisku, Samoboru, Zaprešiću, Velikoj Gorici, Zagrebu, Čakovcu, Vrbovcu, Križevcima, Koprivnici, Bjelovaru, Požegi, Slavonskom Brodu i Osijeku, a otvorila se poslovnica i u Đakovu.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Eurospina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 12:53