Netaknuta priroda, briga za okoliš, bogatstvo flore i faune, davno su afirmirali najveći hrvatski otok Cres u destinaciju vrijednu posjeta. Dodatnu potvrdu vrijednosti ovog otoka prošle godine dalo je i natjecanje Green Destinations Top 100 Stories, koje je prepoznalo Cres kao jednu od 100 najboljih svjetskih održivih destinacija.
Osim za vrijednu nagradu, Cres je krajem prošle godine postao bogatiji za još jedan hotel, i to ne bilo kakav. Novootvoreni hotel The Isolano bitno se razlikuje od ostalih hotela na Cresu, ali i ostatku Hrvatske. Naime, riječ je o prvom Autograph Collection hotelu Hrvatskoj te jedinom Mariott International objektu na hrvatskim otocima.
Autograph Collection označava boutique luksuzne hotele kategorizirane s pet zvjezdica pa The Isolano svojim gostima daje luksuznu personaliziranu uslugu i autentični otočki doživljaj. Gastronomski koncept hotela temeljen je na lokalnim namirnicama, a sve aktivnosti hotela rade na promociji Cresa i kulture otoka. 17 milijuna eura vrijedna investicija s 49 soba izgledom spaja lokalnu baštinu i suvremeni dizajn te otok Cres čini još poželjnijim mjestom za odmor.
Nikola Avram, rođeni Cresanin te vlasnik i CEO Alpha Hotel Management govori kako je motiv za ovakvu investiciju baš na Cresu bila ljepota otoka i želja da ostavi svoj trag na njemu. Avram ističe kako ima ogromno poštovanje prema Cresu i njegovim ljudima pa je glavni cilj u izgradnji ovog projekta bio održavanje partnerskog i prijateljskog odnosa s lokalnom zajednicom.
- Željeli smo biti decentni, nenametljivi, skromni, pokazati da gradimo održivu priču koja se uklapa u urbanističku, arhitektonsku, kulturnu, povijesnu i održivu priču otoka Cresa – govori.
- Nikako nismo htjeli biti oni investitori koji stalno žele još i kojima je profit na prvom mjestu. Cijelo vrijeme sam si govorio da ako moji vlastiti susjedi neće pozdraviti investiciju, onda ona nema smisla. Srećom, svi na otoku su sretni što je The Isolano stigao i to mi je najvažnije – dodaje.
- Mogli smo se odlučiti za izgradnju hotela u izrazito frekventnim i globalno razvikanim turističkim destinacijama, ali želio sam ostaviti trag na otoku. Odluka za brendiranje hotela pod oznakom Autograph Collection iz premium linije najvećeg i najprestižnijeg hotelskog lanca Marriott Internationala bila je dodatna motivacija da to bude baš na Cresu - govori.
The Isolano je prva turistička investicija na otoku od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Ovaj hotel oplemenio je otok novim sadržajem, otvorio 80 novih radnih mjesta i od prvog dana u arhitekturi, dizajnu, korisničkom iskustvu te gastronomiji gradi lokalnu, autentičnu, zelenu i održivu priču koja odaje počast Cresu i Jadranu.
- Svako jelo ovdje slavi vibrantnu kulinarsku baštinu Jadrana na čelu s Aleksandarom Kerekešom, talentiranim i svjetski važnim chefom, poznatom po inovativnim kulinarskim kreacijama i predanosti korištenju lokalnih sastojaka. Mislim da ćemo cjelokupnu hrvatsku gastronomiju u skorom vremenu gurnuti prema naprijed u vrlo kratkom roku – kaže Avram.
Očekivanja za prvu sezonu
Uz platforme i benefite koje nudi globalni lanac poput Marriotta, Cres je uspješno postavljen na svjetsku turističku kartu, što je vidljivo već u prvoj sezoni rada.
- Booking je sjajan i u sezonu ulazimo s rasprodanim kapacitetima. Moram napomenuti kako smo uspjeli hotel završiti još krajem prošle godine pa smo u predsezonu mogli ući smireno i strukturirano. Posebno me veseli što smo u travnju i svibnju imali ogroman broj domaćih gostiju tijekom produženih vikenda i blagdana – kaže Avram.
Najviše gostiju ove sezone očekuju sa standardnih emitivnih tržišta Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije, a puno upita primaju i iz Francuske, Velike Britanije te Sjedinjenih Američkih Država.
Budući da je The Isolano unikatna novost na turističkoj karti, nisu rijetki niti gosti iz Zagreba, Rijeke i Splita. Radi se o adult only hotelu pa su odmor, hedonizam i raskoš sadržaja u potpunosti zajamčeni.
Izazovi i potpora
Ako uzmemo u obzir da se radi o 17 milijuna eura vrijednoj investiciji, koja je još uz to prva turistička investicija na otoku nakon pedesetak godina, za očekivati je da su se Avram i njegov tim susretali s mnogo izazova, no on kaže kako većih problema u izgradnji hotela nije bilo.
- Imali smo klasične situacije koje prolazi svaki investitor u hotelijerstvu, poput pronalaska radne snage, poštivanja rokova kod otvorenja i raznih procedura. Ipak, sve smo uspješno prebrodili – prisjeća se.
Osim otočana, Avram je za ovako hrabar potez i veliku investiciju, trebao i potporu partnera, koji će ga pratiti kroz čitavo putovanje izgradnje hotela, od prazne parcele do prvih gostiju.
- Od banke kao partnera tražio sam samo i isključivo partnerski odnos, proaktivnost, brzinu i transparentnost, a Zagrebačka banka nametnula se tu kao logičan izbor. Nije bilo lako ovu našu ideju prezentirati kreditorima u trenutku u kojem imate samo neobrađenu i zapuštenu parcelu, no oni su prepoznali potencijal– govori Avram.
Direktor sektora Gospodarstva iz Zagrebačke banke, Stipe Pejić, govori kako u svakom projektu kojeg razmatraju, u Zagrebačkoj banci traže više od brojki.
- Tražimo ljude, priču i viziju koja se osjeti odmah, a Nikola Avram je upravo takav profil poduzetnika. Njegovo iskustvo u turizmu i snažna osobna povezanost s otokom, odmah su nam dali do znanja da je The Isolano nešto posebno. Uvidjeli smo da nije riječ o običnoj investiciji, već o osobnoj misiji i povratku zajednici te nam je bila čast što smo dobili povjerenje da budemo dio te priče – govori.
Pejić kaže kako je od početka bilo jasno da se radi o ambicioznom i kompleksnom projektu koji zaslužuje ozbiljan partnerski pristup. U takvim slučajevima, Zagrebačka banka ne sudjeluje samo u financiranju projekta, već jednako važnu ulogu ima i savjetovanje.
- Zajedno s Nikolom i njegovim timom radili smo na tome da cijela financijska konstrukcija bude stabilna, dugoročna i prilagođena realnom razvoju projekta. U svakom koraku vodili smo se idejom da budemo pouzdan oslonac, ne samo banka – kaže direktor sektora Gospodarstva Zagrebačke banke.
S njime se slaže i direktor Savjetovanja i financiranja Zagrebačke banke, Silvio Palić, koji ističe kako nije bilo dvojbe za potporu ovom projektu.
- Jedan od osnovnih postulata našeg rada je podupiranje održivih i kvalitetnih vizionarskih projekata koji mijenjaju lokalnu sredinu nabolje, a The Isolano je upravo to. Hrvatska ima potencijal u premium turizmu, ali taj potencijal se ostvaruje samo kad ga vode pravi ljudi, s jasnim ciljem i poštovanjem prema zajednici. Kada se takve okolnosti poklope, kao u slučaju Nikole i The Isolana, želimo biti dio toga – govori.
Palić ističe kako globalni brendovi poput Marriotta ne dolaze slučajno, već biraju mjesta u kojima prepoznaju viziju, autentičnost i ljude koji mogu realizirati zahtjevan projekt po najvišim standardima.
- Naš zadatak bio je osigurati da ta ambicija bude financijski izvediva jasno, pouzdano i pravovremeno, u čemu smo i uspjeli – kaže.
Projekt ovakve razine zahtijeva pažljivo modeliranu strukturu financiranja. Direktor Savjetovanja i financiranja kaže kako je ključno bilo izgraditi rješenje koje odgovara dinamici građenja i otvaranja hotela, kao i poslovnom planu koji je temeljen na brendiranju kroz Marriottovu mrežu.
- Fokusirali smo se na fleksibilnost, jasno definirane faze i snažan kontroling, uz stalnu komunikaciju s investitorom. Upravo ta usklađenost između financijske i operativne komponente je bila ključ uspjeha – ističe.
Hrvatska kao premium destinacija
Izgradnja ovakvog hotela pozicionirala je Cres i čitavu Hrvatsku kao ozbiljnu destinaciju luksuznog, ali održivog turizma. Nikola Avram smatra kako vrijeme apartmana, koji ne daju realan sraz cijene i kvalitete dolazi kraju. Ističe kako se hoteli vraćaju na velika vrata, što se može vidjeti po izgradnji vrhunskih i brendiranih hotela u Hrvatskoj.
Avram procjenjuje da će Zagreb, Split, Zadar, Opatija, Pula, Dubrovnik i Vis u ovoj godini zasjati kao nikad prije.
- Tu treba pohvaliti napore Vlade i resornog ministarstva koji mnogo ulaže u edukaciju tržišta i olakšava investicijske procese. Ključni cilj je Hrvatsku etablirati, izgraditi i promovirati kao luksuznu i premium destinaciju koja pruža nevjerojatne hotelske sadržaje, uz poštivanje regulativa, načela održivosti i ekoloških pitanja – zaključuje Nikola Avram.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Zagrebačke banke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....