Zagorje

Posjetili smo jednu od najbolje opremljenih škola u Hrvatskoj, učenici sami uzgajaju domaće životinje

Školska zadruga, televizija i radio koji neprestano emitiraju program i dramska skupina samo su neke od izvannastavnih aktivnosti koje ova škola nudi

Na fotografiji: Andrea Haramustek

 Marko Todorov/Cropix

Šume, livade, prostrani pašnjaci, zelenilo i tek pokoja obiteljska kuća uz cestu. To je bio naš pogled zadnjih desetak minuta putovanja od Zagreba do malog mjesta u srcu Zagorja – Brestovca Orehovičkog. U samom središtu sela smjestila se Osnovna škola Stjepana Radića. Na ulazu u školu nalazi se autobusna stanica prepuna mališana koji uz nadzor učiteljice iščekuju autobus da ih sigurno preveze do njihovih domova. No, klupicu na stanici ipak krase vesele torbe učenika - ružičasta s princezama, crvena sa psima, plava s autićima i zelena na kojoj je naslikano cvijeće, jer su đaci previše zaokupljeni igrom.

Budući da se škola nalazi na uzbrdici, nismo bili ni svjesni što će nas dočekati pred njenim vratima. ‘‘Međunarodna eko-škola‘‘ zeleni je natpis koji prvi uočavamo, a zatim nam pogled krade prekrasna fontana ukrašena raznim cvijećem. Odmah do fontane nalazi se dom pataka i gusaka koje svojim glasanjem pozdravljaju sve goste škole, a o njima brinu učenici i djelatnici. Klupe su prepune starijih đaka koji su izašli na mali odmor, svi nas srdačno pozdravljaju, ali se i čude tko smo i kako to da smo ih posjetili.

image

Osnovna škola Stjepana Radića

Marko Todorov/Cropix

Ulazimo na glavni ulaz gdje nas dočekuje uređaj za mjerenje temperature koji nam ujedno izražava dobrodošlicu, odmah do njega nalazi se akvarij s mnoštvom šarenih ribica, a od raznih ukrasnih biljaka koje krase hodnike nismo ni stekli dojam da se nalazimo u školi.

Odmah nakon kratkog hodnika ulazimo u atrij gdje su uredno posloženi stolovi i stolice za objed, pozornica i male tribine za publiku, a cijela atmosfera popraćena je mirisnim domaćim štruklima koji se rade u školskoj kuhinji.

Školska zadruga, televizija i radio koji neprestano emitiraju program i dramska skupina samo su neke od izvannastavnih aktivnosti koje ova škola nudi. No, osim svega prethodno nabrojanog, posebna je i po tome što je opremljena najboljom tehnologijom koja im svakodnevno pomaže da obrazovanje i kvalitetu nastave podignu na novu razinu.

Hvalevrijedna suradnja

Još su 2012. godine krenuli u suradnju s CARNET-om, kad su se prijavili na natječaj Škole 2.0 i dobili brzi internet, kojeg do tog trenutka u školi nisu uopće imali. Ravnatelj Zdenko Kobeščak (54) govori kako je upravo to bio njihov prvi korak prema svemu onome čime se danas mogu pohvaliti.

- Htjeli mi prihvaćati promjene ili ne, one se događaju. Pitanje je samo hoćemo li pratiti trendove i biti dionici ili ćemo ostati na repu i uvjeravati se da možemo bez njih. Mi kao odgojno-obrazovna ustanova trebamo djecu pripremati za život i tržište rada, a ne samo za daljnje obrazovanje. Prateći trendove učenicima osiguravamo mogućnost izbora i priliku da uz pomoć nas i svojih roditelja već u ranoj životnoj dobi otkriju svoje talente i interese – objašnjava ravnatelj Kobeščak.

image

Na fotografiji: ravnatelj škole Zdenko Kobeščak

Marko Todorov/Cropix

Škola danas broji 197 učenika, a prije 12 godina, kada je Kobeščak prvi puta izabran za ravnatelja, škola je imala 370 učenika.

- Obitelji iz naših područja odlaze, ali smo optimistični i vjerujemo kako će ubrzo 12 sela koja idu u našu školu postati prvi odabir za život. Ono čega se više bojimo je činjenica da djeca danas baš i ne vole školu. Često im je to prisila koja izaziva stres. Naša je zadaća, baš zbog toga, da nađemo nove puteve do današnjih generacija. Njihove glavne karakteristike su skokoviti interesi i slaba koncentracija, na nama je da se naučimo nositi s time – govori ravnatelj.

Svaka učionica u ovoj školi opremljena je tehnologijom koja učiteljima i nastavnicima svakodnevno olakšava predavanja, ali i učenicima povećava interese i motivaciju.

- U svakoj učionici imamo zelenu ploču i kredu, kao i pametnu interaktivnu ploču te projektor. Dajemo učiteljima mogućnost da samostalno procijene koja metoda je najbolja za učenje pojedinog gradiva. Nešto će bolje biti na ploči s kredom, a nešto će zahtijevati video projekciju ili kviz – tvrdi ravnatelj škole.

Svi nastavnici prihvatili tehnologiju

Prepričao nam je kako je prije pandemije koronavirusa bilo učitelja ili nastavnika koji su se protivili tehnologiji u nastavi, ali za vrijeme online nastave su shvatili koliko im ona može pomoći. Tada su se po prvi puta upoznali s nekim alatima.

Danas se, svi oni, koriste potpuno novim tehnologijama, ali osim toga, upravo su oni ti koji održavaju edukacije učiteljima diljem Hrvatske. Sve svoje znanje dobili su sudjelujući na radionicama CARNET-a.

- Osim opreme, od CARNET-a smo dobili edukacije, koje nisu održane tek tako, već su stvorile podlogu i znanje za sve buduće naraštaje. Temeljem svog dugogodišnjeg iskustva mogu slobodno reći da je projekt e-Škole najuspješniji proveden u školstvu u zadnjih 30-ak godina. To je projekt koji ima glavu i rep, koji utječe na stanje opremljenosti škola te educiranost djelatnika – navodi Kobeščak.

image

Osnovna škola Stjepana Radića

Marko Todorov/Cropix

Ukupno vrijedan 212 milijuna eura, program e-Škole je započeo još u ožujku 2015. godine pilot projektom u kojem je sudjelovala 151 hrvatska škola. Pilot projekt se provodio do kraja kolovoza 2018. godine, a njegov glavni rezultat bilo je povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola.

Na temelju iskustava i rezultata pilota, CARNET je u rujnu 2018. godine krenuo s provedbom druge faze programa „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)” koja obuhvaća sve škole u RH financirane iz državnog proračuna.

Početkom ove školske godine mališani u Brestovcu Orehovičkom dobili su Regionalni obrazovni centar, učionicu koju je CARNET opremio s IKT infrastrukturom i opremom koja prati najnovije obrazovne trendove i metode poučavanja, kao i multifunkcionalnim namještajem koji svojom modularnošću omogućava brzu izmjenu postava učionice, ovisno o načinu izvedbe edukacije. Objavljenim javim natječajem ukupno je deset škola diljem Hrvatske dobilo ovakvu učionicu.

image

Osnovna škola Stjepana Radića

Marko Todorov/Cropix

Cilj uspostave i opremanja ROC-ova je provedba sustavne edukacije i ostalih aktivnosti koje doprinose jačanju digitalne kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika. Osim za potrebe održavanja edukacije, ove će se učionice koristiti i za druge vrste edukativnih aktivnosti u organizaciji osnivača škole, Ministarstva znanosti i obrazovanja, ustanova i agencija iz sustava Ministarstva znanosti i obrazovanja te drugih škola.

Visoka kvaliteta nastave

Nastavnica Andrea Haramustek (39), koju smo zatekli sa 7.b razredom u učionici, ove je godine diljem Hrvatske provela 100 edukacija o najnovijim tehnologijama u školstvu. Ističe kako uvijek rado podučava svoje kolege, a sama učionica joj nije komplicirana jer je nastavnica informatike.

- Preko kojeg protokola se odvija slanje elektroničke pošte? – pitala je nastavnica Haramustek razred, a nakon šuškanja i tihog razgovora s kolegama, napokon se čuo i točan odgovor.

image

Na fotografiji: Andrea Haramustek

Marko Todorov/Cropix

Na nastavu smo ušli točno u trenutku kada su ponavljali ‘‘metodom pokušaja i pogrešaka‘‘. Na interaktivnoj ploči učiteljica je upalila kviz, a učenici su se dobrovoljno javljali i rješavali ga. Najhrabriji je bio učenik Ivan Gabriel koji se odmah prvi javio. Nakon njega su na ploču došli i Karlo i Luciano.

image

Osnovna škola Stjepana Radića

Marko Todorov/Cropix

- Prije smo imali mali informatički praktikum, a sada ova učionica ima 30 radnih mjesta s jednakim brojem računala, tako da mislim da su i učenici oduševljeni. Imamo mnoštvo mogućnosti koje iz sata u sat otkrivamo. Prvi dan smo se kamerom na pametnoj ploči poslikali, isto ćemo učiniti i zadnji dan usporediti slike kako bismo uočili razlike. Mislim da će najviše razlike biti u raspoloženju koje će biti bolje što se nastava približava kraju – našalila se nastavnica, a učenici su kimnuli glavom i potvrdili.

Andrea se početkom ove godine vratila s porodiljnog i kaže da ju je iznenadilo koliko nove generacije imaju smanjenu koncentraciju, ali je ustrajna u tome da su nastavnici i učitelji ti koji najnovijim alatima pozornost trebaju držati tijekom cijelog školskog sata.

image

Osnovna škola Stjepana Radića

Marko Todorov/Cropix

Na pitanje, upućeno učenicima, što im se najviše sviđa u Regionalnom obrazovnom centru odgovorio nam je Karlo, a nakon njega su svi to potvrdili. Najbolje su im stolice! Udobne, prozračne, s mogućnošću okretanja i kretanja na kotačima, potpuno suprotne od onih drvenih kakve pamtimo iz osnovnoškolskih dana. A svojim su odgovorom ovi učenici još jednom dokazali koliko su djeca zapravo jednostavna.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i CARNET-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 05:35