Dronovi u službi kvalitetnijih i zdravijih vinograda poduzetnička je ideja koja je oduševila žiri Festivala ideja KentBanke, a onda i čitatelje Jutarnji.hr jer su odlučili da upravo ovaj projekt treba dobiti 15.000 eura za daljni razvoj. Vineyard Angel, iza kojeg stoji Ivana Rendulić Jelušić i njen tim pomoću dronova, multispektralnih kamera i umjetne inteligencije omogućuje smanjenje upotrebe pesticida i poboljšanje kvalitete grožđa.
Ovogodišnje izdanje Festivala, pod motom "Ideje koje vrijede u stvarnom svijetu", privuklo je 87 prijava,a u finale, čiju je dodjelu vodila Ana Radišić, ušlo je petero najboljih prema mišljenu stručnog žirija - od naprednih tehnologija i AI sustava, preko zelenih tehnologija i energetike, pa do pametnih platformi i proizvoda nadahnutih lokalnom tradicijom.
- Jako smo ponosni što je poljoprivreda pobijedila. Projekti iz ovog sektora rijetko pobjeđuju - kaže Rendulić Jelušić nakon proglašenja pobjednika u KentKlubu u zagrebačkoj Gundulićevoj ulici.
- Posebno nas veseli što su ljudi prepoznali vrijednost naše ideje – i šira publika i mentori. To nam je ogroman poticaj da još više radimo na našem proizvodu – dodala je Rendulić Jelušić.
Vidljivost važnija od novca
Do sada su se financirali vlastitim sredstvima iz drugih poslovanja, bez ijednog vanjskog ulaganja. Osvojena nagrada omogućit će im redizajn platforme i daljnji razvoj onih aspekata za koje obično nedostaje novca - od tehničkih unapređenja do boljih korisničkih sučelja.
Ali novac možda i nije najvažniji dio priče.
- Vidljivost nam je jako puno značila. Ljudi su nas prepoznali, mene čak i susjedi u zgradi - smije se Rendulić Jelušić, pa dodaje kako su komentari mentora bili izuzetno vrijedni jer njihov projekt ranije nije prolazio kroz takvu evaluaciju stručnjaka za financiranje i razvoj inovacija.
Mentorstvo s iskusnim stručnjacima otvorilo im je potpuno novu perspektivu na poslovanje.
- Mi smo inženjeri, tvrtka prirodno raste više inženjerskim nego prodajnim putem. Savjeti o pronalasku investitora i boljem plasmanu proizvoda na tržištu bili su nam iznimno korisni. Shvatili smo da je prodaja naš sljedeći ključni fokus – objašnjava, pa ističe kako je umrežavanje već donijelo nove kontakte i potencijalne klijente.
Od Hrvatske do Čilea i Argentine
Planovi su ambiciozni i usmjereni na globalno tržište. Njihov sustav funkcionira tijekom vegetacijskog razdoblja vinograda, a kada taj ciklus u Hrvatskoj završi, započinje na južnoj hemisferi.
- Cilj nam je plasirati proizvod u Čile, Argentinu, Južnu Afriku i Australiju. Već smo uspostavili kontakte s hrvatskim iseljenicima koji rade u poljoprivredi u tim državama i od kojih očekujemo podršku u prvim koracima međunarodne ekspanzije - otkriva Rendulić Jelušić.
Na kraju zahvaljuje organizatorima.
- Sudjelovanje je bilo veliko iznenađenje i izvanredna prilika. Dobivena promocija za nas je mnogo više od novčane nagrade - ključna je vidljivost i potvrda da naš rad doista ima smisla – rekla je Jelušić Rendulić.
Enpulse osvaja vidljivost i nove klijente
Drugo mjesto i nagrada od 10.000 eura pripala je timu iza rješenja Enpulse, sofisticirane AI platforme za mjerenje, upravljanje i optimizaciju potrošnje te pohrane električne energije. Njihovo rješenje pomaže u smanjenju troškova i promovira održivu potrošnju energije, što je izuzetno važno u kontekstu globalnih napora za zelenu energiju.
Predstavnik Ivan Pavić ističe kako im je sudjelovanje na Festivalu donijelo iznimnu vidljivost i konkretne poslovne prilike. Kroz medijsku prepoznatljivost došli su u kontakt s krajnjim korisnicima i potencijalnim partnerima.
- Posebno me iznenadilo što nas mnogi prepoznaju već na prvim sastancima, bez potrebe za dodatnim predstavljanjem. Nisam očekivao takav odjek. Osim toga, financijska nagrada nam je došla u pravom trenutku jer, kao mladi startup, stalno tražimo načine da osiguramo sredstva za daljnji razvoj - kaže Pavić.
Sudjelovanje na festivalu bilo im je vremenski savršeno jer se projekt upravo nalazi u fazi prelaska s razvoja na tržišnu implementaciju. Kratkoročni im je cilj širenje prisutnosti unutar Hrvatske, dok je dugoročni plan implementacija u nekoliko europskih zemalja.
Plata do vrata mijenja brend i ide u regiju
Treće mjesto i nagradu od 5.000 eura osvojio je projekt Plata do vrata, inovativni web shop specijaliziran za proizvodnju i dostavu tradicionalnih hrvatskih plata. Projekt koristi tehnologiju real-time logistike i umjetne inteligencije za bolju organizaciju te kroz suradnju s lokalnim proizvođačima promovira autohtone gastronomske vrijednosti.
Voditelj projekta Marko Špiljar ističe da mu je najveća vrijednost sudjelovanja bilo samo iskustvo i razmjena prilika.
- Mentorstvo, vidljivost i networking svakako su korisni, ali je za naš tim primarni motiv bio traženje novih iskustava i poslovnih izazova – kazao je Špiljar.
Povratne informacije mentora potvrdile su im ispravnost smjera razvoja.
- Iako djelujemo u vrlo specifičnoj tržišnoj niši, bilo nam je važno čuti kako i stručnjaci iz drugih područja smatraju da smo na pravom putu - kaže Špiljar.
Nagradu će podijeliti svim zaposlenicima kroz bonuse.
- Upravo su oni ti koji nose operativu projekta i svakodnevno stvaraju njegovu vrijednost – otkriva Špiljar.
Kao ključni sljedeći iskorak izdvaja potpuni rebranding. Simpatično ime "Plata do vrata" uskoro se povlači, a novi brend bit će prilagođen širem, regionalnom tržištu.
- Naš cilj je internacionalizacija kroz franšizni model. Naziv ‘plata‘ u drugim zemljama ima drugačije značenje, pa smo odlučili posegnuti za modernijim, angliziranim imenom - pojašnjava Špiljar, pa najavljuje i da promjene neće stati samo na imenu.
- Planiramo redizajn ambalaže, prelazak s plastike na ekološke materijale i usmjeravanje prema potpuno ‘craft‘ estetici, čime će projekt dobiti prepoznatljiv, održiv identitet – dodaje Špiljar.
Tehnologija koja služi čovjeku
Prije proglašenja pobjednika, predsjednik Uprave KentBanke dr. Hasan Ecesoy istaknuo je filozofiju festivala.
- Ovo okupljanje nije samo svečani trenutak. To je potvrda da u Hrvatskoj postoji snažan poduzetnički duh, koji je spreman pretvoriti dobru ideju u održiv posao, tehnologiju u korist društva, a ambiciju u mjerljiv rezultat – rekao je Ecesoy.
Ecesoy je naglasio da bankarstvo ima smisla samo ako stvara vrijednost te da vjeruju u ekonomiju koja raste na znanju, inovaciji i poduzetništvu.
- Zato smo odlučili biti partner, a ne samo sponzor - rekao je Ecesoy.
Istaknuo je kako inovacije moraju služiti čovjeku i zajednici te podržavati projekte s mjerljivim pozitivnim učinkom na održivost, energetsku učinkovitost i kvalitetu života. "Tehnologija je samo alat, ljudi su njezina stvarna svrha", poručio je.
- Na festivalu ne biramo samo pobjednike natjecanja, nego rješenja koja mogu izdržati test tržišta. Pobjednici će, naravno, dobiti priznanja, ali svaki tim koji je stigao do finala već je napravio najteži korak - onaj od vjere do izvedbe, što zaslužuje poštovanje - objasnio je Ecesoy.
Banka kao partner, ne samo financijer
Ivan Babić, član uprave KentBanke, ističe kako se projekt Festival ideja razvio i sazrio kroz tri godine te ispunio sve svoje početne ciljeve. Festival sada uspješno potiče poduzetnike da izađu iz svoje zone komfora i stvaraju novu vrijednost.
Proces selekcije projekata bio je zahtjevan zbog raznolikosti i dubine prijavljenih ideja. U proces su bili uključeni iskusni mentori iz raznih područja - od kulture, umjetnosti, obrazovanja do poslovne prakse.
- To su individualne priče, individualni ljudi, svatko ima svoju ideju, odakle je krenuo, gdje je sada i gdje želi biti. Svi finalisti bili su jednako dobri i blizu jedni drugima. Bilo je neizvjesno tko će dobiti prvu nagradu - kaže Babić.
Festival se ističe jer nije fokusiran isključivo na ekonomsku dobit, nego na projekte koji već funkcioniraju i pokazuju stvarne rezultate.
- KentBank se ne želi prikazivati samo kao financijer, već kao partner s kojim poduzetnici surađuju na razvoju i kreiranju nove vrijednosti. U sklopu Festivala, prostor Kent Kluba bio je službeni prostor za razmjenu ideja i povezivanje unutar poduzetničke zajednice - naglašava Babić
Što se tiče budućnosti, KentBanka planira i dalje pružati dugoročnu podršku finalistima kroz partnerski pristup, fokusiran na potrebe pojedinih timova.
- Postoji više ideja o smjeru u kojem bi se festival mogao razvijati, ali zasad to ostaje otvoreno. Naglasak i dalje ostaje na idejama, kreiranju vrijednosti i osnaživanju poduzetnika - zaključuje Babić.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KentBank-e.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....