ELEKTRONIČKI UREĐAJI

‘Posebno je zabrinjavajuća činjenica da četvrtina građana kupi neispravan uređaj, ali njihova žalba nije uvažena‘

Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan na konferenciji za medije u Zagrebu, siječanj, 2022.

 Damjan Tadic/Cropix

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je danas u Zagrebu rezultate svog najnovijeg istraživanja o kvarenju elektroničkih uređaja.

-Građanima se najviše kvare mobiteli i tableti. Dosta se kvare i printeri, sušilice, perilice za rublje i laptopi. Građani se pak najmanje se žale na trajnost digitalnih kamera i mikrovalnih pećnica. U slučaju kvarenja čak 81 posto građana je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, što zbog nedostupnosti nacrta, rezervnih dijelova ili servisa. Primjerice, 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja -izjavila je Biljana Borzan,glavna autorica Socijalista i demokrata za rezoluciju Europskog parlamenta o pravu na popravak.

Kao posebno zabrinjavajuću ističe činjenicu da četvrtina građana kupi neispravan uređaj, ali njihova žalba nije uvažena. U slučaju reklamacije najviše vjeruju potrošačkim udrugama, a najmanje državnim institucijama.

image

Biljana Borzan

Damjan Tadic/Cropix

Istraživanje je pokazalo i da 95 posto građana smatra da rezervni dijelovi trebaju biti dostupniji, a njih 94 posto smatra da bi se baterije na uređajima trebale lako moći zamijeniti. Devedeset i četiri posto građana smatra da bi uređaji trebali trajati duže, 92 posto ispitanika smatra da bi proizvođači trebali snositi dio odgovornosti za neispravne proizvode, umjesto da sve padne na leđa trgovca. Devedeset posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novoga uređaja. Nešto manje građana, njih 78,5 posto vjeruje da potrošač ne treba dokazati da je proizvod neispravan, već trgovac mora dokazati da je ispravan, a jednaki toliko postotak smatra da na uređaju treba biti označeno da li ga je moguće lako i jeftino popraviti ili ne.

Borzan je kazala i kako se pokazalo da žene kada kupuju proizvod više gledaju koliko je ekološki siguran, dok je mlađim potrošačima najvažnija cijena.

-Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini. Upravo zato sam jedna od autorica rezolucije o pravu na popravak koja među ostalim poziva i na uvođenje nove oznake popravljivosti. Na svakom uređaju treba biti označeno koliko je očekivano vrijeme trajanja, kakva je dostupnost i cijena rezervnih dijelova i servisa. S tim se slaže čak 78 posto naših građana- zaključila je Borzan, te dodala kako je nelogično da u današnje vrijeme napredne tehnologije, proizvodi traju nekoliko puta kraće nego što su funkcionirali prije dvadesetak i više godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. svibanj 2024 10:28