Kako zaštititi svoju imovinu od oluje?

Uslijed olujnog nevremena koje je nedavno pogodilo više hrvatskih gradova i prouzročilo velike štete, mnogi građani su ostali zabrinuti za sigurnost svoje imovine. U nastavku vam donosimo savjete Wiener osiguranja o tome kako zaštititi svoju imovinu od nevremena, kako odabrati policu imovinskog osiguranja koja će vam pružiti cjelovitu zaštitu te što učiniti u slučaju štete.

Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d.

 Mario Poje/
Uslijed olujnog nevremena koje je nedavno pogodilo više hrvatskih gradova i prouzročilo velike štete, mnogi građani su ostali zabrinuti za sigurnost svoje imovine. U nastavku vam donosimo savjete Wiener osiguranja o tome kako zaštititi svoju imovinu od nevremena, kako odabrati policu imovinskog osiguranja koja će vam pružiti cjelovitu zaštitu te što učiniti u slučaju štete.

Od čega nas polica imovine može zaštititi prilikom nevremena?

Polica osiguranja imovine može Vas zaštititi od različitih rizika i šteta. To uključuje štetu uslijed požara kao i prirodnih katastrofa poput oluje, potresa ili poplave, ali isto tako moguće je osigurati i razne druge nepredviđene situacije koje mogu prouzročiti gubitak ili oštećenje vaše imovine kao što su eksplozija, krađa, puknuće cijevi, lom stakla i sl.

Pri tome osigurati se može sam objekt (npr. kuća ili stan) te stvari koje služe za uređenje stana/kuće i za osobnu upotrebu.

Osiguranjem građevinskog dijela kuće ili stana osiguravaju se štete koje nastanu na samom objektu (npr. oštećenje krova uslijed oluje) dok se osiguranjem stvari kućanstva pruža osigurateljna zaštita za štete koje nastanu na samim stvarima u objektu (npr. oštećenje namještaja i kućanskih uređaja zbog prodora vode do kojeg je došlo uslijed oštećenja krova u oluji).

Jesu li štete uzrokovane olujnim nevremenom/tučom/potresom uključene u osnovnu imovinsku policu ili je isto potrebno ugovoriti kao dodatno pokriće?

Osiguranje uslijed oluja i tuče spada u osnovno imovinsko osiguranje, dok se osiguranje od potresa i poplave ugovaraju posebno, kao dodatno osiguranje uz plaćanje dodatne premije.

Što je sve pokriveno osnovnom imovinskom policom? Koja dodatna pokrića nudite i u kojim situacijama nas mogu zaštititi?

Za osiguranje privatne imovine (kuća ili stan) kroz naš proizvod Moj (O)siguran Dom nudimo široku lepezu pokrića koju možete prilagoditi svojim potrebama i željama, uz atraktivnu premiju. Opseg osiguranih opasnosti definiran je odabirom paketa osiguranja: Basic, Medium ili Optimum. Unutar svakog paketa automatski se ugovaraju osnovna pokrića kao što su požar, udar groma, eksplozija, izljev vode, provalna krađa, dok se dopunska pokrića kao što su osiguranje potresa, poplave, klizanja tla ili odgovornosti vlasnika objekta primjenjuju ukoliko su posebno ugovorena.

U osnovno pokriće uključeni su i dodatni troškovi nastali uslijed osiguranih opasnosti kao što su troškovi raščišćavanja i rušenja, troškovi uz puknuće cijevi, trošak skladištenja, a dodatno je moguće ugovoriti i troškove poput gubitka najamnine, trošak povratka s godišnjeg odmora itd.

Je li zabilježen porast ugovorenih polica imovine nakon olujnog nevremena u Zagrebu?

Uobičajeno je da nakon određenih događaja, posebno prirodnih katastrofa, koji rezultiraju značajnijim štetama poraste svijest građana o potrebi za osiguranjem pa se samim time povećava i broj upita za sklapanjem police osiguranja. To je posebno bilo primjetno 2020. kada se značajno povećao interes i broj ugovorenih polica za osiguranje od opasnosti potresa, a sličan scenarij primjetan je i ovih dana nakon što su Hrvatska i susjedne zemlje bile izložene jakim olujnim nevremenima i poplavama.

Nažalost, često se dogodi da se o osiguranju počne razmišljati prekasno, u trenutku kada se šteta već dogodila zato svakako preporučamo da svoju imovinu osigurate na vrijeme i na taj način umanjite štetne posljedice.

Statistike pokazuju da čak 75% građana nema osiguranu svoju imovinu, a jedan od razloga je što mnogi imaju predodžbu da je imovinsko osiguranje skupo. Možete li nam dati primjer police imovine i njezine cijene?

Za prosječan stan od 60-ak kvadrata u Zagrebu, polica osiguranja građevinskog dijela s osiguranom svotom od 50.170 EUR i stvari kućanstva s osiguranom svotom 23.900 EUR te uključenim pokrićem od potresa bez franšize iznosi oko 100,00 EUR godišnje.

Na koji način klijenti mogu prijaviti štete na imovini? Koja dokumentacija je potrebna za prijavu odštetnog zahtjeva?

Imovinske štete klijenti mogu brzo i jednostavno prijaviti online na našoj web stranici. Potrebno je ispuniti online obrazac te priložiti fotografije oštećenja i dokumentaciju.

Osim online prijave štete, klijenti odštetne zahtjeve također mogu prijaviti putem maila ili telefona.

Kada podnosite odštetni zahtjev potrebno je dostaviti dokumentaciju za utvrđivanje opsega i visine štete poput fotografija oštećenih stvari, kao i detalje oštećenja, policijski izvještaj ili intervenciju vatrogasaca ukoliko su javne službe bile prisutne, račune kupnje oštećene imovne, prema mogućnosti ponude ili/i troškovnike ili/i račune za izvođenja sanacijskih radova, podatak o dimenzijama i mjerama oštećene imovine radi utvrđenja količine i sve druge relevantne informacije koje podržavaju činjenice odštetnog zahtjeva. Ova dokumentacija pridonosi ubrzanju procesa obrade štete i procjeni visine naknade.

Koji je postupak obrade imovinskih šteta? Koliko je potrebno čekati za dolazak procjenitelja i u kojem roku klijenti mogu očekivati isplatu?

Postupak obrade imovinske štete od oluje zahtijeva pažljivu analizu i brzu reakciju kako bi se osiguranicima pružila odgovarajuća podrška. Postupak se obično sastoji od nekoliko ključnih koraka u cilju isplate naknade prema uvjetima sklopljene police osiguranja. Prvo, osiguranik treba prijaviti štetu osiguravajućem društvu što je prije moguće. Sljedeći korak je procjena štete od strane stručnjaka za procjenu šteta na imovini. Oni će izvršiti procjenu štete bilo pregledom dostavljene dokumentacije ili će fizički izaći na pregled oštećenih objekata.

Prvi kontakt procjenitelja može se očekivati u roku od 3 dana od prijave štete. Točan rok može varirati ovisno o trenutačnoj pristupačnosti terena, kompleksnosti i dokumentaciji štete te dogovoru s pojedinim osiguranikom. Wiener nastoji postići ravnotežu između brze reakcije i kvalitete procjene. Iz navedenog razloga, postoji fleksibilnost u dogovoru s osiguranicima o terminu dolaska procjenitelja.

Važno je napomenuti kako se u hitnim slučajevima, kao što su masovne štete uzrokovane velikim olujama, postupak procjene štete ubrzava kada raspolažemo svim relevantnim podacima potrebnim za utvrđenje opsega i visine štete. U tom slučaju, procjena štete će biti odmah izvršena bez čekanja fizičkog izlaska procjenitelja na izvid štete.

Nakon što je procjena izvršena te su svi relevantni dokazi prikupljeni, Wiener će utvrditi pokriće u skladu s individualno sklopljenom policom osiguranja i izvršiti isplatu naknade.

Što se tiče očekivanog roka za odluku o osnovanosti i visini isplate, isto ovisi o brojnim faktorima kao što su složenost štete i dostupnost potrebne dokumentacije. U većini slučajeva zahtjevi će biti obrađeni što skorije, a najkasnije u zakonskom roku od 30 dana od dana primitka kompletiranog odštetnog zahtjeva.

Mogu li klijenti početi sa sanacijom oštećenja nakon što procjenitelj obavi procjenu štete na objektu?

Naravno, moguće je da klijenti započnu sa sanacijom oštećenja nastalih od oluje na svojoj imovini nakon što procjenitelj obavi procjenu štete na objektu. Sanacija oštećenja će pridonijeti transparentnosti procesa jer će osiguranik imati i dodatnu evidenciju o opsegu štete. Nakon što procjenitelj obavi terenski pregled i izradi Zapisnik o procjeni i izvidu štete, svaka bitna informacija o oštećenju, fotografije ili dokumenti o izvođenju sanacijskih radova (ponude, troškovnici, računi) pridonijeti će bržem rješavanju zahtjeva.

Što sve građani mogu osigurati kako bi se zaštitili od nevremena?

Osiguranje privatnih objekata i stvari u njima za slučaj šteta nastalih od vremenskih nepogoda može se sklopiti kroz paket osiguranja imovine Moj (O)siguran dom Wiener osiguranja, a također možete zaštititi svoje vozilo ugovaranjem kasko police. Nakon olujnog nevremena u Zagrebu smo zabilježili velik broj poziva klijenata koji su željeli prijaviti štetu na vozilu, ali nisu imali ugovorenu kasko policu osiguranja, već policu obveznog auto osiguranja koja pokriva štete koje su nanijeli trećim osobama, te samim time ne postoji osnova za isplatu štete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2025 21:03