Smart shopping

Nekada smo imali kupone, a sada puno više: kupujte pametnije i uštedite novac uz ovih 6 trikova

Jedan od načina uštede su programi vjernosti, kao što je „INA Loyalty“ kroz koji kupci mogu ostvariti brojne popuste
 iStock

Koncept pametne kupovine uvelike se promijenio u posljednjih desetak godina. U početku su vrh štednje predstavljali kuponi iz časopisa, no s razvojem digitalnih tehnologija proširio se opseg mogućnosti putem kojih kupci mogu uštedjeti novac. Jedna takva mogućnost su i programi vjernosti. Najjednostavnije rečeno, to su pogodnosti koje kupac određene tvrtke može ostvariti tako što češće kupuje njihove proizvode. Takvu pogodnost upravo je lansirala INA koja kroz jedinstven program „INA Loyalty“ želi nagraditi vjernost svojih kupaca nudeći im popuste na gorivo, uzbudljive nagrade, pogodnosti i posebne promocije. No, kako to zapravo funkcionira?

Za početak, za uključivanjem u program potrebno je preuzeti INA Loyalty aplikaciju putem internetske stranice www.inaloyalty.hr ili tiskane pristupnice na Ininom maloprodajnom mjestu. Sudjelovanjem u programu bodovi se dobivaju za svaku litru kupljenog goriva i za gotovo svaku kunu potrošenu na proizvode ili usluge na Ininim maloprodajnim mjestima, s time da novi korisnik odmah u startu dobiva 50 bodova na svoj Loyalty račun. Osim početnih bodova, kupci odmah postaju članovi statusa Blue i INA ih časti kavom, dok daljnjim sakupljanjem bodova, kupci mogu mijenjati statuse i dobiti pristup različitim pogodnostima statusa Blue, Silver, Gold ili VIP, te uživati u pogodnostima svakog statusa kroz cijelu godinu.

Programi vjernosti su samo jedan od načina na koji kupac može uštedjeti novac te maksimalno iskoristiti svaku potrošenu kunu, no ima još niz drugih mogućnosti koja otvaraju vrata pametnoj kupovini. U nastavku vam donosimo još pet savjeta kako da kroz različita rješenja i prakse lakše balansirate svoj budžet te maksimalno iskoristiti svaku potrošenu kunu.

Koristite aplikacije za popuste i newslettere

Brojne tvrtke imaju u svojoj ponudi aplikacije ili opciju neweslettera putem kojih je moguće ostvariti dodatne popuste. Pritom je važno naglasiti da se prilikom odabira koncentrirate na proizvode koje često koristite i kojima vjerujete. U slučaju da preuzmete veliki broj aplikacija ili se prijavite na više newslettera može vam se dogoditi da vas konstantno bombardiraju s različitim popustima što je, pak, loše iz dva razloga. Prvo, možete propustiti popuste koji su vam stvarno bitni te, drugo, može se dogoditi suprotan efekt, a to je da kupujete više proizvoda samo zato što su na popusti čime si niste nikako napravili uslugu kućnom budžetu. I kad smo već spomenuli INA Loyalty program u njemu takvog bombardiranja nema. Vijesti koje vam stižu na aplikaciju mogu biti i personalizirane ako kupac to dopusti, odnosno INA će vam slati samo one obavijesti o popustima na proizvode i usluge koje učestalo koristite, a izazove će kreirati prema vašim kupovnim navikama. Na ovaj način novac doista štedite. Više info o aplikaciji i programu potražite na: https://www.inaloyalty.hr/.

Usporedite cijene

Ako naiđete na jedan proizvod po super cijeni, to ne mora značiti da je to uistinu najniža cijena. Pretražite različite stranice ili posjetite više trgovina kako bi provjerili je li moguće pronaći bolju ponudu. Dobar alat za provjeru su i specijalizirane stranice za usporedbu cijena.

Provjerite recenzije

Ponekad se iza ogromnog popusta jednostavno krije činjenica da se taj proizvod ne prodaje dobro pa ga se proizvođač želi riješiti. Kako bi izbjegli situaciju da morate vratiti kupljeni artikl, provjerite što pišu korisnici koji su već nabavili taj proizvod. U slučaju da su recenzije negativne, preskočite kupovinu i tražite proizvod s čijom kvalitetom su drugi korisnici zadovoljni.

Koristite gotovinu

U časopisu Electronic Commerce Research and Applications je 2015. godine objavljena studija u kojoj su istraživači podijelili grupu ispitanika u dvije kategorije. Jedna skupina je morala plaćati proizvode samo s karticom, a druga samo s gotovinom. Na kraju je ispalo da je grupa koja je plaćala s karticom bila voljna potrošiti i do 100 posto više novaca na iste proizvode nego skupina s gotovinom, iako su imali jednaki budžet. Najjednostavnije rečeno lakše ćete primijetiti osjećaj gubitka novca ako on doslovno odlazi iz vaše ruke, što može biti bitan faktor u racionalizaciji kupovine.

Kupujte van sezone

Stari savjet koji i dalje jednako vrijedi jest kupujte odjeću van sezone. Taj jednostavni trik će vam zasigurno donijeti velike uštede, pogotovo ako ga pomiješate s mogućnošću da pojedini artikl stavite na virtualnu listu želja i pričekate da stigne na popust.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 21:11