Na tajnoj lokaciji u pomalo tajnovitoj atmosferi održano je predstavljanje aplikacije koja spaja influencere i poslovne korisnike. A novinari IN magazina uspjeli su dobiti neke odgovore na pitanje koje zanima vjerojatno svakog Hrvata – koliko influenceri stvarno zarađuju u ovom poslu koji postaje sve poželjniji.
‘‘Mislim da, prije svega, ljudi moraju shvatiti da postoji mnogo raznih poslova koji nisu samo u uredu od 9 do 5. Koliko ja znam, postoji freelancing oduvijek, postoje kreativni ljudi koji se izražavaju na različite načine i potpisuju autorske ugovore‘‘, govori influencerica Martina Vuletić.
‘‘Imaš jednake odgovornosti, pogotovo ako imaš otvoren obrt ili firmu‘‘, dodaje Lucija Lugomer.
‘‘Događaju se plaćanja i slično, tako da sigurno je posao i svatko od nas ima svoje firme, ide mu staž, plaćamo i zdravstveno i mirovinsko i porez i prirez, tako da je u svakom segmentu stvarno zanimanje‘‘, dodaje Vedran Vjeverić.
‘Može se lijepo zaraditi‘
No da bi unovčili svoju kreativnost, bez koje ovog posla nema, treba im određen broj pratitelja. Kao i prije ovih modernih vremena, publika je i dalje ta koja odlučuje kome će pokloniti svoj “like, share i subscribe”.
‘‘Zarađuje se, naravno, po objavama, broju objava, broju Instagram storyja, TikTokova i sl. Mogu reći da se stvarno lijepo može zaraditi ako radiš, ako si konzistentan‘‘, objašnjava Vjeverić.
‘‘Na našim prostorima, ja bih rekao da bi se po jednoj objavi moglo zaraditi 5000-6000 eura‘‘, izjavio je Nikola Brzak.
‘‘Bit ću iznimno iskrena, kako god ću možda dobiti hejta zbog toga, ali realno, meni osobno, za dvije odrađene suradnje može se jedna dobra plaća doma donijeti‘‘, kaže Lucija Lugomer.
No kao i u svakom freelancanju, da bi ostvarili dobit, moraju nešto i uložiti.
‘‘Ovisi kakav content radite, je li to za TikTok, je li to za Instagram. Ako je to samo neka fotka, to opet nije samo neka fotka. Moraš imati šminku, odjeću, frizuru, lokaciju, sve to oduzima dosta vremena‘‘, objašnjava Lorena Ukalović.
‘‘Moja ulaganja bi, između ostalog, bila ta što imam suradnju s jednim snimateljem i fotografom, tako da sam muža maknula od te odgovornosti. Nije dobro išlo‘‘, iskrena je Lucija Lugomer.
‘‘Sve više i više dolazi do toga da je jednostavno obujam posla toliko velik da trebaš pomoć. Ja trenutno nemam još asistenta, ali u nekim situacijama poželim da ih imam pet‘‘, priznaje Martina Vuletić.
Kroz što prolaze njegovi kolege na društvenim mrežama, jako dobro zna i Ivan Šarić, koji se na svojim počecima susretao sa sličnim predrasudama.
‘‘Pa meni je i dalje čudno što je influencer tu i tamo neka prljava riječ i što ljudi katkad misle da je to jednostavno. Za neke ljude je jednostavno, za neke nije, ali to je posao. Nekim klincima to jednostavno izgleda kao easy money. Kao što je prije izgledalo da je easy money biti pjevač, glumac. Ništa nije easy money. Samo posao influencera, pjevača, glumca, voditelja, je da izgleda lagano‘‘, govori Ivan Šarić, voditelj i stand up komičar.
Iako mnogi influencere i dalje smatraju neradnicima koji se, eto, ogrebu za poneku besplatnu kremu ili smještaj u luksuznom hotelu, to, tvrde kategorički, uopće nije tako.
‘‘Tko god to misli, želim mu da na jedan dan možda proba to biti pa ćemo razgovarati‘‘, poručila je Martina Vuletić.
‘‘Ono što mi prvo pada na pamet su situacije koje su dospjele u medije, a to je da neki influenceri traže da besplatno dođu negdje i da se zapravo nikom ni ne najave, nego dođu u restoran, hotel i kažu dobar dan, ja sam taj i taj i ja bih htio besplatan ručak. To nije baš praksa‘‘, govori Nikola Brzak.
Koliko dnevno proaktivno influenceri rade?
‘‘Ja radim doslovno 24 sata dnevno. Mislim da kad baš nemaš radno vrijeme, onda radiš stalno‘‘, govori Vuletić.
‘‘Influencer radi danonoćno. Dakle, to je gdje sam, jesam li, zašto sam. Mi smo takozvani najjeftiniji mediji za jednog klijenta‘‘, dodala je Lugomer.
‘‘Neki okvir, rekao bih, je sigurno 8 sati. To je jedno puno radno vrijeme, kako bi se to reklo, regularan radni posao‘‘, dodaje Brzak.
‘‘Ja svoje Instagram storyje objavljujem tad kad se nešto događa. Evo, na primjer, sad smo na ovom eventu, ja sad to objavljujem. Od jedne influencerice iz Srbije sam čuo, kaže, sutra ovaj event zanima samo njenu baku i nikog više. Znači, publika traži sad, sad, sad, tako da mi stvarno radimo 0-24‘‘, slaže se Vjeverić.
‘‘Na kraju ispadne da dogovaraš suradnje u nedjelju, snimaš za, ne znam, uskrsni ponedjeljak i jednostavno nema pravila‘‘, dodala je Vuletić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....