Jakov Jozinović s četvrtim po redu rasprodanim nastupom u beogradskom Sava centru ušao je u društvo najvećih zvijezda na ovim prostorima. Osim simpatičnog 20-godišnjaka iz Vinkovaca, karte za koncerte u tom prostoru dosad su bez problema prodavali Đorđe Balašević (koji je tijekom karijere rasprodao ulaznice za čak 130 nastupa u Sava centru), Marija Šerifović (lani u svibnju tu je imala osam koncerata), Jelena Rozga (prije godinu dana nanizala je sedam koncerata), Zdravko Čolić (1998. godine devet je puta zaredom rasprodao dvoranu), te Lepa Brena koja je osamdesetih tu nastupala sedamnaest večeri zaredom.
Razlika između velikih zvijezda i mladog Jakova jest ta što su oni u trenucima dok se tražila karta viška za njihove koncerte imali pregršt hitova, dok Jakov zasad nema još nijednu svoju pjesmu. Umjesto toga, Jakov na radost publike na koncertima pjeva obrade velikih hitova Olivera Dragojevića, Zlatana Stipišića Gibonnija, Miroslava Škore, Petra Graše... Čini to s puno emocije i iskrenosti, a talent sjajnog mladog vokalista prepoznali su i njegovi stariji kolege pa mu na nastupe dolaze zvijezde poput Aleksandre Prijović, dok mu Nina Badrić putem društvenih mreža daje veliku podršku i vjetar u leđa.
Ukratko: svi su ludi za Jakovom, a euforija koja se podigla oko talentiranog Slavonca podsjeća na onu što je zavladala kada je Hrvatsku na Eurosongu predstavljao Baby Lasagna koji se 2024. godine na Dori pojavio kao rezerva i s ‘Rim Tim Tagi Dim‘ premoćno pobijedio. Oba mladića na sceni su se pojavila ‘niotkuda‘, oba su se publici obraćala bez kalkulacije, foliranja i prenemaganja.
Koliko takav pristup publika cijeni pokazalo se i tridesetak godina prije Jakova i Baby Lasagne, kada se na pozornici pojavio tada 23-godišnji Giuliano. Rođeni Splićanin, koji je prije toga bez velikog uspjeha svirao u rock and roll bendovima, na koncertnoj promociji svog prvog albuma ‘Giuliano‘ 1996. godine ispred splitskog Koteksa skupio je skoro 35.000 ljudi. Menadžeru Ivici Bubalu mnogi su tada govorili da je lud jer promociju održava na otvorenom prostoru, zafrkavajući ga da će na koncert doći šačica ljudi.
- Ja sam vjerovao u Giuliana, znao sam da ima sjajne pjesme, znao sam da super pjeva, da ga ljudi vole... Ali, danas priznajem da sam se u pojedinim trenucima i sam pitao koliko je riskantno tada mladom, malo poznatom pjevaču organizirati promociju ispred Koteksa - priča danas Bubalo, i nastavlja:
- A onda je krenulo... Sve više ljudi reklo je da dolazi na koncert, pa je policija dala dozvolu da se na platou skupi njih 22.000. Na kraju ih je došlo nekih 25.000, a sigurno je još desetak tisuća ljudi pratilo promociju albuma po okolnim ulicama - govori Bubalo o prvom albumu tada dugokosog glazbenika kojeg su poštari u Splitu itekako dobro zapamtili.
- Tada još nisu postojali Facebook, Instagram ni sve ove ostale silne društvene mreže, nego si s publikom imao kontakt putem klubova obožavatelja. Ti fan klubovi su mi slali pisma, razglednice, dopisnice... Kako mi je duga kosa koju sam puštao još od osnovne škole već postajala tlaka i kako sam sve više razmišljao o tome da je skratim, a istodobno sam bio svjestan da je moja duga kosa draga mojoj publici, zamolio sam ljude iz jednog fan kluba da pitaju publiku slažu li se svi da se ošišam. U roku par dana na moju adresu došle su vreće pisama s mnogim velikim ‘Ne‘. Pa se nisam tada ošišao, nego sam se ‘spasio‘ kada sam koju godinu kasnije krenuo na odsluženje vojnog roka, jer sam kosu tada jednostavno morao ošišati - prisjetio se u razgovoru za Studio Giuliano dana kad su tinejdžerice plakale jer je njihov omiljeni glazbenik iz frizerskog salona izašao ošišan na ‘ježeka‘.
- Je, bio je to maltene dan žalosti, ali i bijesa, jer su me neki i pljuvali i govorili mi da takav ošišan ne sličim na ništa - kroz smijeh nam je ispričao glazbenik koji pletenicu ispletenu od kose prije šišanja i dan-danas čuva doma.
Kad smo već kod Giuliana, treba reći kako su na albumu - čiji je producent i skladatelj bio Tomislav Mrduljaš - što ga je promovirao na dotad neviđenom koncertu na kojem su mu gosti bili tada mlađahni Petar Grašo, Zrinka i grupa Mobitel, bile pjesme itekako poznate publici. Idol tinejdžerica čiji nastup su iz publike te 1996. godine pratili Dražen Zečić, Duško Mucalo i Vedran Ivčić koncert je, podsjetimo, otvorio pjesmom ‘Tama‘, nastavio skladbama poput ‘Kreni dalje‘, ‘Sjaj u očima‘, ‘Prolaze dani‘, a otpjevao je i ‘Jesen u meni‘ Parnog valjka, ‘Da li znaš da te volim‘, Oliverovu ‘Cesaricu‘...
Za razliku od njega, Jakov danas u svoje koncerte ne ‘ubacuje‘ obrade njemu dragih izvođača, nego, umjesto toga, pjeva samo obrade. No, ne zadugo, jer će kroz koji tjedan na tržište plasirati prvu pjesmu pisanu samo za njega. Riječ je o skladbi ‘Polja ruža‘ što ju je za Jakova napisao Matija Cvek, a koju zapravo više nestrpljivo iščekuje glazbena struka nego publika kojoj je Jakov i bez svojih skladbi, očito, top.
Jer, kako nam kažu iskusni glazbeni vukovi - koji ističu kako mladom Jakovu žele svu sreću pošto Hrvatska naprosto vapi za mladim, novim zvijezdama - puno je lakše pjevati obrade hitova nego napraviti da tvoja pjesma postane hit.
- To već svi znamo zahvaljujući mnogobrojnim televizijsko-glazbenim spektaklima u kojima obožavamo i iz sveg srca navijamo za natjecatelje od kojih je, međutim, malo tko u nastavku karijere postao velika glazbena zvijezda. Jakov je sjajan vokal, skladbe izvodi iskreno, bez problema prenosi emociju do publike i ključno će biti da mu se naprave uistinu dobre pjesme koje će ta ista publika voljeti. Baby Lasagna u tome je uspio, nakon ‘Rim Tim Tagi Dim‘ odmah je ‘zarolao‘ još nekoliko hitova zahvaljujući kojima je napravio uspješnu turneju po cijeloj Europi. Točno to želimo i Jakovu kojeg bi, da se mene pita, poslao na Doru i tako ‘zavrtio‘ s njim i moguću inozemnu eurovizijsku priču. Naravno, sve to s dobrom pjesmom, odnosno pjesmama - poručuje jedan naš prekaljeni glazbeni menadžer.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....