Još se nikada u hrvatskoj povijesti neki televizijski show nije održao pred tolikim auditorijem uživo kao što će se 21. prosinca, pred više od deset tisuća ljudi u publici, održati finale "Supertalenta". Odluku da završnicu najgledanijeg zabavnog formata presele u najveći dvoranski prostor, zagrebačku Arenu, Nova TV donijela je samo mjesec dana uoči finala. Ne treba ni govoriti koliko je to malo vremena za organizaciju tako velikog projekta, pa je jasno da produkcijski tim Nove TV neće previše spavati u narednim tjednima. No budući da se radi o iskusnom, uigranom timu te da je riječ o 12. sezoni "Supertalenta", velik dio tehničkih detalja vrlo su brzo odredili.
Finale "Supertalenta" u Areni tako će pratiti 18 kamera, pozornica će imati 250 četvornih metara, a sve će biti pokriveno s 380 četvornih metara LED ekrana i 400 inteligentnih rasvjetnih tijela. Oprema koja će tri dana prije finala biti unesena u Arenu teži čak 30 tona, a kabeli se mjere u desecima kilometara. Gradi se novi, veći i impresivniji studio nego što smo dosad imali prilike vidjeti u "Supertalentu", a program će za publiku u Arenu početi već u 19.15, dakle sat vremena prije programa uživo na televiziji. Bez ikakve sumnje riječ je o ogromnom, vrlo ambicioznom televizijskom zalogaju.
Radi stotinu ljudi
- Najizazovniji dio produkcije live spektakla u Areni je sinkronizacija svega što se istovremeno događa na dva ‘bojišta‘, u dvorani i pred kamerama. U Areni stvaramo iskustvo za više tisuća ljudi uživo, dok paralelno moramo omogućiti da svaki trenutak bude precizno uhvaćen, režiran i prenesen gledateljima kod kuće. Upravo ta savršena sinkronizacija zvuka, svjetla, vizuala, nastupa i televizijske režije najveći je produkcijski izazov, ali i ono što čini ovakav show posebnim - ističe Sanja Stiković, direktorica produkcije Nove TV. U produkciji "Supertalenta" inače sudjeluje više od stotinu ljudi, a za veliko finale u Areni Zagreb taj će se broj dodatno povećati kako bi odgovorili na sve zahtjeve ovakvog događaja.
- Broj ekipe neće biti ništa manji nego na najvećim koncertima u Areni, dapače, bit će i veći, jer uz brigu o publici u dvorani moramo osigurati da i gledatelji ispred malih ekrana dožive atmosferu Arene jednako intenzivno. Pozornica će biti dizajnirana tako da iskoristi puni potencijal Arene. Fokus nam je na velikim vizualima, snažnim svjetlosnim efektima i fleksibilnim elementima koji se mogu prilagoditi svakom nastupu. Koncipirana je u duhu velikih međunarodnih produkcija - objašnjava Stiković.
Sve je zapravo počelo odlukom da ove sezone prvi put ikada puste u prodaju ulaznice za finale u njihovu studiju. No koliko god taj studio, koji je dio novosagrađenog kompleksa Nove TV u Buzinskim Krčima, bio velik, vrlo brzo se pokazalo da je itekako premalen za sve obožavatelje "Supertalenta" koji su željeli pratiti finale showa uživo.
Iznenadio ih interes
- Moram priznati da nas je ugodno iznenadio toliki interes. Znali smo da ‘Supertalent‘ ima vjernu publiku, ali brzina kojom su ulaznice ‘planule‘ pokazala je da ljudi imaju golemu želju biti dio ovakvog iskustva uživo. To je najljepša potvrda našeg rada, ali i povjerenja koje gledatelji imaju u Novu TV. Uglavnom, kada smo vidjeli kolika je potražnja i koliko je ljudi željelo biti dio finala uživo, Arena Zagreb postala je logičan sljedeći korak. To nije bila samo odluka da preselimo show, već trenutak u kojem smo osjetili da format i publika zaslužuju veći doživljaj, onakav koji je u rangu najvećih svjetskih talent show finala - otkriva Stiković.
Usporedbe radi, da je "Supertalent" ostao na Novoj TV, u studiju bi bilo 300-tinjak ljudi u publici, imali bi standardnu scenografiju prilagođenu prostoru i "samo" osam kamera. Dakle, razlika je u onome što ih čeka - enormna. Upravo zato temeljito su razmotrili sve aspekte, od logistike do kreativnog koncepta, prije nego što su donijeli odluku da se presele s poznatog terena i odreknu kontroliranih studijskih uvjeta. Projekti te veličine planiraju se mjesecima, no oni nemaju taj luksuz.
- Atmosfera u timu je, kako bih rekla, tipično naša: intenzivna, fokusirana i puna adrenalina. Da, rokovi su kratki, ali na televiziji nas ništa ne iznenađuje. Navikli smo raditi brzo, precizno i u okolnostima koje zahtijevaju potpunu koncentraciju. Postoji jako puno posla, ali postoji i ogroman entuzijazam. Spavanja će biti možda manje nego inače, ali zato je motivacija veća nego ikad - ističe Stiković. Kako objašnjava, konceptualni rad počeo je odmah nakon odluke o Areni; ideja, vizualni smjer, tehnički zahtjevi… Sama izgradnja na lokaciji traje nekoliko dana, ali iza toga će stajati tjedni koordinacije, proračuna, skica, testiranja i prilagodbi. Timski je to rad velikog broja ljudi - scenografa, tehničara, rasvjete, tonaca, režije… Svaki detalj mora funkcionirati savršeno. Ekipa koja će se pojaviti u ovoj dodatno spektakularnoj završnici "Supertalenta" manje-više je ista - Davor Bilman, Maja Šuput, Fabijan Pavao Medvešek i Martina Tomčić u žiriju, Igor Mešin i Frano Ridjan u ulozi voditelja, a "dirigent" cijele parade je Darko Drinovac, koji je redatelj dosadašnjih emisija "Supertalenta" i taj show zna u dušu.
- Naravno da je za mene i cijelu ekipu ‘Supertalenta‘ to izazov jer je to prvi takav prijenos koji se radi pred tolikom publikom u Areni. Na nama je da što vjernije prenesemo atmosferu iz dvorane na male ekrane. Mi prvenstveno radimo emisiju za televiziju, samo što ovaj put imamo pozornicu koja će biti puno veća, te punu dvoranu naših vjernih gledatelja. To nam daje mogućnost da na ekranima sve izgleda fascinantno - entuzijastično odgovara Drinovac. Kao iskusnog redatelja zamolili smo ga da napravi usporedbu između režije nekog koncerta i režije TV showa.
Dvadeset pjesama
- Režija koncerta je druga priča. Imaš izvođača i dvadeset pjesama koje izvodi. Mi ovdje imamo naše natjecatelje koji se bore za pobjedu u ‘Supertalentu‘. Svaki nastup je izvedba koju naši kandidati prvenstveno žele najbolje prezentirati pred publikom u Areni i pred publikom na malim ekranima. Kako su različiti nastupi, tako i svakom natjecatelju pristupamo individualno, u želji da se što bolje prezentira. Jasno, pored toga imamo naše članove žirija koji su zaštitno lice ‘Supertalenta‘ zajedno uz naša dva voditelja, koji su također dio našeg showa. Bit će jako zanimljivo - govori Drinovac. No osim što je svaki nastup vrlo različit i po broju izvođača i po vrsti performansa, situaciju dodatno komplicira i to što se još uvijek ne zna tko će ući u finale. Upravo tu činjenicu dodatno naglašava Sven Kučinić, koji je sa svojom tvrtkom Lumilas zadužen za scenu i dizajn svjetla. On je novopridošli član "Supertalenta", angažiran nakon odluke da se finale showa održi u Areni.
- ‘Supertalent‘ je globalno poznat format koji se producira na mnogim tržištima, no iznenadio sam se razinom slobode koju smo dobili prije početka rada na ovom projektu. Svakako je izazovno napraviti scenu i dizajn svjetla koji će biti adekvatni za cijeli niz različitih nastupa, pogotovo s obzirom na činjenicu da finalisti nisu bili poznati prilikom izrade dizajna i nacrta. Dodatna specifičnost ovog projekta jest upravo postavljanje finalne emisije u dvoranu poput Arene, koja nije namijenjena korištenju u funkciji TV studija. Srećom, komunikacija i suradnja s kolegama na Novoj TV od starta je bila otvorena i konstruktivna, što nam je uvelike olakšalo posao - otkriva Kučinić. Uz relativno kratak rok, nastavlja Kučinić, svakako je najveći izazov spomenuta situacija da scena tehnički i umjetnički mora biti pogodna za cijeli niz različitih nastupa.
- Moguće je da prva točka bude na primjer pjevačka, s jednim izvođačem na sceni, a već sljedeća plesna s 30 ljudi na toj istoj pozornici. Isto tako, dosta je izazovno pomiriti potrebe TV snimanja i doživljaja uživo publike u dvorani, to je vječna borba. Primjerice, najveći i najskuplji projekti poput Eurosonga u televizijskom prijenosu izgledaju nevjerojatno savršeno, pa gledatelji misle da taj isti doživljaj ima i nasmijana publika u dvorani. Realnost je potpuno drugačija jer Eurosong je isključivo TV projekt, stoga je publika zapravo ‘studijski umjetna‘, kao i njihov doživljaj na licu mjesta.
Nova TV je odlučna u namjeri da pomakne granice u ovom smislu, pružajući publici u Areni Zagreb nezaboravan doživljaj, bez žrtvovanja kvalitete TV prijenosa - ističe Kučinić. Za kraj ga pitamo hoće li biti i nekih tehnoloških noviteta u "Supertalentu".
Digitalni 3D alati
- Studijske emisije Supertalenta su same po sebi već na dosta visokoj produkcijskoj razini, kao i tehnička oprema studija Nove TV, no Arena Zagreb zahtijeva još veću razinu produkcije. Cijela konfiguracija LED ekrana i rasvjete projektirana je suvremenim digitalnim 3D alatima, tako će kolege iz odjela rasvjete i videa Nove TV prilikom pripreme i programiranja imati na raspolaganju virtualnu Arenu Zagreb sa svim uređajima i elementima pozornice - otkriva Kučinić. Dok traju užurbane pripreme, među kojima je i odluka o tome kako će zabaviti publiku u Areni tijekom reklamnih blokova, karte za superfinale "Supertalenta" prodaju se po cijeni od 30 do 60 eura, a na Novoj TV trenutačno su i više nego zadovoljni što su se odlučili za ovakav pothvat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....