SPREMA SE SPEKTAKL

Kako smo birali najbolje od najboljih: Nakon višesatne rasprave izglasali smo nominacije za Zlatni Studio 2026.

Nominacije za najprestižniju medijsku nagradu prvi put je odabrao uredničko-novinarski žiri Jutarnjeg lista

Nominacije za Zlatni Studio 2026.

 Goran Mehkek/Cropix
Nominacije za najprestižniju medijsku nagradu prvi put je odabrao uredničko-novinarski žiri Jutarnjeg lista

Kraj studenoga, već devet godina, u redakciji Studija i Jutarnjeg lista te na našem portalu Jutarnji.hr označava početak uzbudljivog i iznimno produktivnog razdoblja - pripremu za izbor i dodjelu najveće medijske nagrade u zemlji, Zlatnog Studija.

Ove godine prvi korak, nominacije, bio je nešto drukčiji nego prijašnjih.

- Ove je godine prvi put nominacije odabrao uredničko-novinarski žiri Jutarnjeg lista - rekao je glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić. Zahvalio je svim članovima žirija koji su godinama pomagali da u pet kategorija Zlatnog Studija prepoznamo i istaknemo najbolje među najboljima.

image

Ziri Zlatnog Studija

Goran Mehkek/Cropix

Zadatak izbora nominiranih nije bio lak, ne samo zbog osjećaja odgovornosti prema čitateljima koji svojim glasovima, i to u stotinama tisuća, biraju pobjednike, nego i zbog velike konkurencije u svim kategorijama. Tijekom gotovo četiri sata, uz mnogo rasprava i uvažavanja različitih argumenata, žiri je odabrao po pet kandidata u pet kategorija: glazba, film, kazalište, radio i televizija.

- Bilo je teže nego ikad, zato što se obnovio žanr mjuzikla, koji ipak spada u kazalište, i zato što je gotovo svako kazalište u Hrvatskoj, profesionalno, ali i mnoga nezavisna, imalo odlične predstave. Pokušali smo rasporediti nominacije što ravnomjernije, ali, naravno, netko uvijek mora ispasti - rekao je o biranju kazališnih kategorija kolumnist Studija i kazališni kritičar Jutarnjeg lista Tomislav Čadež.

- Nastojali smo nagraditi i poduprijeti kako etablirane, tako i mlade umjetnike. Više pažnje, naravno, posvetili smo velikim ansambl-predstavama, ali u konkurenciji su i neke manje, intimne, koje su već na premijeri posebno razgalile publiku - dodao je.

Maja Kruhak, glavna urednica Studija, obrazložila je čime se žiri vodio pri nominiranju uvijek atraktivnih glazbenih kategorija.

- Pomno pratimo podatke radijskih i TV emitiranja, glazbenih top-ljestvica i svih digitalnih glazbenih platformi kako bismo odabrali najbolje u godini koja je iza nas. Uz taj nama veoma bitan kriterij za nominirane u glazbenim kategorijama, u odabiru se posvećuje velika pažnja i vrijednosti domaćih glazbenih djela, odnosno svim onim umjetnicima koji autorski potpisuju pojedinu skladbu: tekstopiscima, skladateljima i aranžerima. Bitan kriterij novinarima i urednicima, odnosno žiriju Zlatnog Studija, jesu i vrsni vokali. Što se tiče naše ‘slatke muke‘ odabira najboljih izvođača, uzimaju se u obzir kvaliteta turneja i koncerata te interes publike za one najbolje - rekla je i nastavila:

- Stoga ne čudi što nas od samog početka naše nagrade prati uzrečica ‘najbolji biraju najbolje‘. I zato uskoro palicu prebacujemo čitateljima Jutarnjeg lista, portala Jutarnji.hr i Studija, koji će svojim glasovima odabrati najbolje što nam je domaća glazbena scena ponudila u godini koja je na izmaku.

image

Žiri Zlatnog Studija 2026

Goran Mehkek/Cropix

I u radijskim kategorijama ove je godine bilo teško izabrati tko zaslužuje nominaciju. Radio je medij koji se ubrzano mijenja, ali i dalje ostaje najprisniji kontakt sa slušateljima, pa su se mnoge postaje i mnogi glasovi istaknuli više nego inače.

- U izboru smo se trudili obuhvatiti različite pristupe, od velikih sustava sa snažnom infrastrukturom do manjih, fleksibilnih redakcija koje stvaraju sadržaj s puno osobnog pečata. U nominacijama su se našli i glasovi koji desetljećima nose profesionalni standard, ali i oni koji su se tek nedavno probili i donijeli nešto novo radijskom izrazu - kazala je članica žirija, novinarka Tena Šarčević.

Istaknula je da su raznolike forme, od informativnih i zabavnih programa do specijaliziranih emisija, pokazale koliko je radio širok te koliko se ulaže u kvalitetu.

- Iako nije bilo moguće uvrstiti sve koje bismo htjeli, nastojali smo istaknuti one čiji su rad, energija i prepoznatljivost najviše obilježili godinu - zaključila je.

Žiri je imao iznimno težak zadatak i u kategoriji filma. S obzirom na to da su u konkurenciji za Zlatni Studio i igrani i dokumentarni filmovi, može se reći da je ovu godinu obilježio znatniji prodor dokumentarnog žanra, dok je, s druge strane, "čisti" igrani film imao kvalitativno nešto slabiju žetvu nego inače.

- Ipak, i dalje je velik broj sjajnih glumačkih izvedbi, kao i originalnih režijskih rješenja, te izbor, zapravo, nije bio lagan, osim u nekoliko izuzetnih slučajeva, jer ono što je zaista dobro uvijek odskače. Zanimljiva je dimenzija ovogodišnjeg izbora bila i u tome što se na našoj široj listi za glumca godine našao znatan broj debitanata, o kojima se vodila ozbiljna rasprava prije definiranja konačne liste nominacija, što možda svjedoči o pomaku težišta hrvatske kinematografije - objasnio je urednik J2 Dalibor Šimpraga.

- S obzirom na sve spomenute momente, izbor će biti napet jer je ovaj put nemoguće pretpostaviti koje će biti preferencije glasača - za razliku od prijašnjih godina, kad se koji put dalo naslutiti tko će biti favoriti naše čitalačke publike - dodao je.

Televizija je od samog početka Zlatnog Studija brojčano najveća kategorija nagrade i nijedne godine nije bilo lako odlučiti koga nominirati, a koga ne. Žiri se pri nominiranju uvijek vodio dvama ključnim kriterijima - kvalitetom i gledanošću, pri čemu je kvaliteta, s razlogom, na prvom mjestu.

- Zanimljivo je da svake godine neka kategorija posebno iskoči, a kada se to dogodi, odabrati one najbolje ujedno je i najteže jer je konkurencija najveća. Jednu godinu to su bile TV serije, drugu TV emisije, treću nešto treće. Ove godine najviše potencijalnih konkurenata imali smo, primjerice, u nominacijama za TV lice, premda ni u drugim kategorijama nije bilo jednostavno nominirati one najbolje - rekla je novinarka Tina Premec, koja je u žiriju od samog početka nagrade.

image

Žiri Zlatnog Studija 2026.

Goran Mehkek/Cropix

- I kao i uvijek, dobra, konstruktivna rasprava nije izostala, no vjerujem da smo u konačnici ovim nominacijama dali najbolji presjek televizijske godine.

Vrlo brzo čitatelji će doznati sve nominacije i rezultat pažljivog promišljanja žirija. Imat će vremena dobro razmisliti o svojim preferencijama, možda još jednom pogledati predstavu, film ili televizijsku emisiju, poslušati neku pjesmu i odlučiti tko će slaviti zadnjeg dana siječnja 2026. godine.

- U prvom tjednu izbora, odmah iza Nove godine, oni biraju svoje favorite među pet nominiranih u svakoj kategoriji, a njihovi glasovi odlučuju koji će projekti ući u završni Top 3. U drugom tjednu, pa do kraja glasanja, biramo između tri finalista i tako zajednički određujemo pobjednike Zlatnog Studija - pojasnio je Goran Ogurlić te zaključio:

- Veselim se tjednima pred nama, pravom natjecanju izvrsnosti koje tradicionalno prati Zlatni Studio i, naravno - velikom finalu 31. siječnja u HNK 2, na još jednoj spektakularnoj dodjeli nagrada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 23:25