Stephen Richardson, bivši kandidat emisije "Love Is Blind", tužio je autore Netflixovog showa zbog navodnih kršenja radnih prava. To predstavlja još jednu tužbu koja osporava radne uvjete i plaće u reality televiziji, prenosi The Hollywood Reporter.
U predloženoj kolektivnoj tužbi, koja je podnesena u ponedjeljak, Stephen tvrdi da su on i ostali natjecatelji trebali biti klasificirani kao zaposlenici, što bi im omogućilo određene zaštite vezane uz minimalnu plaću, prekovremeni rad i nezakonite ugovorne odredbe o povjerljivosti.
Ova tužba dolazi nakon što je Nacionalni odbor za radne odnose prošle godine podnio pritužbu protiv produkcije, navodeći da su natjecatelji pogrešno klasificirani kao neovisni ugovaratelji. Natjecatelji emisije "Love Is Blind", ali i drugih reality emisija, godinama su se žalili na nesigurne radne uvjete. Mnogi od njih su podnijeli i tužbe, uključujući kandidate emisija "Real Housewives" i "Vanderpump Rules".
Renee Poche, bivša natjecateljica showa "Love Is Blind", prošle je godine tužila produkcijske kuće koje stoje iza emisije, uključujući Kinetic Content i Delirium TV. Optužila ih je za kršenje radnih prava, a protiv nje je kasnije pokrenut arbitražni postupak u kojem se od nje tražilo četiri milijuna dolara zbog kršenja ugovora o povjerljivosti.
Richardson, koji se natjecao u sedmoj sezoni, rekao je da je bio prisiljen potpisati sličan ugovor, kojim je bio dužan platiti otprilike 97.000 dolara za kršenje istog. U tužbi navodi da je produkcija nadzirala "svaki aspekt života kandidata emisije", uključujući njihovu komunikaciju te rasporede prehrane i spavanja. Osim toga, u hotelu u kojem su boravili, produkcija je rekla osoblju da im ne osigurava hranu. Natjecateljima su navodno oduzete osobne iskaznice, novčanici, mobiteli i kreditne kartice, čime im je bilo "onemogućeno da napuste hotelski smještaj ili produkcijski set".
Jeremy Hartwell, sudionik druge sezone, 2022. godine tužio je produkciju te naveo da su bili plaćeni 1000 dolara tjedno, što je efektivna satnica od otprilike 7 dolara za rad od 20 sati dnevno, sedam dana u tjednu. Richardson nije naveo je li se naknada od tada povećala, ali tvrdi da je barem trebao biti plaćen prema minimalnoj satnici, kao i za prekovremeni rad.
Tužba, u kojoj se kao tuženici navode Netflix, Kinetic Content i Delirium TV, traži neodređenu odštetu, a cilj joj je zastupati osobe koje su se prijavile ili sudjelovale u reality emisijama koje su producirale navedene produkcijske kuće.
Inače, industrija reality televizije se dugo štitila od tužbi oslanjajući se na ugovore s klauzulama o povjerljivosti i odredbama koje zahtijevaju da se pravni postupci vode putem arbitraže. Osim toga, klasificiranjem natjecatelja kao neovisnih ugovaratelja, a ne kao zaposlenika, produkcije mogu izbjeći obveze poput isplate minimalne plaće i prekovremenih sati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....