BIG BROTHER NA STEROIDIMA

JUTARNJI U SRPSKOM HOLIVUDU: KOD SELA ŠIMANOVCI NIKNULO GIGANTSKO ZDANJE U Zadruzi žive fudbaleri, starlete, jedna mala beba i majmun Miki, njih 50!

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 08.10.2018. u 19:34

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX

 

 

Autocesta Zagreb - Beograd posebno je ravna i dosadna, a panonska bi stepa mogla uspavati i najodmornijeg vozača ili vozačicu.

Stoga se ni one rupe na autoputu iza granice ne čine toliko lošima - prodrmat će putnike i onoga za volanom, trgnuti ih iz jednoličnosti prostrane ravnice. Ako to, ipak, ne uspije drndavoj cesti - uspjet će otvorenom plamenu na poljima odmah uz autocestu. Naime, sezona paljenja vatre na poljoprivrednim zemljištima na svojem je vrhuncu u Srbiji. Srijemski poljoprivrednici bezbrižno uništavaju suhu travu, korov i biljne ostatke u svojim usjevima, i autocesta je na mahove prekrivena dimom do razine koja ometa promet. Ne čudi zato ni zabrinuti glas radijskoga voditelja koji poziva ljude da odustanu od ove prakse, navodeći kako se radi o izrazito opasnoj praksi - k tome i nepovoljnoj za zemljište - a kazna je i do 100.000 srpskih dinara (oko 850 eura).

Međutim, za to, koliko smo uspjeli vidjeti, nitko od poljoprivrednika pretjerano ne mari.

Tridesetak kilometara od Beograda, sad već dobrano probuđeni putnici iz automobila s drndave autoceste, s lijeve će strane u daljini ugledati bijelu kupolu, za koju će odmah biti jasno da je dio nekakvoga velebnog zdanja. Neobičan je to prizor za ovaj predio uz autocestu gdje gotovo i da nema obične, seoske kuće. Samo pusta polja i ravnice. Mjesto radnje su Šimanovci, naselje u općini Pećinci u Sremskom okrugu, udaljeno oko pola sata vožnje od Beograda i samo deset kilometara od međunarodnog aerodroma “Nikola Tesla”.

Druga sezona

U tim se i takvim Šimanovcima nalazi kompleks studija srpske privatne televizije Pink, kojemu mnogi već tepaju kao “srpskom Holivudu”. Riječ je o brojnim golemim halama u kojima se snimaju razna izdanja njihovih emisija, reality showova i serija, a ondje je upravo u tijeku i megapopularni reality show Zadruga 2, koji je konceptualno osmislio vlasnik Pink TV-a Željko Mitrović. Riječ je o drugoj sezoni “Big Brothera na tisućitu potenciju”, koji okuplja pedesetak natjecatelja koji su smješteni u pravom pravcatom gradu. I to ne u bilo kakvom gradu, nego u svojevrsnoj inačici srpske Venecije, izgrađenoj posebno za ovaj megalomanski reality koji prijeti da sruši sve dosadašnje rekorde gledanosti i za koji vlada neviđen interes u srpskoj javnosti. Show je službeno počeo 6. rujna 2018. godine, a domaćini s Pink TV-a ekskluzivno su za Jutarnji list otvorili taj prostor u koji je, prema računici srpskih medija, utrošeno više od 18 milijuna eura. Natjecatelje su pritom “pospremili” u jednu od kuća u gradu, a sve kako bismo mi na petnaestak minuta mogli prošetati gradom koji postaje još dojmljiviji jednom kad se shvati da nije riječ o filmskoj kulisi, nego o pravim zgradama podignutim unutar ove neviđene srpske heterotopije. Zadrugarska je “kneževina”, zapravo, “svijet u svijetu”, koji funkcionira i kao “panoptikon na steroidima” s obzirom na to da je prožet kamerama te 24-satnim nazorom, kao i nekakvim svojim pravilima svakodnevice te odnosa između ljudi, tj. natjecatelja.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

Ljubitelj renesanse

Reference na Veneciju, Firencu, ali i na Monaco vidljive su na svakom koraku ovog neobičnog prostora na kojem je za potrebe realityja sagrađeno više od stotinu objekata. Ako govorimo o estetici tog artificijelnog ne-mjesta, Mitrović je s arhitektima i dizajnerima složio, rekli bismo, “totalni camp”, eklektički kombinirajući 16. i 17. stoljeće sa suvremenošću. Fontana, vodoskoka i kipova ne nedostaje, kao ni nadzornih kamera, glisera, casina i mondenih hotela.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

- Željko je veliki ljubitelj Italije i renesansnog doba - otkriva mi Maša Vujović, glasnogovornica spomenute televizije koja me provela prostorom kneževine Zadruge 2. - Zato i imamo kip Lorenza de’ Medicija, ovdje usred svega - nastavila je pokazujući na kip koji se nalazi na centralnome mjestu izgrađenoga grada. A da je Mitrović opsjednut renesansom govori i činjenica da je prostor opremljen reprodukcijama slikara venecijanske škole, a najviše ih se nalazi u tzv. palati Mileniji koju je vlasnik Pink TV-a dao izgraditi u čast ženi svojega života.

- Zadruga 2 moje je životno djelo i kao takvo zaslužuje i posvetu najvažnijeg i najskupljeg objekta mojoj majci Mileniji, po kojoj sam nazvao centralnu građevinu - izjavio je Mitrović srpskim medijima nakon što je predstavio impozantnu neoklasicističku građevinu koja se u Srbiji već predstavlja kao “jedna od najlepših građevina u ovom delu Evrope”.

U palaču Milenija, spomenimo, natjecatelji odlaze kod “proročice” po razne savjete i zadatke, a tu održavaju i svoje zadrugarske sastanke dok ih sa zidova gledaju reprodukcije glasovitih slikara venecijanske škole. Palaču krase i četiri kupole, od kojih se jedna nalazi na 40 metara visine i vidljiva je s autoputa prema Beogradu. Ta se kupola, inače, namontirala na objekt uz pomoć tri helikoptera, a dijelovi će palače tek biti pretvoreni u filmski studio i kazalište, gdje će natjecatelji imati priliku raditi na predstavama i filmovima.

- Naravno, ako ne izaberu radije sudjelovati u međusobnim kavgama i dangubljenju - reći će Maša i tako poentirati jer, reality kontroverzama unatoč, čini se da natjecatelji u toj “kneževini” imaju priliku i za svojevrsni osobni razvoj, koliko se god to činilo suludim protivnicima ovakvog formata.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Na fotografiji: Novinar JL Vid Baric i Masa Vujovic
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

- Osim filma i kazališta, već sada imaju i različite radionice na kojima uče ručno proizvoditi stvari koje kasnije preprodaju i od kojih žive, a imamo i zadrugarski radio, pa se mogu učiti novinarstvu - govori Maša dok pokazuje na jedan od objekata unutar zadrugarskog svijeta koji je opremljen i zalagaonicom (natjecatelji su ušli sa svojim stvarima u Zadrugu 2, i mogu ih mijenjati za novac ako ne žele proizvoditi stvari), ali i hotelom gdje noć mogu provesti natjecatelji koji su odabrani za “vođu” tog tjedna. “Srpska Venecija” ima i trgovinu s tržišnim cijenama (inače, natjecatelji imaju priliku, ako su zaista marljivi, tjedno zaraditi tek petnaestak eura, tako da život u Zadruzi teško može biti lagodan), fast food, yacht club, kafić, noćni klub ali i - zatvor.

- Već smo prvu noć imali dvojac u zatvoru, pravili su neke probleme - prisjeća se Maša. Zadrugarski “karabinjeri” realno su i pravo osiguranje showa koje usijane glave posprema u zatvor, umjesto da ih istjera iz showa.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

Kontroverze

Najzanimljiviji dio kompleksa svakako je veliki bazen s kanalima koji idu uokolo čitavog prostora. Na šimanovačkoj “rivi” privezano je desetak glisera i venecijanskih gondola. Natjecatelji koji su marljivi u izvršavanju zadataka, ručnoj proizvodnji stvari i privređivanju novca unutar formata mogu iznajmiti brod i odvesti se u “ljubavno gnijezdo” - “rajsko ostrvo” kako mu tepa produkcija showa - nasred tog jezera/bazena, gdje imaju priliku provesti noć udaljeni od ostalih zadrugara.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

Valja istaknuti da je format izazvao prilične kontroverze u Srbiji, čemu je prethodilo i zgražanje dijela javnosti nad prvom sezonom Zadruge, pogotovo nakon što je u reality ušla i jedna beba. Tek što je Zadruga 2 krenula s emitiranjem, oglasio se ministar kulture Vladan Vukosavljević.

- Pornografski sadržaji, bez obzira na to u koje se vrijeme emitiraju, ne smiju imati mjesta u programu s nacionalnom frekvencijom. Nitko ne može pravdati emitiranje reality programa rečenicom da ‘narod to traži’ jer to nije točno. Ovo nije narod lakrdijaša i psovača. Nažalost, Ministarstvo kulture nije u prilici da reagira po pitanju reality programa koji duhovno i mentalno uništava jedan narod - komentirao je Vukosavljević Zadrugu 2 srpskim medijima u rujnu ove godine.

- Ljudi to očito žele. Tome svjedoči i broj pretplatnika na našem YouTube kanalu Zadruge 2, koji je prešao brojku od 640.000 u kratko vrijeme. A ukupan broj pretplatnika na druge Pinkove YouTube kanale prelazi milijun. Dakle, čemu zabranjivati format na televiziji, ako će ga ljudi i dalje moći gledati na YouTubeu, a iz brojki se vidi da oni za takve formate očito imaju interes - komentira Maša Vujović reakcije ministra kulture i zgražanje dijela javnosti nad formatom.

Vukosavljeviću je, spomenimo, otvoreno pismo u rujnu slao i sam Mitrović, vlasnik i generalni direktor Pink medija grupe kojem je prisjelo što je Vukosavljević u nekim svojim izjavama kazao da Zadrugu 2 gledaju samo “ludaci”.

Beograd, Srbija 031018.
Simanovci.
Novi reality show Zadruga u produkciji TV Pink
Foto: Pedja Milosavljevic / CROPIX
CROPIX
 

- Velika većina naroda želi gledati reality i sad ja vas moram pitati kako se po vama zove narod koji vam ništa nije skrivio, ali jednostavno voli da gleda tu vrstu programa. Dakle, ministre, ja sam vam već rekao da znam da niste pretjerano pametni, ali nema razloga da se pravite glupljim nego što jeste i da ne razumijete da ste rekli za svoj vlastiti narod da je to narod luđaka. A kad jedan ministar tako vrijeđa vlastiti narod, onda to nije dobar ministar, a svakako ni dobar čovjek - napisao je, između ostaloga, Mitrović, pa nadodao:

- Ako trebate nekoga vrijeđati, vrijeđajte mene, ja uživam kad me napadaju neznalice i moćnici (…) Kako pornografskih sadržaja nema na Pinku, nije mi preostalo ništa drugo nego da mislim da vi noću, a legenda kaže i danju na poslu, gledate neke druge plaćene filmove za odrasle - brecnuo se direktor Pink grupe.

Željko Mitrović

 

Bilo kako bilo, Zadruga 2 upravo je ušla u svoj prvi mjesec, a natjecatelji će se do pobjede boriti još čitavih 270 dana. Teško je reći što će se sve dotad izdogađati, ali nama se čini da je, kontroverzama unatoč, ovaj srpski format, i dalje konceptualno i režijski mnogo zanimljiviji i smisleniji od, primjerice, pojedinih američkih reality uspješnica. Srbijanski “Trumanov show” ipak je mnogo zanimljiviji društveni i TV eksperiment koji iz natjecatelja, istina, može izvući ono najgore - ali samo ako oni to dopuste.

Pobjedniku nagrada od 50 tisuća eura

U raskošno se imanje u Šimanovcima prije mjesec dana uselilo čak 50 natjecatelja. Ima tu svakakvih lica - “pevačica, manekenki, skandal majstora i fudbalera” - kako su pisali srpski mediji. Paleta lica koja su se našla u “Zadruzi 2” prilično je raznovrsna: modna blogerica i starleta Luna Đogani, Miljana Kulić s majkom i tek rođenim sinom Željkom, koji je začet u prošloj sezoni realityja, pjevač i producent Mirko Gavrić, starleta Aleksandra Subotić sa suprugom Davidom Dragojevićem, maneken Lazar Granić, crnogorski folk pjevač Amel Ćeman Ćemo, srpski folk pjevač Lepi Mića, nogometaš Lazar Jeremić... a u kuću je ušla i obitelj Vasić, koju smo imali prilike gledati u hrvatskom izdanju “Big Brothera”. Lani je Mitrović uveo majmuna Mikija “koji će u showu ostati do punoljetstva”.

Inače, u srpskim medijima su uoči početka “Zadruge 2” curile informacije o honorarima, pa se tako priča da je Luna Đogani zaradila 12.000 eura za pojavljivanje u showu. Srpski mediji puni su spekulacija oko navodnih stanja u kojima su razni natjecatelji, a optužbe se kreću od spolnih bolesti pa sve do pedofilije. Superfinalisti “Zadruge” mogu osvojiti luksuzne automobila, putovanja, a pobjedniku će pripasti 50.000 eura.

 

Izdvajamo