PODUZETNI NOGOMETAŠI

Počeli su s vodom, a sad žele osvojiti zemlju kavom: Braća Šimić uložila 10 milijuna eura u 'hrvatski Starbucks'

U tek nešto više od godinu dana obitelj Šimić otvorila je 14 kvartovskih kafića - Viva’s barova, pokrenuli su proizvodnju kave, a osnova svega je prodaja vode

ZAGREB - Početak poslovne karijere bivšeg nogometaša Josipa Šimića obilježava pokretanje ugostiteljskog lanca, hrvatskog Starbucksa!

Kada je 1998. godine Dinamo bio posljednji put u Ligi prvaka, Josip je zabio velikom Ajaxu u Amsterdamu. Pamtit će se i to da je na golu bio Van der Saar. Danas, Josip Šimić razmišlja samo o ugostiteljstvu.

- Prvi Viva’s bar otvoren je prije otprilike godinu dana, u travnju 2010. Ovih dana, pak, otvaramo 13. i 14. kafić iz lanca - objašnjava 33-godišnji bivši nogometaš koji se s cijelom obitelji bacio u biznis - u kojem su uz razvoj i proizvodnju vode i kave te pokretanje ugostiteljskog lanca - uložili desetak milijuna eura.

Muški nasljednici

Majka Matija direktorica je tvrtke, otac Tihomil voditelj i koordinator poslovanja, a u cijeli biznis kao predsjednik nadzornog odbora uključen je njegov brat Dario Šimić (35), također bivši nogometaš, koji je nakon Dinama veliku karijeru ostvario u Interu i Milanu, a zatim i u Monacu. U cijelom projektu stvaranja tvrtka je dosegnula brojku od 100-tinjak zaposlenika koji ni u vrijeme recesije nisu ostali bez posla.

Viva’s barovi već sada su prisutni u gotovo svakom zagrebačkom kvartu: nakon prvoga u Rudešu, uslijedili su oni u Travnom, Dubravi, Velikoj Gorici, Dugom Selu, Remizi, Ravnicama, Trešnjevki, Vrbiku, Črnomercu, Remetincu, Malešnici i uskoro u Prečkom. Također, uskoro se otvara i Viva’s u Splitu, a njega će držati još jedan bivši uspješni nogometaš, Vlatko Đolonga. I to je zapravo dio obiteljskog biznisa, jer je Đolonga suprug Darijeve sestre, a Josipove blizanke Mihaele.

Josip i Dario Šimić u zajedničkom poslu imaju i veliku podršku svojih lijepih supruga, koje su im podarile samo muške nasljednike. Dario je od 2000. u braku s Jelenom Medić, s kojom je prije bio četiri godine u vezi, a danas imaju tri sina: Roka (8), Viktora (6) i Nikolasa (4). Josip se također nakon dugogodišnje veze 2004. vjenčao s bivšom manekenkom Vlatkom Požežanac s kojom ima Jakova (4) i Vitu (1,5).

Franšiza za Đolongu

Dario i Jelena dugo su živjeli u Italiji, pa u Francuskoj, Josip i Vlatka selili su se iz Belgije i Grčke, preko Južne Koreje, do Austrije, a danas je cijela obitelj ponovno na okupu u rodnom Zagrebu, gdje im je sjedište tvrtke.

- Uzor nam jest Starbucks. Naši barovi prepoznatljivi su po unutrašnjem uređenju, ponudi i usluzi. Trudimo se svaki od njih uklopiti u lokalnu sredinu, a cilj nam je i brzo širiti se. Zbog toga su neki od Viva’s kafića u našem vlasništvu, ali su neki, poput onog koji je otvorio Vlatko Đolonga, zapravio dio naše franšize - objasnio je Josip. Nogometni dodatak kafićima je titula službenih okupljališta kluba najvijača hrvatske reprezentacije “Uvijek vjerni”. Uostalom, Dario je i dalje nogometaš s najviše - točno 100 - nastupa za hrvatsku reprezentaciju, a odnedavno je i predsjednik udruge Nogometni sindikat. Josip, pak, ima sedam reprezentativnih nastupa.

Ugostiteljstvo zapravo nije osnovna djelatnost obiteljske tvrtke Šimićevih, već je to prodaja vode, s kojom su počeli još 2002.

Nakon što se Josip Šimić aktivirao u obiteljskom poslu, njihova tvrtka Živa voda, uz postojeću mogućnost dostave, znatno je pojednostavnila distribuciju vode i preko maloprodaje kroz Viva’s barove.

Stariji brat Dario odmah je prihvatio Josipovu ideju, te dao svesrdnu podršku njezinoj realizaciji. Stoga se u svakom Viva’s baru može kupiti boca vode od 18,9 litara i naručiti aparat za vodu.

- Time smo Aquaviva vodu još više približili kupcu, a s njom smo u samom vrhu po kvaliteti, usluzi i prodaji, s više od 30 tisuća galona mjesečno - govori mlađi Šimić.

Kava u 300 kafića

U studenom 2010. asortimanu poslovanja Šimićevi su dodali i vlastiti hrvatski proizvod - brand Vivascaffe.

- Vivascaffe je kava koja nastaje najkvalitetnijom selekcijom kave iz biranih sorti zrna arabike i robuste s najkvalitetnijih plantaža diljem svijeta. Vivascaffe espresso kava plod je zajedničkog projekta grupe mladih, stručnih i ambicioznih ljudi koji zauzimaju sam vrh u svjetskom Cup Tasteingu. Uz revolucionarnu vrećicu i uvijek svježu kavu, dodatnu kvalitetu postižemo prženjem na poseban i jedinstven način u Hrvatskoj. Tu kvalitetu naše kave potvrđuje činjenica da smo u svega nekoliko mjeseci prisutni u više od 300 kafića u Hrvatskoj.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. rujan 2022 16:52