URNEBESNI SPOT

OVAKAV EUROSONG JOŠ NISTE VIDJELI Hrvatsku predstavio poznati komičarski dvojac, opjevali su ličko rukovanje i zaboravnog Modrića

Facebook

 

U povodu aktualnih europskih izbora komičari i satiričari iz cijele Europe, pa tako i Hrvatske, na inicijativu njemačke javne televizije ZDF ujedinili su snage i svoj pjevački (anti)talent kako bi poslali poruku toj istoj Europi koliko je važno da ostanemo zajedno, ali i podsjetili po čemu je svatko od nas pojedinačno bitan.

Naravno, nastao je urnebesni spot u kraćoj i duljoj verziji pod nazivom “Do they know it’s Europe”, referirajući se naravno na poznatu pjesmu Band Aida za djecu Afrike “Do they know it’s Christmas”, a komičarski ‘band aid’ u ovom je slučaju Comedians for World peace (komičari za mir u svijetu, op.a.).

Svoj prilog pjesmi koja na satiričan način veliča vrijednosti svake zemlje članice, pa i onih u odlasku poput Velike Britanije ili pak neutralnih Švicarske i Švedske te eventualne buduće Armenije, dala je i Hrvatska, a svaki predstavnik svoj dio završava refrenom “Sami smo, svi smo sami” i nerijetko se obraćaju Njemačkoj koja ima najviše zastupnika u Europskom parlamentu. Naši su predstavnici za ovaj AntiEurosong poznati dvojac News Bara Borna Sor i Domagoj Zovak.

 

I dok se, primjerice, Slovenija među ostalim hvali alkoholom i traktorom u svakom domu, Nizozemska uzgojem biljaka poput tulipana i marihuane te poslom za svaku ženu Europe, aludirajući na prostitutke u Crvenoj četvrti, ipak priznajući kako su sluge Nijemaca unatoč pobjedi na Eurosongu, a Mađari poručuju istoj toj Njemačkoj da je gulaš juha, a ne umak, Hrvatska ima svoje adute. U jednakom broju stihova poput ostalih naši su se Domagoj i Borna pohvalili čak i životinjama s grba. Hrvatski stihovi teku ovako:

“Sjećaš li se Luka i češnjaka, kravata i kockastih barjaka, Tesla i ličko rukovanje, kava do podne, popodne, koza, kuna, leopard... Otkud sad leopard? Mi nemamo leoparda. Jer Europa je div, a Hrvatska gnom, tako živi s njom. Sami smo svi, sami, sami smo svi, sami...”

Na svojoj je stranici Borna Sor poručio kako “Izvedba nije nešto, ali zato je barem tekst loš”.

A kako je došlo do poziva da dečki iz News Bara sudjeluju u spotu nastalom po ideji ZDF-ova voditelja i komičara Jana Böhmermanna ispričao je Domagoj Zovak.

- Nijemci su to radili, pa su nam to, naravno, na vrijeme najavili, a mi smo to pak u zadnji čas napravili. Doslovce smo ispoštovali krajnji rok, sjeli i napravili pjesmu i poslali je u ponoć zadnjeg dana. Doduše, nemamo pravi studio, poput ostalih koji u studijima imaju i publiku, pa smo doslovce improvizirali. Uz to, ja sam napola talentiran za pjevanje, a Borna tek četvrtinu. S obzirom na to kad smo krenuli s poslom, možemo reći da pod pritiskom i kad stišću rokovi nastaju genijalne stvari. Iz panike nastaju čuda - objašnjava Zovak.

Nijemci, kakvi jesu, u ovom su se projektu posvetili svakom detalju, pa je sama montaža trajala mjesec dana. Dvojac iz News Bara kontaktirali su zbog prijašnje uspješne suradnje kad su na njemačkom natječaju prošli sa svojim prilogom “Croatia second”, koji je za temu imao zezanciju vezanu uz američkog predsjednika Trumpa.

- Prvi mail s pitanjem želimo li sudjelovati u tome dobili smo sredinom ožujka. Nijemci su se javili u povodu Europskih izbora svima u Europi koji imaju satiričku emisiju. U ožujku su poslali svoju pjesmu kao osnovnu verziju i po njoj smo radili. Pomno smo gledali njihovu verziju jer puno je lakše napraviti parodiju na neku postojeću pjesmu nego na onu koju prvi put čujemo i k tome još na njemačkom. Brojali smo slogove, rime, a nismo baš talentirani za glazbu - priznaje Domagoj.

Kako bilo, finalnim rezultatom i više su nego zadovoljni, a čitav je spot u kratkom roku došao do gotovo 600 tisuća pregleda na Youtubeu.

- Super mi je da je spot vani, da smo se ujedinili po sličnoj liniji razmišljanja mi koji se bavimo komedijom i satirom. A poruka na kraju je jasna - ostat ćemo sami, ako nismo zajedno - zaključio je Zovak.

A da komedija i satira od političkih prepucavanja može napraviti pozitivan ishod dokaz je i kraj spota u kojem Velika Britanija, koja se nećka oko odlaska ili ostanka u Europskoj uniji, priznaje Njemačkoj da su i Rolls Royce, Bentley, pa i sama Kraljica - njemački. A Švicarska pak likuje zbog njemačkog zlata i dragocjenosti u svojim sefovima, te u inače zajedničkom refrenu pjeva: “Sami smo i zli.”


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo