SAMO U STUDIJU

SAŠA POPOVIĆ Kako je bivši harmonikaš Lepe Brene postao najmoćniji producent Balkana

Čovjek koji je osnovao Grand produkciju - najmoćniju mašineriju za proizvodnju hitova u ovom dijelu Europe - samo za Studio otkriva planove za skoro pokretanje regionalne TV mreže te objašnjava pozadinu svog toksičnog sukoba s moćnim Željkom Mitrovićem koji ovih dana potresa srpsku medijsku scenu

Saša Popović preživio je nekoliko ludih tjedana. Prvo, doživio je neopisivu sreću jer je zatvorio jedan od svojih najvećih poslova karijere, a onda navodni sukob s čovjekom koji mu je neposredno omogućio taj posao.

Saša Popović jedan je od najmoćnijih ljudi balkanske estrade, bivši harmonikaš grupe Slatki greh i producent koji je, zajedno s partnerima Lepom Brenom i Bobom Živojinovićem, osnovao Grand produkciju, najmoćniju mašineriju za proizvodnju hitova u ovom dijelu Europe. Ako nikada niste vidjeli neku od Grandovih emisija, gotovo je nemoguće opisati ih. Radi se o eksploziji kiča kroz turbofolk, koji je s godinama postajao sve ugledniji i na kraju postao hitmejker koji određuje mainstream glazbene pravce u Srbiji.

Uvrijeđeni Mitrović

No, posljednjih dana, događaju se velike stvari u Grand produkciji. Kako doznaju srpski mediji, Popović, Lepa Brena i Živojinović prodali su 51 posto kapitala Grand produkcije za navodnih 15 milijuna eura. Te milijune dala je SBB mreža koju je pokrenuo kralj kabelske televizije Balkana Dragan Šolak, a koja je također nedavno prodana velikom investicijskom fondu za navodnih milijardu eura.

SBB je dobio izdavačku kompaniju koja se najviše proslavila televizijskim emisijama “Grand šou”, “Grand parada” i “Narod pita”, koje ulaze u najgledanije emisije u Srbiji, a zaslužne su za stvaranje više od 200 pjevačkih zvijezda. No, ova primopredaja došla je u vrlo zanimljivom trenutku. Popović i Grand produkcija trebali su pokrenuti kabelski Grand kanal na Pinkovoj mreži.

Rat srpskih kuća

Prema pisanju srpskih medija, to se nije svidjelo Željku Mitroviću, vlasniku Pinka. Prošli tjedan, Mitrović i Popović su se, navodno, žestoko posvađali i pomirenja među ova dva mogula nakon 15 godina bliske suradnje neće biti. “Popović je Mitrovića doveo pred gotovo čin”, otkrivaju izvori bliski produkciji srpskim medijima. “Predložio mu je da njegove emisije i dalje budu emitirane na zemaljskom Pinku, ali da se kabelski Grand kanal prebaci na SBB mrežu, umjesto na kabelsku mrežu u vlasništvu Mitrovića”. Mitrovića je to toliko razbjesnilo da je naredio da se skinu sve Grand emisije iako su imali ugovor do ljeta 2015. godine. Također, Pink je već krenuo u produkciju konkurencije Grandovim emisijama koje bi im trebale ozbiljno konkurirati na javnoj televiziji.

Saša Popović je virtualno nedostupan medijima otkako je eksplodirala vijest da je 51 posto Granda prodano. Ne odgovara ni na kakve novinarske upite, tek se kratko pojavio u jednoj od svojih emisija kako bi uvjerio talente koje okuplja pod brendom Granda da nemaju zbog čega brinuti i kako će im sada biti još bolje. Studio je s gospodinom Popovićem razgovarao netom prije nego što je objavljena ova šokantna vijest te nam je Saša dao pogled u tajnoviti svijet njegove velike mašinerije.

“Naša produkcija proizvodi četiri emisije”, počeo je Popović svoju priču, “i držimo share od 27 do 41 posto na razini zemlje”.

Kralj trasha

Četrdeset posto ljudi u Srbiji, dakle, prati njihove emisije. “Najgledaniji su ‘Zvezde Granda’, koje imaju share preko 40 posto. Taj format je u Srbiji apsolutno najgledaniji. Zatim, imamo ‘Narod pita’ za koji je rezerviran prime time, i on sa sobom nosi share između 30 i 32 posto. ‘Grand šou’, koji također ide u udarnom terminu, prosječno ima share od 28 posto, a ‘Grand parada’, koju emitiramo uz nedjeljni ručak, ima prosječnu gledanost od oko 25 posto. Sve ove emisije imaju i svoje reprize, koje bilježe nevjerojatno velike shareove.

Kaže se da je nemoguće išta pošteno napraviti na srpskoj sceni, a da Saša Popović nije imao nekakve veze s time. Ljudi za njega tvrde da je daleko najmoćniji producent na Balkanu, a on se tog položaja nimalo ne odriče. “Činjenica je da Grand proizvodi najbolje i najgledanije emisije kod nas pa samim tim ja odlučujem što će narod gledati i brinem o kvaliteti televizijskog programa. Kako sam trideset godina na estradi, normalno je da se priča o tome kako imam veliki utjecaj, htio ja to ili ne. Posljednjih godina smo zbog odgovornosti koju osjećam podigli kvalitetu muzike u odnosu na ono što smo puštali 1998. ili 1999. godine, kada je Grand osnovan.”

Upravo je ovo zadnje o čemu Popović priča i ono zbog čega ga smatraju i kraljem trasha. Određeni krugovi godinama su se sprdali s Grand emisijama, no sada je prošlo već više od 15 godina. Grand je odrastao, drugačiji je i drastično manje trash. Toga je svjestan i Popović i iznimno je time zadovoljan. “Kada je naša produkcija ‘98. počela raditi, zatekli smo muzičku scenu punu turcizama, s mnogo arapskih melodija, indijskih, obrada, krađa, svega... Nismo mogli utjecati na muziku koju su pjevači donosili, jer su oni snimali ono što im je osiguravalo dobre nastupe. Tako je bilo sve dok nismo 2003. stvorili “Zvezde Granda”. Kada smo mogli kotrolirati kako će pjevati i koje će pjesme snimati, sve je krenulo drugim tokom. Očistiti muziku od svega što smo zatekli bio je jedan dalekosežan, odgovoran i prije svega težak posao. Danas je osnova Granda dobra i kvalitetna narodna muzika, pomiješana s modernom muzikom, koju mladi ljudi slušaju u cijelom svijetu.”

Mijenja sudbine

Još dok smo prije nekoliko dana razgovarali, Popović nam je podijelio priču o Grand kanalu koji je trebao krenuti na Pinku. Trebao je, najavio nam je, krenuti u emitiranje za desetak dana, što bi značilo oko vremena izlaska ovog broja Studija. No, planovi su se drastično promijenili.

Činjenica je da Popović zna stvoriti zvijezdu. 15 milijuna eura za izdavačku kuću nije malo, ali kada se uzme u obzir koliko ljudi radi na organizaciji, produkciji i ispomoći za pjevače i pjevačice koje su pod njihovim patronatom. Užasno je ponosan na to koliko je promijenio živote desecima klinaca koji su došli s velikim željama o uspjehu, a Popović im je pomogao koliko je mogao. “Od dana kada postanu dio našeg tima”, objašnjava, “mladim pjevačima život se sto posto promijeni. Od toga da pobjednik dobije stan u Beograd, uz snimanje i izdavanje albuma, zajedno s marketingom, pa do toga da ostali finalisti dobiju snimanje pjesme, marketing i najvažnije - brigu i pažnju cijele naše produkcije.” Menadžerski tim Grand produkcije finalistima svojih emisija pokušava ispuniti svaku želju - organiziraju im koncerte svaki vikend i brinu o tome da uvijek imaju dovoljnu pažnju medija. “Kada je, recimo, Tanja Savić”, nastavlja Popović, “došla kod nas, pjevala je za 25 eura. Danas je vlasnica kuće, stana, baš kao i ostale zvijezde Granda, koje su se obogatile s nepunih dvadeset godina. Drago mi je što je tako, jer mi o toj djeci zaista brinemo svaki dan. Nije to fraza kada kažem da na njih gledam kao na svoju djecu. To je istina!”

Presudni susret

Saša Popović danas je najmoćniji producent Balkana, ali karijeru je započeo s druge strane mikrofona. Naime, započeo ju je kao harmonikaš grupe Slatki greh. “Ta grupa je vezana za moju mladost, karijeru, koncerte, uspjehe, ogromne turneje, nekoliko putova oko svijeta”, priča Popović. “I naravno, za Lepu Brenu. Bili smo zajedno 365 dana u godini. Mnogo nam se toga izdogađalo”.

“Sjećam se kada sam prvi put vidio Lepu Brenu. Prvi susret nam je bio u hotelu Galeb u Brčkom. Izgledala je kao Janis Joplin, kožne hlače, kožni prsluk, bijela košulja i kovrčava kosa. Samo s 30 kilograma više! Znao sam u šali reći da sam zbog čestog dizanja Brene dobio bruh!”

Kroz cijelo ovo stresno poslovno razdoblje, Popović uvijek zna da može računati na jednu stalnu podršku - svoju obitelj. Često je znao u intervjuima govoriti kako mu ona daje najviše snage. Tako je bilo i ovaj put, Popović se otvorio o svojoj supruzi Suzani. “Ona je divna, smirena, nasmijana i vesela žena. Zapravo smo nas dvoje po karakteru vrlo slični. Uvijek sam smatrao da kada jednom uđete u brak, to treba biti za cijeli život. Zato sam i oženio Suzanu. Shvaito sam da je ona osoba kraj koje bih mogao provesti ostatak života. Zajedno smo više od petnaest godina i nijednom se nismo ozbiljnije posvađali. Ponekad se znamo naduriti, ali to brzo prođe.”

Popović nam je otkrio da svaki radni dan pokušava započeti plivanjem. Sretan je što mu je studio blizu kuće, pa može skoknuti na posao kada god ga trebaju. No takav tempo je neizdrživ. Zato smo najmoćnijeg producenta Balkana pitali kako se on uspijeva opustiti.

“U mladosti sam svakodnevno izlazio, a danas nakon radnog vremena odmah odlazim kući. I tu mi je najljepše. Nigdje se brže i lakše ne regeneriram nego u svom domu sa svojim najbližima. Vjerujte mi, porodica je osnova svega.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 02:52