ČUDESNO OTKRIĆE

Stvorenje nalik zmaju pronađeno pokraj autobusne stanice, znanstvenici: ‘To je nova vrsta!‘

Nick Garbutt/Nature Picture Library/Profimedia

Nedaleko od jednog autobusnog stajališta na jugu Indije otkriveno je neobično stvorenje. Ljuskavo, nalik onome kako svi zamišljamo zmajeve iz mitologije (samo daleko manje) privuklo je pozornost znanstvenika. S dobrim razlogom, jer je otkriveno kako je to nova vrsta.

Prema studiji koja je 25. siječnja objavljena u časopisu Vertebrate Zoology, istraživači su između 2016. i 2022. godine nekoliko puta istraživali šume gorja Sahyādri. To je područje inače bogato vrstama, no nitko nije očekivao da će pronaći posve novo stvorenje. Znanstvenici su, naime, naišli na neobične guštere, čija su grla bila šarena i koji im nisu nalikovali ni na jednu poznatu vrstu. Ulovili su 11 ovih malaca i, nakon detaljnog pregleda, shvatili da čovječanstvo za te momke još uvijek ne zna. Dali su im ime Agasthyagama edge (u slobodnom prijevodu bio bi to klokanski gušter).

Oni su maleni - maksimalno narastu do 12 centimetara. Imaju, tvrde znanstvenici, umjereno velike glave sa šiljastim njuškama. Tijela su im vitka, repovi dugi, pandže jake i imaju smanjeni peti prst, što im otežava penjanje.

Glavni koautor studije, Veerappan Deepak, opisao je novu vrstu kao ‘malog zmaja‘, piše Yahoo.

Fotografije koje su objavili pokazuju kako izgledaju mužjak i ženka. Ona ima smeđe tijelo, glava joj je crvenkasto-smeđa, trup je boje breskve, a rep joj je tamnosmeđ. Mužjak je, pak, ima žutosmeđe tijelo s prugom boje breskve koja mu se spušta niz leđa. Nova vrsta identificirana je prema boji, uzorku krljušti i staništu, navodi se u studiji. Analiza DNK pokazala je da nova vrsta ima najmanje posto genetskog odstupanja od ostalih guštera koji su im slični.

Istraživači su pojasnili kako su novu vrstu nazvali prema programu EDGE of Existence Zoološkog društva u Londonu. Ovaj program, koji označava evolucijski različite i globalno ugrožene, podupro je nekoliko koautora studije.

13. svibanj 2024 22:09