HRVATSKI BREND

Direktori Badela u NEDJELJNOM progovaraju o velikom uspjehu: Kinezi su uvjereni da je Pelinkovac viagra. Osvojit ćemo aziju i zaraditi milijarde!

ZAGREB - Pelinkovac je dobar za zdravlje. Vjerujem da su Hrvati visoki, a Hrvatice lijepe baš zbog pelinkovca.

Zaključio je to Zhang Zhuben, potpredsjednik kineske Tadee Holding Grupe, nakon što je ta kineska megatvrtka, koja je već postigla svjetske uspjehe u poslovanju s nekretninama i naftom, 11. siječnja potpisala joint venture ugovor s hrvatskim Badelom.

To znači da će Badel 1862 u suradnji s Kinezima na njihovu tržištu osnovati novo trgovačko društvo, a predmet ovog ugovora vrijednog 1,5 milijuna eura zajedničko je ulaganje u prodaju, distribuciju i marketing Badelovih vina i jakih alkoholnih pića u Kini.

Badel dakle osvaja kinesko tržište, a mi smo poslije doznali da Zhuben doista ozbiljno misli kada tvrdi da pelinkovac pozitivno utječe na izgled i stas Hrvata i Hrvatica.

- Kinezi smatraju i da pelin djeluje kao viagra, pa je možda i to još jedan od razloga zbog kojih su odlučili pomoći u plasiranju pelinkovca na svoje tržište. Morate znati i da Kinezi piju kao smukovi. Na njihovim večerama ne pije se čaša ili butelja vina. Tu se na večere donose čitavi kartoni, paketi puni pića - otkrio nam je jedan sugovornik iz Badela.

Povijesni uspjeh

Ovu priču potvrđuju i brojke: Kina je na prvom mjestu svjetske potrošnje alkoholnih pića, a predviđa se da će kinesko tržište sa 47 milijardi litara pića u 2009. godini porasti na 61 milijardu litara u 2014.

Po svemu sudeći, svoju će ulogu u toj priči imati i Badel: u samom centru Hangzua, grada u najbogatijoj kineskoj pokrajini kojoj pripada i Šangaj, na proljeće će biti otvorena prva vinoteka Badela 1862. Tamo će se uz vrhunska vina moći kupiti i birani JAP, odnosno jaka alkoholna pića.

Kineze su, naime, oduševila crna vina Korlat, Syrah i Merlot, a od jakih pića Pelinkovac Antique (ili želudačno okrepljujuće sredstvo za gospodu i znalce, kako mu na etiketi na flaši tepaju njegovi proizvođači) te Medica. Zato će ih staviti u svoju ponudu, a na istoj će lokaciji biti smješten i Klub vina Hrvatske u kojem će se održavati promocije za potencijalne kupce.

Vrlo brzo trebalo bi uslijediti i osvajanje cijelog tržišta praćeno prodajom Badelova asortimana u trgovačkim centrima, ali i u hotelsko-ugostiteljskim objektima budući da Tadee grupa u Kini upravlja i hotelima.

Zbog povijesnog uspjeha hrvatske tvrtke, što bi za sobom moglo povući i plasiranje vina i pića drugih proizvođača iz Hrvatske na kinesko tržište, odlučili smo posjetiti proizvodni pogon vina i JAP-a Badela na zagrebačkom Žitnjaku i provjeriti hoće li Kinezi zbog pelinkovca uistinu narasti i postati potentniji.

- Šalu na stranu, ali treba naglasiti da je istina da pelinkovac doista dobro utječe na zdravlje. Dobro djeluje na želudac, ali i na zube - otkriva nam Vesna Jurak, direktorica razvoja jakih alkoholnih pića, ili Mama Pelin, kako je od milja zovu njezini kolege dok šećemo pogonom na Žitnjaku.

Rigorozni kriteriji

- Vjerujem da ćemo u tom, zdravstvenom smjeru raditi i marketing tog proizvoda na kineskom tržištu - dodaje Željko Jelić iz Odnosa s javnošću Badela.

Prvo što čovjek primijeti kada krene šetati proizvodnim pogonom jesu mirisi: prostorijama se miješaju mirisi vina i pelina, a ambijent je umirujući. Nema buke i vreve. Skladištima i pogonima šeće svega nekoliko ljudi. Svi nešto potiho razgovaraju, čini se kao da se nigdje nikome ne žuri. Kompleks na Žitnjaku je golem i pomalo dotrajao, a od skladišta do linija gdje strojevi pune prazne boce vode dugi uski hodnici i stepenice. Na dijelovima gazimo preko lokvi vode, a prostorije su odijeljene metalnim žutim vratima.

- Siječanj je obično mirniji mjesec što se potrošnje tiče pa je tako i sa samom proizvodnjom. Dio ljudi zato je sada na godišnjem odmoru. Ujedno, većinu poslova obavljaju strojevi pa recimo ovdje, gdje se pune male boce (popularni unučići ili bombice, op. a.), to jest njih stotinu tisuća na dan, radi pet ljudi u smjeni. Prije pet godina počeli smo se modernizirati pa je proizvodnja danas više tehnološka - objašnjava nam Vera Čelar, direktorica proizvodnje.

Dnevno iz tog pogona izađe oko 100 tisuća bombica (pelina, lavova ili nekog drugog pića, ovisno o potrebama tržišta), 26 tisuća boca vina i 23 tisuće boca pelinkovca.

Kako uspijevati ostati trijezni ovdje? Nije li dovoljno udisati samo alkoholne pare koje nas okružuju pa da se čovjek malo opije? Kakav je odnos zaposlenika Badela prema alkoholu? pitam.

- Kada je u pitanju alkohol na radnom mjestu, moram reći da imamo zaista rigorozne kriterije. Često nasumce provodimo alkotest. Nisu najavljeni, a radimo ih prije i poslije radnog vremena. Treba reći i da mi to tretiramo kao problem pa nastojimo ljudima, ako ga imaju, pomoći - kaže Čelar.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOMIZDANJU NEDJELJNOG JUTARNJEG

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 05:48