U srijedu 30. travnja u prostorijama Zrakoplovno-tehničkog centra trebala bi se održati sjednica izvanredne Skupštine CERP-a čiji je jedini član i predsjednik ravnatelj CERP-a Milan Plećaš, saznaje Jutarnji list. Može se očekivati da bi tada trebao biti imenovan novi sastav Nadzornog odbora ove državne tvrtke. Upravni odbor CERP-a 24. ožujka predložio je razrješenje članice Nadzornog odbora Jasmine Čaušević i imenovanje Igora Vukovića i Tihomira Tandarića novim članovima. To bi, prema mnogima, trebao biti prvi korak k razrješenju dramatične situacije unutar ove tvrtke nakon što je ministar obrane Ivan Anušić od CERP-a zatražio smjenu direktora ove tvrtke Ivice Vidovića.
U iščekivanju raspleta, u ZTC-u nema mira. U petak, 25. travnja, na inicijativu Samostalnog sindikata djelatnika u zrakoplovstvu i Radničkog vijeća održan je skup radnika. Termin održavanja skupa odredio je direktor ZTC-a Ivica Vidović uz obećanje da će osobno doći. No, u trenutku kada je skup u 14.30 sati trebao početi, on je otišao iz tvrtke. Prema našim informacijama, jučer je pojasnio da nije mogao doći jer je otišao na doček posljednjeg Rafalea koji je u bazu na Plesu sletio oko 16 sati. Druga članica Uprave, Dajana Mrčela, prisustvovala je skupu radnika.
PROČITAJTE VIŠE > Nastavlja se svađa MORH-a i ZTC-a: Anušić pobrojao koji sve zrakoplovi neće biti spremni za sezonu
U priopćenju nakon sastanka, koje su potpisali predsjednica Radničkog vijeća Gordana Perić i predsjednik Sindikata Marijan Luketić, iznesene su nove teške optužbe na Vidovićev račun. Naime, tvrdi se da je, "bez znanja i suglasnosti članice Uprave i bez obavještavanja Radničkog vijeća, predsjednik Uprave dao jednostrani nalog vanjskoj IT tvrtki za dubinsko snimanje e-mail komunikacije svih zaposlenika, kao i prepiske Sindikata i Radničkog vijeća, čime je grubo prekršeno pravo na privatnost i izazvano ozbiljno nepovjerenje među zaposlenicima." Prema neslužbenim informacijama, Vidović je zatražio dokumentaciju o komunikaciji u posljednje tri godine. Nadalje se navodi kako je nedolazak Vidovića na ovaj skup "izazvalo duboko razočaranje među zaposlenicima jer nema hrabrosti stati pred vlastite radnike, pružiti im informacije o stanju Društva te odgovoriti na ključna pitanja koja se tiču njihove egzistencije i budućnosti ZTC-a". Vidović je optužen da "onemogućava dijalog, izbjegava odgovornost i doprinosi destabilizaciji poslovanja".
Nedavno je u medijima objavljeno da je 91 radnik ZTC-a potpisao pismo u kojem se tvrdi da "Radničko vijeće kao predstavnik svih radnika i Sindikat istupaju u medijima uime svih radnika ZTC-a bez da su se prethodno savjetovali s njima". U priopćenju nakon održanog sastanka navodi se da je to pismo zapravo orkestrirana peticija u organizaciji predsjednika Uprave. "Voditelj unutarnje revizije Tomislav Babić osobno je obilazio radne prostore Društva kako bi prikupljao potpise. Osnovano sumnjamo da su orkestrirano sudjelovali gotovo svi članovi Ureda Uprave - kao autori teksta pamfleta. Nažalost, brojni radnici naknadno su izjavili kako su potpisali navedeni dokument bez jasnog uvida u sadržaj, na temelju usmenog objašnjenja da se radi o podršci organiziranju skupa radnika, i da nisu ni slutili za što i na koji se način koriste njihovi potpisi", navodi se u priopćenju.
PROČITAJTE VIŠE > Radnici ZTC-a poslali otvoreno pismo Vladi: ‘Živimo u strahu, taj čovjek ugrožava nacionalnu sigurnost!‘
Na skupu je iznesena zabrinutost zbog, kako se navodi selektivnog zapošljavanja, uključujući umirovljenike i pojedince s osobnim vezama s predsjednikom Uprave iz sustava MORH-a, bez prethodnog iskustva, na radna mjesta s najvišim koeficijentima. Predsjednik Sindikata Marijan Luketić zamolio je zaposlenike da unatoč problemima nastave stručno obavljati svoj posao, osobito kad je riječ o nadolazećoj protupožarnoj sezoni. "Ali, napomenuo je da zbog ovakve situacije postoji i vrlo velika opasnost u pripremi zrakoplova i za sljedeću godinu - jer pripreme za sezonu 2026. počinju za šest mjeseci."
Kao što je poznato, Ratno zrakoplovstvo na raspolaganju bi moglo imati tek četiri kanadera i tri Air Tractora tek 15. lipnja iako protupožarna sezona počinje 1. lipnja. Dodatni je problem što 1. srpnja jednom kanaderu istječu vremenski resursi, a prema dostupnim izvorima, oni se mogu produljiti na rok od oko mjesec dana. Tako bi vatrogasci oko 1. kolovoza mogli ostati sa samo četiri ova zrakoplova. No, stanje bi moglo biti još gore ako od Hrvatske u to vrijeme bude zatražena pomoć za gašenje požara u sklopu europskog mehanizma civilne zaštite RescEU. Hrvatska se, naime, obvezala u slučaju potrebe ustupiti jedan kanader za gašenje požara na teritoriju EU. U tom bi slučaju ostala na samo tri spomenuta protupožarna aviona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....