POTEZ G. MARIĆA

'EFIKASNIJI SMO KAD VAS RJEĐE PRIMAMO' U Ministarstvu državne imovine udvostručili broj zaposlenih, a termine za prijem građana prepolovili

Karlovac, 080419.
Potpisivanje ugovora o darivanju nekretnine, dijela bivse vojarne Luscic, koje je odrzano danas u Maloj vijecnici Grada Karlovca. Ugovor su potpisali ministar drzavne imovine Goran Maric i karlovacki gradonacelnik Damir Mandic, a potpisivanju je prisustvovao zupan Damir Jelic te saborska zastupnica Marija Jelkovac.
Na fotografiji: Ministar Goran Maric i dogradonacelnik Karlovca Ivan Mrzljak u obilasku vojarne.
Foto: Robert Fajt / CROPIX
Robert Fajt / CROPIX

Goran Marić

 

Birokrati iz Ministarstva državne imovine od ovog mjeseca napokon mogu odahnuti.

Pred njihovim sobama, naime, više se neće svakog dana u redovima okupljati građani koji su u Ministarstvo stizali s nekim neodgodivim problemima i pitanjima, i to zato što je ministar Goran Marić odlučio znatno smanjiti broj sati koje će državni službenici tjedno provoditi u direktnom kontaktu sa strankama.

Tri sata dnevno

Prema postojećem Pravilniku o unutarnjem redu Ministarstva, donesenom u travnju 2017. godine, birokrati iz ove institucije bili su dužni stranke primati svakog radnog dana, i to u periodu od 8.30 do 11.30 sati - dakle tri sata dnevno - no od 1. srpnja ove godine nastupile su promjene koje će unijeti nešto drugačiji ritam u ovu državnu instituciju.

Izmjenom Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva, koje je ministar Goran Marić donio 14. lipnja ove godine, izmijenjen je stavak 5. članka 10. kojim se uređuje vrijeme primanja stranaka te od 1. srpnja ove godine u njemu sada stoji da su službenici Ministarstva dužni primati stranke samo dva dana tjedno, utorkom i četvrtkom, i to od 13.30 do 16 sati, čime je znatno smanjen broj sati koji će državni službenici provoditi u direktnom kontaktu s građanima i strankama.

Naime, umjesto 15 sati tjedno, koliko je to uobičajeno iznosilo do kraja lipnja, radno vrijeme za primanje stranaka i građana u Ministarstvu državne imovine sada će biti skraćeno na samo pet sati tjedno, a izmjene Pravilnika potom su bez ikakve riječi objašnjenja javno objavljene na stranicama Ministarstva.

Ministarstvo državne imovine stoga smo upitali zašto je došlo do tako velikih promjena u odnosu prema građanima, a iz ove smo institucije vrlo brzo primili odgovor u kojem pojašnjavaju da će nova koncepcija zapravo građanima ići u prilog.

Naime, iako u početku svojeg odgovora iz Ministarstva državne imovine zapravo priznaju da su se na izmjene odlučili kako bi rasteretili zaposlenike Ministarstva, u nastavku tvrde da će isto omogućiti kvalitetniju uslugu građanima i strankama.

Usporeni rad

“Naime, dosadašnja formulacija kojom su službenici bili dužni raditi sa strankama svaki radni dan u razdoblju od 08.30 do 11.30 sati, na način da se građanima i drugim strankama omogući obavljanje poslova, što uključuje primanje stranaka, davanje informacija, kao i obveza da se nakon isteka uredovnog radnog vremena primaju isključivo ovlašteni punomoćnici stranaka, dovela je do usporenog rada službenika na predmetima za koje su zaduženi. Posljedica istog je moguće nezadovoljstvo građana i stranaka brzinom rješavanja predmeta te nemogućnost dobivanja informacija telefonskim putem s obzirom na to da je službenik odsutan iz svog ureda dok pruža osobno informaciju i nije u mogućnosti javiti se na zaprimljeni poziv”, stoji u odgovoru koji smo zaprimili iz Samostalnog odjela za odnose s javnošću i protokol.

Stoga u Ministarstvu smatraju da će “navedenom promjenom postići optimalan razmjer te da će u konačnici podjednako biti zadovoljni i građani koji osobno dolaze po informacije, kao i oni koji zovu putem telefona, dok će službenicima istovremeno ostati tri radna dana u tjednu za nesmetan rad na predmetima, a koji im je prijeko potreban s obzirom na broj predmeta”, pojašnjavaju.

O kojem je točno broju predmeta riječ, nismo doznali, a iz Ministarstva nisu naveli niti koliko je to stranaka u prosjeku dnevno posjećivalo njihove službenike, pojasnivši jedino da će novo radno vrijeme biti dovoljno za primanje svih zainteresiranih građana i stranaka.

Kako nastavljaju, ova odluka je donesena na temelju analize primanja stranaka i učinkovitosti rada državnih službenika, a iz Ministarstva građanima poručuju kako će se stranke i građani za posjet moći najaviti svakom službeniku koji vodi predmet u Ministarstvu te da mu je on “dužan pružiti sve potrebne informacije u okviru svojih ovlasti i područja rada, uvažavajući načelo hijerarhijske podređenosti”.

Nema radnika?

Pobojavši se da se Ministarstvo državne imovine na ovaj potez moguće odvažilo i zbog kroničnog nedostatka radne snage, zamolili smo ih da nam dostave i točan broj zaposlenih u Ministarstvu prilikom njegova osnivanja, kao i broj zaposlenih danas, a njihov odgovor ubrzo je otklonio bilo kakve sumnje.

I dok je Ministarstvo državne imovine prilikom osnivanja i u vrijeme kad je stranke primalo po 15 sati tjedno imalo samo 90 zaposlenih, danas je u ovoj instituciji, prema službenim podacima, zaposleno 173 radnika.

Na rješavanju problema građana pritom je angažirano njih 164.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo