NA SNAZI DO NOVE GODINE

GOOGLE OGRANIČAVA CILJANJE PREDIZBORNIH OGLASA Društvene mreže su pod pritiskom zbog američkih predsjedničkih izbora 2020.

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 21.11.2019. u 15:09

FILE PHOTO: An illuminated Google logo is seen inside an office building in Zurich, Switzerland December 5, 2018. REUTERS/Arnd Wiegmann/File Photo
REUTERS

Google je odlučio da više neće pružati oglašivačima mogućnost da predizbornim oglasima ciljaju određenu publiku koristeći podatke iz popisa birača i njihove općenite političke afilijacije, objavljeno je u srijedu na blogu Alphabet Inc., matične tvrtke Googlea.

Odluka je donesena u trenutku kada su društvene mreže pod pritiskom zbog političkog oglašavanja uoči američkih predsjedničkih izbora 2020.

Facebook je, primjerice, predmet kritika zastupnika i regulatora zbog svojeg odluke da ne provjerava istinitost oglasa koje objavljuju političari na njegovoj platformi, dok je Twitter odlučio zabraniti političke oglase.

Google je u srijedu objavio da će početi ograničavati ciljanje publike predizbornim oglasima kada je riječ o njihovoj dobi, rodu i općenitoj lokaciji na temelju poštanskog broja.

Provjereni politički oglašivači mogli su ranije prilagođavati oglase koristeći podatke o političkoj afilijaciji birača odnosno jesu li lijevo ili desno orijentirani ili pak neovisni.

Google ističe da politički oglašivači mogu i dalje koristiti kontekstualno ciljanje publike, kao što je objava oglasa za ljude koji čitaju određenu priču ili gledaju određeni video.

Novi pristup počet će se primjenjivati u Ujedinjenom Kraljevstvu za tjedan dana, uoči izvanrednih parlamentarnih izbora 12. prosinca.

U Europskoj uniji stupit će na snagu do kraja godine, a u ostatku svijeta 6. siječnja 2020.

"S obzirom na bojazni koje se izražavaju u zadnje vrijeme i rasprave o političkom oglašavanju, kao i važnost povjerenja u demokratski proces, želimo poboljšati povjerenje birača u političke oglase koje mogu vidjeti na našim oglašivačkim platformama", objasnio je na blogu Scott Spencer, potpredsjednik product menadžmenta za Google Ads.

Google poručuje također da neće dopustiti objavu lažnih informacija o izbornim rezultatima i kvalificiranosti za izbore političkih kandidata, kao niti falsifikacije i manipulacije medijskim sadržajem.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo