VELIKA POMOĆ

HAK uveo novu uslugu prilagođenu osobama s invaliditetom, odnosno onima oštećena sluha

Broj 1987 postaje jedinstveni kontakt za sve korisnike, bez obzira na to koriste li glasovni poziv ili tekstualnu poruku

Ilustracija

 Damir Krajac/Cropix
Broj 1987 postaje jedinstveni kontakt za sve korisnike, bez obzira na to koriste li glasovni poziv ili tekstualnu poruku

Hrvatski autoklub (HAK) uveo je mogućnost traženja pomoći na cesti putem SMS-a na hitni broj 1987, čime je usluga postala dostupnija osobama oštećena sluha, korisnici mogu porukom navesti lokaciju, registraciju i vrstu problema, a HAK će osigurati pomoć.

Građani i članovi HAK-a koji nisu mogli koristiti glasovnu komunikaciju dosad su morali koristiti poseban mobilni broj kako bi putem SMS-a zatražili pomoć. "Od danas je taj proces pojednostavljen – broj 1987 postaje jedinstveni kontakt za sve korisnike, bez obzira na to koriste li glasovni poziv ili tekstualnu poruku", priopćili su u ponedjeljak iz HAK-a.

Dodali su i da ova promjena proizlazi iz šireg postupka prilagodbe usluga hitnih službi novom europskom regulatornom okviru za komunikaciju prema hitnim brojevima.

"Novi propisi poseban naglasak stavljaju na ispunjavanje mjera pristupačnosti u komunikaciji osobama s invaliditetom", navodi HAK.

HAK je u proljeće 2025. postao prvi među nositeljima hitnih brojeva u Republici Hrvatskoj te među prvim hitnim službama u Europi, koji je u potpunosti tehnički spreman za uvođenje nove usluge – poruka u stvarnom vremenu (engl. RTT – Real-Time Text) na svom hitnom broju 1987.

Svako slovo ili drugi znak koji korisnik upiše, operater odmah vidi, što omogućava još bržu i precizniju razmjenu informacija u hitnim slučajevima.

HAK naglašava korisnicima svojih usluga kako upućivanje poziva ili SMS poruka prema specijalnim brojevima hitnih službi prati i automatsko slanje lokacije mobilnog uređaja toj hitnoj službi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 18:45