NEOBIČNI NAPUCI ZA PACIJENTE

Hitna u Zaprešiću: Dugo čekate? To vam je odlična vijest! Znači da ne umirete

Ljudi shvate da je to zapravo molba za razumijevanje događaja, kažu u Hitnoj u Zaprešiću

ZAPREŠIĆ - Ne čudite se kada vam u dva u noći pozvonimo na vrata. Otvorite! Mi smo Hitna koju ste zvali prije deset minuta! - jedna je od poruka na zidu hitne službe u Zaprešiću, koja poučava pacijente što se od njih očekuje nakon što pozovu Hitnu pomoć. Uglavnom se očekuje da budu pacijenti i da ne smatraju liječnike i osoblje Hitne naivnim administratorima koji o bolestima i hitnim situacijama znaju samo iz knjiga.

Ironičan način

- Kada dođemo kod vas, nismo došli saznati sve o unucima. Došli smo zato jer nekome treba pomoć, a pričom o djeci možete nas zabavljati kasnije - poučava ekipa koja izjuri iz medicinskog kombija s torbom za reanimaciju.

Dolazak liječnika u nekim je obiteljima velik događaj, gotovo na razini pojave fotografskih bliceva i televizijskih kamera, moglo bi se zaključiti iz naputka da kad dolazi Hitna nije nužna asistencija frizerke pa je ne treba ni zvati.

- Doktorice, zvala je policija. Imaju pacijenta koji mora u Vrapče i trebaju našu pomoć - rekao je dežurni dispečer dok smo u praznoj ambulanti čitali listove papira koji govore pacijentima da ako su dugo čekali, to nije loše. Naprotiv, pokazatelj je da su živi. Tekst izviješen na zidu čekaonice na duhovit i ironičan način podsjeća pacijente da nisu sami na svijetu i da ekipa Hitne postoji i radi drugih pa ih nije pristojno tretirati kao poslugu za prinčeve i princeze.

NEOBIČNI NAPUCI ZA PACIJENTE

Ne pitajte: Tko je?

Kad vam netko pozvoni u dva sata ujutro, a prethodno vam je potvrđeno da će doći vozilo Hitne pomoći, nemojte na portafonu pitati: Tko je?

Nema čavrljanja

Kada dođemo na mjesto poziva, ne očekujte od nas pozdrave, smješkanje i čavrljanje o unucima. Jako smo fini, ali prvo zbrinemo pacijente, a onda možemo o svemu ostalom.

Bez vrištanja i bacanja po podu

Stajanje na vratima i buljenje u svaki naš pokret neće pomoći vašem ukućanu, samo nam stvarate nervozu. Savjet svim roditeljima: kada se radi o djeci, i mi smo napeti. Pokušajte što manje vrištati, da ne spominjeno bacanje po podu i slično. Ipak vi najbolje poznajete i osjećate svoje dijete i jedino nam vi o njemu možete dati podatke.

Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. listopad 2024 05:28