VELIKA ŠKRTICA

IKEA napokon uvodi promjenu kojoj se godinama opirala: No kupci bi se mogli jako razočarati...

Britanski su mediji računali koliko se novi sustav potrošačima uopće isplati, a slično bi moglo biti i kod nas

IKEA u Rugvici

 Vanesa Pandzic/Cropix
Britanski su mediji računali koliko se novi sustav potrošačima uopće isplati, a slično bi moglo biti i kod nas

Kako loyalty-kartice uglavnom ne koristim, možda i nisam najbolja osoba za pisanje ove teme, ali nisam mogla odoljeti zabilježiti da Hrvatima omiljen trgovac namještajem napokon uvodi sakupljanje bodova, čemu se dosad godinama dosta vješto opirao.

Riječ je, naravno, o tvrtki IKEA, koja je u djelu europskih zemalja i SAD-u napravila promjene u načinu korištenja svoje Family Card kartice, odnosno omogućila je i prikupljanje bodova koje je potom moguće zamijeniti za besplatnu hranu, popuste na pojedine vrste namještaja, umanjenje cijene proizvoda općenito te razne druge benefite.

Iz IKEA-e su nam potvrdili da će ova mogućnost uskoro biti osigurana i za hrvatske kupce, iako nema informacije kada.

"Program prikupljanja bodova, koji je već dostupan u nekim europskim državama, planiramo uvesti i u ostale europske zemlje, uključujući i Hrvatsku. Uobičajena je praksa da se prilikom uvođenja većih novosti u poslovanje tvrtke IKEA najprije provode pilot-projekti u odabranim zemljama", kazali su iz ove kompanije.

Zasad benefiti IKEA Family Carda ostaju nepromijenjeni - bodovni sustav ne postoji, ali se zato nude vaučeri u slučaju potrošnje iznad 250 eura u tri ili više posjeta kroz definirano vremensko razdoblje, besplatno osiguranje, popusti na određeni dio asortimana, sudjelovanje u radionicama te različiti događaji.

Nekoliko načina skupljanja bodova

Iako na stranicama i dalje stoji da IKEA Family Card nije bodovna kartica, ova se kompanija očito odlučila pridružiti potrošačima najdražem sustavu pogodnosti, onom koji više nagrađuje one koji više troše, a iskustva iz zemalja u kojima su ovi benefiti uvedeni zasad pokazuju da su potrošači zadovoljni.

U Velikoj Britaniji funkcionira na sljedeći način: potrošači dobivaju po jedan bod za svakih potrošenih pet funti, a bodovi se dodjeljuju jednako za kupovinu u fizičkoj trgovini i online.

Tvrtka stimulira prikupljanje bodova i kroz neke druge radnje. Recimo, s dva boda ako se potrošač ulogira u svoj IKEA Family online račun te još dva ako sprema artikle na svoj online popis želja.

Po 20 bodova dobivaju oni koji sudjeluju na IKEA-inim organiziranim radionicama i manifestacijama, a 25 bodova dobivaju potrošači koji rezerviraju i sudjeluju na nekom planiranju kuhinje ili kakve druge vrste namještaja i prostora.

U trenutku kad potrošač na svojoj kartici sakupi određeni broj bodova, tvrtka će mu omogućiti korištenje nagrada, među kojima i popust na dostavu, popust na jelo i piće ili popust na pojedine artikle.

Jednom kad britanski kupac preuzme takav vaučer, u obavezi je utrošiti ga u narednih 30 dana jer u suprotnom će isteći.

Besplatni kolač ili okruglice

Britanski su mediji računali i koliko se novi sustav potrošačima uopće isplati.

S prikupljenih 125 bodova, vlasnik kartice ostvaruje uštedu od 10 funti, a pod uvjetom da je bodove prikupljao isključivo kroz potrošnju, za 10 funti morao je prethodno utrošiti njih 625 (preračunato u eure, za popust od 11,8 eura korisnik treba potrošiti 741 euro).

Postoje i drugi načini kako je moguće utrošiti bodove u Velikoj Britaniji - recimo, s 22 boda moguće je dobiti besplatni kolač dok kupac koji potroši 225 funti ostvaruje pravo na 50 mesnih okruglica.

Zaključak Britanaca je da nije baš riječ o najboljoj loyalty-shemi na svijetu, a sličnog su stava i Amerikanci, kod kojih se program počeo provoditi ovaj tjedan. Kako će se vrijednost bodova obračunavati u Hrvatskoj, još nije poznato, ali nije za očekivati značajnija odstupanja od onih u drugim europskim zemljama.

"Mogućnost prikupljanja bodova dio je naše ambicije da kupcima ponudimo još više pogodnosti za bolji život kod kuće te IKEA Family neprestano razvijamo i unaprjeđujemo", poručili su iz IKEA-e te dodali da je, tijekom posljednjeg vala promocije, više od 30 tisuća članova iskoristilo pravo na vaučer od 15 eura za sljedeću kupovinu.


Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na: [email protected]

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 18:52