VLASNIK MLINARA

HRVATSKI KRALJ BUREKA 'Zapošljavam 1700 ljudi, ali za državu mi nismo strateška industrija'

Imam 170 poslovnica u Hrvatskoj, 7 u Mađarskoj, 14 u Sloveniji, zapošljavam 1700 ljudi, a godišnja mi je dobit 16 milijuna kuna. Otvaram pogon za proizvodnju 700 tisuća bureka na dan, od čega će 60 posto u izvoz! No država kaže da mi nismo strateška industrija
 Neja Markičević / CROPIX

Ma pustite vi te kraljeve. Nisam ja nikakav kralj kruha, kako me nazivaju. Ne volim pričati o luksuzu. Novca će uvijek biti. Ali prijatelja? E to vam je već pita­nje – govori mi 45-godišnji Mato Škojo pa hitrim pokretom namjesti ionako savršeno zavezanu kravatu. Predsjednik Uprave Škojo Grupe sav je u plavim tonovima: ima tamnoplavo odijelo i plavu kravatu koji se stapaju s uredom na prvom katu poslovne zgrade u osječkoj Divaltovoj ulici. Na podu ureda koji se proteže na 50-ak četvornih metara tamnoplavi je tepison ukrašen sitnim, žutim detaljima što je kombinacija boja koju danas svijetom pronosi Škojin najuspješniji brend, piše Globus u novom broju.

Riječ je o pekarama Mlinar, najvećoj industrijskoj proizvodnji kruha ne samo u Hrvatskoj nego u ovom djelu Europe i koja je vlasniku priskrbila stalnu poziciju na ljestvici 50 najbogatijih Hrvata.

Škojo najmanje voli pričati o svome bogatstvu, a najviše o poslu.

“Svi smo mi u Mlinaru angažirani od jutra do sutra, i to je pozitivna, uspješna priča. Meni je manje bitno što o meni pišu mediji, a puno me više zanima što o našem bureku misli Atila koji ga je upravo kupio u Budimpešti jer to znači da on sada jede proizvod koji je u našim pogonima zamjesio pekar Ivica”, slikovit je Škojo.

Vlasnik Mlinara referira se na svoj veliki izvozni iskorak, rijedak među hrvatskim maloprodajnim lancima.

Mlinar je od 2013. godine do danas u Budimpešti otvorio sedam poslovnica.

To je jedan od najhrabrijih poteza kompanije koja u ovom trenutku zapošljava 1700 radnika, a prošlu je godinu završila s prihodima od 430 milijuna kuna odnosno s 28 milijuna kuna dobiti.

Od toga, 16 milijuna kuna dobiti odnosilo se upravo na Mlinar, pekarsku tvrtku koja je pokorila regiju i u koju je Škojo, od 2009. godine otkako je kompaniju kupio, uložio približno 60 milijuna eura.

Tvornica bureka. Za Mlinar se malo tko više usudi reći da je pekara: radi se o industriji ozbiljnih razmjera koja bi se u sljedećih nekoliko godina sa 170 trebala proširiti na 300 poslovnica, a u ovoj godini, prema Škojinim očekivanjima, imat će znatno veće prihode nego lani.

U tome bi im trebala pomoći i posljednja investicija: tvornica bureka koja će proraditi negdje početkom lipnja u Osijeku i u kojoj će se, kad dostigne pune kapacitete, moći proizvoditi i do 700 tisuća bureka na dan.

Dok sjedimo u Škojinu uredu, kroz veliku staklenu stijenu zaklonjenu žaluzinama naziru se radovi na objektu koji će u počecima zapošljavati 60, a na vrhuncu i do 170 radnika.

To u pravilu znači da će Škojo Grupa ove godine broj zaposlenika već povećati na njih najmanje 1800, što je daleki put od 2009. kad je Mlinar u Zagrebu imao samo devet poslovnica.

Škojo je te godine Mlinar kupio od vlasnika Agrokora, Ivice Todorića.

Nije to bila njihove prva poslovna transakcija – sedam godina ranije, 2002. godine, Todorić je od Škoje kupio njegovu tvrtku Alastor.

“Jesu li vam u poslu pomogli vaši dobri odnosi s Todorićem?”, pitam vlasnika Mlinara.

“Gledajte, on je kupio moju, ja njegovu tvrtku, i svaki je od nas za to pošteno platio. Mi poslovno surađujemo, a kad ljudi rade neki posao, onda se obično povežu i privatno. Naši su odnosi korektni”, objašnjava mi Osječanin čiji je poslovni put danas manje-više poznat.

1994. godine osnovao je tvrtku Alastor, a do 2002., kad ju je prodao Todoriću, u Hrvatskoj je imao 15 supermarketa.

U vrijeme prodaje Alastora prihodi su iznosili 900 milijuna kuna, a Škojo je kupio hotel Osijek i okrenuo se hotelijerstvu.

I danas je nepoznato koliko mu je Todorić platio za Alastor, ali Škojo otad ne prestaje biti u središtu pozornosti.

Što mu, tvrdi mi, neopisivno smeta.

Kaže, od svjetla pozornice puno su mu važnija druženja četvrtkom.

Radi se o redovnom okupljanju s prijateljima s kojima Škojo, ako ga ne opterete poslovne obveze, jednom tjedno igra nogomet, a kasnije se nešto pojede i popije.

...

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 02:31