U IŠČEKIVANJU ZIME

IAKO SNIJEGA JOŠ NEMA, IZ HAC-a KAŽU DA SU SPREMNI Evo što poručuju vozačima: 'Uklanjanje snijega ne može početi prije nego što snijeg počne padati'

Robert Fajt / HANZA media

 

Snijega i leda na cestama, a ni u prognozama još nema, ali iz Hrvatskih autocesta poručuju - naša je zimska služba spremna. Posebno na dionicama u Lici i Gorskom kotaru, gdje su dežurstva u stanju pripravnosti 24 sata na dan, sedam dana u tjednu.

Podsjećaju kako je od danas obvezna zimska oprema za sve vozače te apeliraju na vozače da pripreme svoje vozilo za zimske uvjete.

A da bi ilustrirali svoju spremnost za borbu sa snijegom i ledom, iz HAC-a poručuju kako su angažirali 760 radnika u zimskoj službi te pripremili 22 tisuće tona soli u solanama i silosima. U slučaju potrebe, u planu je nabavljanje još 50 tisuća tona.

Također, spremno je 177 teretnih i specijalnih vozila, 150 meteoroloških stanica i 1.411 video kamera za nadzor.

 

Iako se u HAC-u svake godine spreme za borbu sa zimskim uvjetima, vozači uvijek tvrde kako je snijeg iznenadio zimsku službu i da autoceste nisu čiste.

Stoga sad, dok snijega još nema, iz HAC-a poručuju kako nije sve tako bijelo i pokušavaju razbiti uvriježenu percepciju.

Percepcija 1: Snijeg uvijek iznenadi zimsku službu

Odgovor HAC-a: Uklanjanje snijega ne može početi prije nego što snijeg počne padati

Percepcija 2: Cesta mora biti crna

Odgovor HAC-a: Za vrijeme snježnih padalina nije moguće dovesti cestu u stanje bez snijega

Percepcija 3: Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralicu

Odgovor HAC-a: Broj ralica manji je od broja vozila na cesti i nije moguće svakom vozaču vidjeti ralicu. Kada bi ralice bile ispred svakog vozila prometovanje autocestom bilo bi nemoguće – nastao bi kolaps

Percepcija 4: Vozila sa zimskim gumama i pogonom na sve kotače sigurna su i ne trebaju se pridržavati posebnih regulacija prometa i ograničenja brzine u zimskim uvjetima

Odgovor HAC-a: Kao što ne postoji apsolutna sigurnost tako niti najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji, vrsta pogona ili najkvalitetnije gume, ponekad ne mogu protiv prirode i zakona fizike. Najveća garancija sigurnosti su odgovorni vozači i pridržavanje ograničenja brzine; samo tako štitimo svoje i tuđe živote.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo