INTERVJU

IVO BALDASAR ZA JUTARNJI 'Trebam biti nositelj izborne liste, no Milanović odlučuje'

 Tom Dubravec/CROPIX

Iako će se ove godine održati tek treći put, Ultra Music Festival već je postao zaštitni znak splitskog turizma. Dalmatinska metropola proteklih je godina ostvarila odlične turističke rezultate, otvaraju se novi kafići, restorani i hoteli, a dolazak tisuća mladih partijanera iz cijelog svijeta značajno je ubrzao taj proces. Ultra stiže 10. srpnja, a popratna događanja ove su godine proširena pa će zabava u Splitu i na Hvaru trajati punih sedam dana.

Hoteli i privatni apartmani rasprodani su već tjednima prije, a u gradu se već osjeća kako je, velikim dijelom i zbog Ultre, živnuo - pun turista iz cijelog svijeta.

Gradonačelnik Ivo Baldasar (SDP) stoga kaže da će Split nastaviti svoj razvoj u smjeru vrhunske turističke destinacije, te iznosi viđenje kako bi kongresni i “mice” turizam mogli Split dovesti do rješenja pitanja koje si postavlja svako dalmatinsko mjesto - kako sezonu produljiti na čitavu godinu.

Prema najavama organizatora, Ultra Music Festival ostat će u Hrvatskoj do 2017. Postoji li mogućnost da se taj rok produlji?

- Već smo prošle godine s organizatorima razgovarali o sistemu 3+2 godine i to je nešto što smo uspjeli ispregovarati. Ultra u Splitu postiže fantastične rezultate, iako su prve godine bili u gubicima. Zbog toga smo odlučili financijski poduprijeti manifestaciju, jer smo svjesni koliko ona znači za Split i okolicu. Ove ćemo godine ukupno izdvojiti više od milijun kuna potpore festivalu kroz različite investicije.

Nakon ove godine čekaju nas još dvije godine Ultra festivala, a onda ćemo vidjeti. Ni organizatori zasad ne znaju hoće li ići dalje ili ostati u Dalmaciji.

Zašto bi mogli poželjeti otići?

- Ne vjerujem da to itko želi, ali ako se s vremenom i dogodi zbog prirode festivala, to neće imati veze s bilo kakvim problemima. Ove godine očekujemo puno bolju uslugu gostima nego lani. Sve službe su spremne, od liječnika do komunalnih službi, u pripravnosti je bolnica, timovi Hitne pomoći, svi će odraditi svoj posao.

Prošle je godine bilo zamjerki na broj kemijskih WC-a, pa ih ove godine stavljamo više.

Sve to iziskuje sredstva pa će i Grad Split i Ministarstvo turizma u tu svrhu potrošiti po više od milijun kuna. No, to je investicija koja donosi rezultate.

Koja je konkretna korist od festivala za grad?

- Prvo, Ultra promovira Split kao vrhunsku turističku destinaciju. Njihovi promotivni spotovi izuzetno su gledani i to je najbolja moguća reklama za grad. Gosti koji dođu na festival ostat će u Splitu, možda i steći naviku dolaženja, i to je prva i najveća korist. Zbog Ultre je članak o Splitu objavio i svjetski poznati list New York Times, govore o nama kao o jednoj od najboljih svjetskih destinacija. Otvaraju se restorani, hoteli, turistička ponuda jača, povećan je broj noćenja i potrošnja, a sve to vodi i k zapošljavanju.

Kako bi se učinci festivala mogli prenijeti na cijelu godinu, odnosno kako da turistička sezona ne bude samo tijekom nekoliko ljetnih mjeseci?

- Smatram da je rješenje u razvoju kongresnog i ‘mice’ turizma. Za to su nam potrebni investitori, pogotovo u segmentu hotelijerstva.

Splitu kronično nedostaje hotela. Više hotela imaju čak i Šibenik i Zadar. Svi to godinama znamo, no situacija se nije mijenjala. Sada su se konačno pojavili investitori.

Jako Andabak gradi jedan hotel, drugi se gradi na ulazu u grad, takozvani West Gate, obnavlja se hotel Ambasador i trebao bi biti spreman do iduće sezone...

Osobno, mislim da i hotel Marjan (neuspješna investicija bivšeg gradonačelnika Željka Keruma, op.a.) ima šanse, pregovori su u tijeku i možda se nešto dogodi. Obnovljen je hotel Park, imamo planove i za novu gradnju na Bačvicama...

Zašto se sve to događa sada, a nije se moglo riješiti prije?

- Split je postao vrlo poznata destinacija. Svi strani mediji govore o nama kao o odličnoj lokaciji. S te su se strane stvari pokrenule. Vjerujem da je i moja uprava tu pripomogla. Otvorili smo vrata investitorima i poduzetnicima, dali smo im mogućnosti gradnje i mislim da je to također utjecalo na cijelu priču.

Imamo i drugih projekata, gradit ćemo akvapark, želimo izgraditi koncertnu dvoranu, dakle stvorili smo klimu u kojoj se nešto događa i radi, a poduzetnici su to očito prepoznali. Ključ produljenja sezone je kongresni turizam. Split ima prednost velikog rada i u stanju je privući goste različitih profila. Budući da turizam definitivno ostaje okosnica razvoja grada i gospodarstva, radit ćemo na tome. Prošlo je vrijeme teške industrije, tako da je turizam naš put. Split se mora pokazati kao grad otvoren svima.

Možemo privući sudionike različitih kongresa, od manjih do najvećih. Samo, da bi se sve to realiziralo, moraju se riješiti problemi o kojima sam govorio - ponajprije nedostatak hotelskih kapaciteta te prateće infrastrukture i ponude. To je dugoročna vizija razvoja, naravno da se sve to ne može dogoditi preko noći i stvari se moraju rješavati polako, jedna po jedna. No, vjerujem da će se to riješiti.

Moglo se čuti da premijer Zoran Milanović pokušava postići to da gradonačelnici ne budu nositelji lista na predstojećim parlamentarnim izborima. Koji je vaš stav o tome? Smatrate li da trebate biti nositelj SDP-ove liste u Splitu?

- Da, smatram da trebam biti nositelj ili u najmanju ruku u vrhu liste, kao i ostali gradonačelnici i župani. Riječ je o ljudima u koje je stranka, uvjetno rečeno, mnogo uložila. Oni su prepoznatljivi u svojim sredinama, predstavljaju stranku, imaju iskustva i nose velik broj glasova.

Iako situacija, naravno, nije u svim izbornim jedinicama ista, načelno mislim da dokazani ljudi, operativci s rezultatima moraju biti visoko na listama jer su oni garancija uspjeha, ali dok obnašaju operativne funkcije, ne bi trebali ići u Sabor, nego njihovi zamjenici.

Govori se da tu ideju snažno podupire predsjednik stranke Zoran Milanović. Znači, ne slažete se s njim?

- Razgovarali smo i o toj temi i on zna moje mišljenje. Nitko ne očekuje da se uvijek i u svemu slažemo. Ja sam mu iznio svoj stav. U konačnici je predsjednik Milanović taj koji odlučuje.

Turističku palaču treba dati u najam

Veliki su problemi nastali oko davanja Turističke palače u najam. U kojoj je sada fazi taj posao?

- Pitanje Turističke palače naći će se 14. srpnja pred gradskim vijećnicima i oni će odlučiti što žele učiniti. Ako sve bude u redu, a vjerujem da hoće, ići ćemo u taj projekt i dati Turističku palaču na 25 godina u najam, pa bi već iduće godine mogla početi gradnja nove palače. Nisam očekivao da će iz te priče iskrsnuti toliko političkih problema, no vrlo brzo sam shvatio da neće biti lako. Očito nisam dovoljno dobro objasnio svoju viziju. Prozivali su me da dajemo Palaču u koncesiju iako bismo sami mogli obavljati djelatnost u njoj i uložiti u obnovu. No, rekao sam da ne želim da Split bude trgovačko društvo, nego servis građanima i poduzetnicima. Split mora otvoriti šanse poduzetnicima, a oni će onda kroz komunalne doprinose, poreze i prireze utjecati na kvalitetu života i bolji standard grada. To je moja vizija i to sam htio objasniti kroz Turističku palaču. .

Svastika na Poljudu diverzija je protiv Nogometnog saveza

Proteklih dana Split se najviše spominjalo zbog svastike na poljudskom stadionu. Kako gledate na taj slučaj i što su stvarni razlozi skandala?

- Naravno da apsolutno osuđujem taj čin. Riječ je o simbolu koji je zlo, pod kojim su počinjena najveća zla u povijesti svijeta. No, treba shvatiti da je taj čin diverzija usmjerena protiv Hrvatskog nogometnog saveza zbog njihova stava i bahatog ponašanja prema Hajduku i Dalmaciji. Ne vjerujem im jer su pokazali da im se ne može vjerovati. Trebali bi biti objektivni i pošteni, a ne arogantni i bahati. Naravno da to ne opravdava svastiku, nijedan motiv ne može opravdati taj čin. No, stav HNS-a smeta svima u Dalmaciji i to treba shvatiti.

Što zamjerate HNS-u?

- Prije svega dugogodišnje zanemarivanje Hajduka i Dalmacije. Nevjerojatno je da su bile potrebne godine i medijski pritisak da netko shvati da bi reprezentacija trebala odigrati barem jednu utakmicu na Poljudu. Njihov je stav ponižavajući i uvredljiv.

Policija provodi akcije u nogometnom svijetu, očekujete li da će to dati rezultate?

- Ako su počinili neka djela, neka se to dokaže. Volio bih vidjeti da se HNS počne mijenjati u smislu da ne nosi bez razloga pridjev ‘hrvatski’. Problem je što su se ljudi u HNS-u očito uljuljkali u visoke plaće, bonuse, strašan novac se tu vrti i ne odgovaraju nikome.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:23