PRUGA DUGA 50 GODINA

JUTARNJI NA PRVOJ NOVOJ HRVATSKOJ PRUZI U POSLJEDNJIH POLA STOLJEĆA Od '67. nitko nije imao čast pustiti u promet neku prugu jer nijedna nije otvorena

Tračnice između Gradca i Sv. Ivana Žabno prva su željeznička novogradnja u Hrvatskoj nakon pola stoljeća. Uz modernizaciju pruge Križevci - Dugo Selo, taj projekt trebao bi pridonijeti revitalizaciji željeznice na području središnje Hrvatske
 Marko Todorov / CROPIX
Tračnice između Gradca i Sv. Ivana Žabno prva su željeznička novogradnja u Hrvatskoj nakon pola stoljeća. Uz modernizaciju pruge Križevci - Dugo Selo, taj projekt trebao bi pridonijeti revitalizaciji željeznice na području središnje Hrvatske

Tog se dana, 18. lipnja 1967. godine, u Zadru okupilo i staro i mlado. Muškarci u svojim najboljim veštitima, žene u najljepšim veštama. Svi su došli vidjeti taj prvi vlak, koji je iz Knina krenuo prema njihovu gradu. Prva vožnja bila je besplatna, strojovođa je putem dugačkim 95 kilometara iz lokomotive puštao zvučne signale. A kad je vlak napokon ušao na zadarsku postaju, i oni najnevjerniji bili su sigurni - pruga od Knina do Zadra nakon četrnaest je godina sagrađena. Od 18. lipnja 1967. godine nitko u Hrvatskoj nije imao čast pustiti u promet neku željezničku prugu. Zašto? Od tada do danas niti jedna nova nije otvorena! Sagrađena je, ali otvorena za promet još nije. - Ma koji Dinamo?!? I on je prije dočekao proljeće u Europi nego mi novu prugu - uz pomalo kiseo osmijeh govori ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 02:09