DETALJI ISTRAGE

KAKO JE 2014. FORMIRAN HDZ-ov TIM ZA INTERNETSKU PROMOCIJU Mamićeva nećakinja otkrila tko ih je preporučio i kakvu ulogu u tome je imao Zdravko

 
 Hanza Media

Zbog optužbi da su utajili porez na isplate za marketinške usluge koje su odradili za HDZ u kampanji za parlamentarne izbore 2015., nećakinja Zdravka Mamića Sanda Mamić, Dinamov stručnjak za digitalni marketing i oglašavanje Matej Zadro i bivši glasnogovornik RTL-a Kristijan Gržetić uskoro bi u svojstvu osumnjičenika trebali biti ispitani u USKOK-u.

USKOK je protiv njih troje i Zadrina prijatelja Matka Pecotića nedavno otvorio istragu, a Danijel Artenjak, vlasnik tvrtke Napredni modeli, “glavnog izvođača” radova na kampanjama za predsjedničke izbore 2014. te parlamentarne izbore 2015., nakon 1,5-godišnje istrage oslobođen je svih sumnji.

Početak suradnje Naime, dosad je u javnosti bilo poznato samo da su na HDZ-ovim kampanjama i 2014. i 2015. godine bili angažirani Napredni modeli, a Sanda Mamić i Matej Zadro preko svoje novoosnovane tvrtke Digitalni oblak pojavili su se kao podizvođači Naprednih modela tijekom kampanje 2015. godine, istina je zapravo drugačija. Nije Artenjak angažirao 2015. dvoje “dinamovaca” kao svoje podizvođače, nego su oni godinu dana ranije za predsjedničku kampanju 2015. angažirali njega.

Dakle, premda izravno angažirani od HDZ-a za kampanju, Sanda Mamić i Zadro bili su plaćeni kao Artenjakovi podizvođači. Razlog je bio, kako su oni rekli istražiteljima, taj što Sanda Mamić i Matej Zadro u vrijeme predsjedničkih izbora nisu imali svoju tvrtku preko čijeg bi računa naplatili svoje usluge, nego su bili zaposlenici GNK Dinama. Kako je došlo do nastanka vrlo uspješnoga promidžbenog HDZ-ova tima, čiju su jezgru činili zaposlenici Dinama, a koji će se gotovo kompletan tri godine nakon predsjedničkih izbora naći pod USKOK-ovim optužbama za poreznu utaju, svojevremeno je Sanda Mamić ispričala USKOK-ovim tužiteljima.

Dozvola za rad

Premda bi netko mogao pretpostaviti da je do angažmana Mamićeve nećakinje u kampanji Kolinde Grabar-Kitarović došlo zahvaljujući Zdravku Mamiću, Sanda Mamić je rekla da je mogućnost angažmana Zadre i nje u političkom marketingu prvi uvidio sadašnji savjetnik predsjednice za zdravstvo i sport.

- Negdje pred početak predsjedničkih izbora 2014. obratio mi se Tomislav Madžar kojega sam upoznala u Dinamu i koji je je predložio da se Matej i ja aktiviramo u kampanji Kolinde Grabar-Kitarović. S obzirom na to da smo mi tada bili zaposlenici Dinama, mi smo se prvo obratili Zdravku Mamiću i pitali ga za dopuštenje, a on nam je odobrio da se uz ovaj naš posao u Dinamu bavimo i digitalnim marketingom u kampanji. Matej i ja smo zatim s predstavnicima HDZ-a dogovorili okvire našega angažmana, a kada smo shvatili da se tu radi o vrlo velikom poslu, ja sam kontaktirala prijatelja Danijela Artenjaka koji se također bavi digitalnom tehnologijom i marketingom. Također shvatila sam da će nam biti i potreban stručnjak za odnose s javnošću pa sam stupila u kontakt s Kristijanom Gržetićem s kojim sam dogovorila suradnju.

Prilikom dogovaranja ovoga angažmana mi smo s predstavnicima HDZ-a dogovorili i novčani iznos za naš rad, međutim budući da je Artenjak imao svoju tvrtku Napredni modeli, ti su dogovori bili odrađeni preko njegove tvrtke. Sjećam se da je bio dogovoren iznos oko milijun kuna za naš rad, međutim koliko je Artenjak od toga svega naplatio, meni nije poznato. Sjećam se da mu je bio plaćen jedan manji iznos na početku kampanje, nakon čega su u HDZ-u odugovlačili s uplatama. No, uplate su se pojačale kada su predstavnici HDZ-a vidjeli da ovaj posao koji mi za njih radimo uistinu vrijedi jer je Kolinda Grabar-Kitarović na društvenim mrežama po pregledima i lajkovima prestigla Ivu Josipovića - ispričala je Sanda Mamić, pojasnivši da su ona i Zadro za predsjedničku kampanju na kraju dobili jedan manji iznos, od nekih 50.000 kuna.

Preporuka za 2015.

Upravo na osnovi uspješno odrađene kampanje za predsjedničke izbore, 2015. ih je, tvrdi, ponovno angažirao HDZ, no kaže da je taj put njihova tvrtka Digitalni oblak, odnosno Logeecs, ispostavljala fakture direktno HDZ-u. No tu, kako sada stvari stoje, nastaju problemi. Osim ovih direktnih uplata od HDZ-a, po svemu sudeći postojala je i i linija financiranja koja je od HDZ-a i dalje išla preko Naprednih modela, a koja je završavala u tvrtki Bossman tim, perača novca Svetislava Josimovića.

Naime, prema e-mailovima koje je Artenjak dostavio USKOK-u, Sanda Mamić, Zadro i Gržetić tražili su ga da im 679.000 kuna koje je od HDZ-a dobio za kampanju 2015. kuna plati na Bossman tim, što je on, ništa ne sumnjajući, i učinio. Upravo su ti mailovi sada glavni USKOK-ov dokaz protiv Sande Mamić, Zadre i Gržetića.

Madžar za Jutarnji: 'Ja sam ih spojio i to je sve!'

Ja je jesam poznavao i definitivno sam napravio prvi kontakt, daljnja komunikacija je vođena s Odjelom za digitalnu kampanju stranke, kontakt sam bio napravio i s drugim osobama i firmama koje se bave digitalnim oglašavanjem. Nju poznajem jer sam 15 godina bio doktor Dinama, i sada mi je uvijek drago sresti i vidjeti je.

Gospođica Mamić u tom svijetu nije bila nepoznato lice, ona je znala te ljude u stranci, nisam nikoga za ruke dovodio u HDZ. Što se tiče optužbi o tome je li plaćen porez ili nije, ja u to nisam upetljan niti išta o tome znam. Žao mi je što je do toga došlo, rekao nam je Madžar u telefonskom razgovoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 16:48