'NOVI MESIJA'

Kako je Kolakušić oteo glasove Mostu, koga je sve oko sebe okupio i što je želio poručiti suzdržavanjem od komentara izbornih rezultata

Zagreb, 090419. Markov trg.
Sabor.
Grupa biraca liste Mislava Kolakusica predaje svoje kandidacijske liste za natjecanje na izborima za Europski parlament
Na fotografiji:Mislav Kolakusic.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

Mislav Kolakušić

- To su birači koji traže novog mesiju od izbora do izbora. Evo danas je taj mesija gospodin Kolakušić - tim je riječima lider HSS-a Krešo Beljak u izbornoj noći okarakterizirao uspjeh najvećeg iznenađenja ovih izbora - Mislava Kolakušića.

I dok se u izbornoj noći razglabalo o tajni uspjeha tog donedavnog suca, nagađalo je li upravo on u crno zavio Božu Petrova i Nikolu Grmoju preotevši im birače Mosta, Kolakušića se nije moglo ni vidjeti ni čuti. Izbornu noć, kako je objavio, odlučio je provesti u krugu obitelji i suzdržati se od komentiranja izbornih rezultata. Tom je gestom novopečena politička zvijezda još jednom željela naglasiti da je “potpuno drukčiji od drugih”. Međutim, želio je sugerirati još nešto vrlo znakovito - da je njemu za razliku od ostalih političara koji su izbornu noć potrošili čubeći u svojim izbornim stožerima, čak i u trenucima najveće političke napetosti - obitelj na prvome mjestu.

Nevidljivi ljudi

Pitanje je, međutim, što bi i koga bi novinari, da se Kolakušić odlučio za drugačiji scenarij dočeka izbornih rezultata, mogli vidjeti u njegovu izbornom stožeru. Lica i glasove Davora Banovića, Marjana Botića, Igora Ćutuka i Marina Zelića, kao i ostalih kandidata s Kolakušićeve izborne liste, javnost u ovoj kampanji nije vidjela ni čula. U kampanji vođenoj preko društvenih mreža i internetskih oglasa koji su neumoljivo iskakali nakon klika na neke od najtiražnijih hrvatskih portala, mogli smo vidjeti samo i jedino njega - Mislava Kolakušića - fotografiranog iz donjeg rakursa, prikazanog u prilično nadmenim, impozantnim pozama. Fotografije su bile praćene bombastičnim antikorupcijskim porukama. Najčešće se, međutim, vrtjela ona koja glasi “Nova anketa - Kolakušiću 3 mandata”...

Snažnu kampanju na društvenim mrežama Kolakušić je vješto kombinirao s obilaskom terena. Činio je to mjesecima prije nego što je u ožujku ove godine i otvoreno najavio ulazak u politiku. Oslanjao se pritom na udrugu Antikorupcija, sazdanu dobrim dijelom od odbjeglih članova Živoga zida koji su se odcijepili od trojca Pernar - Sinčić - Palfi, a koje predvodi bivši živozidaš Dražan Dizdar. Upravo je Dizdar izvršni direktor Kolakušićeve udruge Antikorupcija.

Kompleksna pitanja

Sve dok nije objavio ulazak u politiku i pritom iznio glavne teze svog osebujnog političkog programa koje za kompleksna pitanja nudi brza i jednostavna rješenja, Kolakušić je imao vjerne poklonike i među novinarima koji su u njemu vidjeli hrvatskog Eliota Nessa. Prvi upitnici iznad glava odanih novinarskih sljedbenika pojavili su se kad je Kolakušić, najavljujući ulazak u politiku, počeo plasirati izjave poput one da se “sve, uključujući i visinu plaća, uređuje zakonom” te da se u jednom danu može izglasati zakon kojim se izvan snage stavlja 6000 propisa. Ili poput one da će kad osvoji vlast “resetirati sustav”, zamijeniti nekoliko tisuća rukovodećih ljudi... Međutim, tek nakon nedavne tvrdnje da namjerava istodobno biti ministar pravosuđa i unutarnjih poslova, politički komentatori su ga prepoznali kao “opasnog populista”.

Neobičan je i iznos koji je Kolakušić prijavio kao trošak kampanje - samo 21.091 kunu. Glavninu toga iznosa, 17.580 kuna, prema izvješću predanom DIP-u, platio je tvrtki Facebook Ireland limited iz Dublina za promidžbu na društvenim mrežama i internetsko oglašavanje, dok je ostatak od 3500 kuna platio domaćoj tvrtki Fratres d.o.o. Marketinški stručnjaci, međutim, tvrde da je prijavljeni iznos nerealan te da je Kolakušićeva kampanja višestruko skuplja.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo