ISTEKLA GARANCIJA

Kako je propala najveća investicija HŽ-a: Od osam nagibnih vlakova vozi samo jedan, a i njemu je zabranjeno naginjanje

Split, 030809.Danas u 15.10 je krenuo prvi vlak u pravcu Zagreba nakon tragedije koja se dogodila 24.7. kada je nagibni vlak iskocio iz tracnica kod mjesta Rudine pored Kastela pri cemu je poginulo sestoro putnika a pedesetak ih je bilo ozljedjedjeno. Hrvatske zeljeznice bile su pod pritiskom kritike javnosti zbog odrzavanja tracnica i vlakova. U vlaku je na polasku u Splitu bilo gotovo stotinu domacih i stranih putnika koji nisu iskazivali strah zbog nedavne nesrece.Na fotografiji: vlak krece tocno na vrijeme.Foto: Nikola Vilic / CROPIX
 Nikola Vilić / CROPIX

ZAGREB - Je li nepovratno propala najskuplja investicijska avantura Hrvatskih željeznica zvana „nagibni vlakovi“? Kako je Slobodnoj Dalmaciji potvrđeno u Upravi HŽ-a „Vuča vlakova“, od osam nagibnih vlakova, „Regio Swinger“ njemačkog proizvođača “Bombardier Transportation“ kupljenih 2003. za 34 milijuna eura, vozi samo jedan!

Taj se jedini ispravni vlak vozi na relaciji Split-Zagreb. Osim toga, taj se vlak ne može može nazvati nagibnim jer mu je rješenjem Inspekcije za sigurnost željezničkog prometa, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH od veljače ove godine isključena nagibna tehnika, pa vozi kao obični vlak. Zbog ograničenja brzine do 100 km na sat, vlak od Splita do Zagreba vozi čak 6 sati.

Karambolirani vlakovi

Sadašnje stanje flote nag...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 12:56