StoryEditor
MARIĆ PUNI PRORAČUN

KREĆE RASPRODAJA VRIJEDNE IMOVINE U NAŠIM TURISTIČKIM BISERIMA Država traži kupce za tri hotelske tvrtke koje vrijede najmanje pola milijarde kuna

 
 Marko Todorov / CROPIX

Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) na prošlotjednoj sjednici Upravnog vijeća donio je odluku o prodaji državnih udjela u tri velike turističke tvrtke, čime bi se do kraja godine od privatizacije u proračun moglo sliti više od pola milijarde kuna.

Ministarstvo državne imovine očito je odlučilo ubrzati proces privatizacije državnih portfelja nakon što se ovogodišnjim rebalansom državnog proračuna utvrdilo da je Vlada poprilično podbacila u planovima prodaje državne imovine. Naime, iako je država planirala do kraja godine prikupiti 1,4 milijarde kuna, do danas je prodano imovine za manje od 400 milijuna kuna, pa je u rebalansiranom proračunu plan za ovu godinu smanjen na 800 milijuna kuna.

Prikupljanje ponuda

Ako bi se javnim natječajem uspjele prodati turističke tvrtke na Jadranu, onda bi se taj rebalansirani plan mogao ispuniti do kraja godine. CERP je tako na sjednici 2. studenoga odlučio pokrenuti postupak javnog prikupljanja ponuda za 69 posto dionica tvrtke Hoteli Maestral d.d. iz Dubrovnika ukupne nominalne vrijednosti 71,1 milijun kuna, prodaje se i tvrtka Hoteli Makarska d.d. i to 55,5 posto dionica početne vrijednosti 124,2 milijuna kuna te 70,6 posto crikveničkog Jadrana d.d. nominalne vrijednosti 347 milijuna kuna.

Kratak rok

Očekuje se velik interes domaćih kompanija, fondova, ali i inozemnih ulagača koji dosad nisu bili prisutni na domaćem tržištu.

Da država želi do kraja godine ispuniti plan o privatizaciji najbolje pokazuje podatak o roku dokad zainteresirani investitori mogu slati pisma namjere, a to je samo do 13. studenoga, što je prilično neuobičajeno ako znamo da je nekad taj rok bio i do 60 dana. Nakon što se zaprime pisma namjere, CERP će donijeti odluku o početnoj cijeni, uvjetima i provedbi postupka javnog prikupljanja obvezujućih ponuda, a samo će investitori koji su u roku dostavili pisma namjere biti pozvani na podnošenje obvezujućih ponuda za kupnju dionica.

Crikvenički Jadran najvrednija je tvrtka iz portfelja. Vlasnik je osam hotela, dvaju autokampova i turističkog naselja. Nakon što ju je počeo voditi SDP-ovac Dino Manestar, tvrtka je početkom 2014. izašla iz stečaja, a posljednjih godina uložili su znatna sredstva u obnovu hotela i dizanje standarda. U prvih osam mjeseci ove godine bilježe rast prihoda od 10 posto, zbog čega se može pretpostaviti da će lako naći kupca kao najveća turistička tvrtka na području rivijere Kvarner.

Hoteli Makarska već su se jednom pokušali prodati, ali nije uspjelo. U svom portfelju imaju tri hotela - Meteor s četiri zvjezdice, Dalmaciju s tri zvjezdice te Rivijeru Resort s dvije zvjezdice. Za sljedeću sezonu planiraju realizirati investiciju u vrijednosti 55 milijuna eura od koje će, na mjestu sadašnjeg dotrajalog hotela Rivijera, niknuti dva sasvim nova objekta, hotelski kompleks s kongresnom dvoranom i wellness centrom koji bi znatno trebao podignuti ponudu te makarske hotelske kuće.

Bude li cijena prihvatljiva, i za ovu tvrtku bi se lako mogao naći kupac na propulzivnom domaćem turističkom tržištu jer iz godine u godinu bilježe bolje poslovne rezultate.

Kad je, pak, riječ o Hotelima Maestral iz Dubrovnika, tu je situacija nešto kompliciranija jer su se prodavali već šest puta. U zadnjem pokušaju bilo je zaprimljeno čak 15 pisama namjere i u drugom krugu otkupljeno sedam dokumentacija, ali na kraju nije zaprimljena ni jedna obvezujuća ponuda. Razlog je u neriješenim imovinsko-pravnim poslovima, pa su sukladno tome investitori procijenili da im je tadašnja početna cijena od 109 milijuna kuna za hotele od kojih neki od njih imaju hipoteke, ipak bila previsoka.

Brojni ulagači

Tvrtka u svom portfelju ima čak pet hotela s više od 480 soba koji su sagrađeni u dubrovačkoj uvali Lapad. Prošle godine ostvarili su više od 50 milijuna kuna prihoda, uz dobit od 3,9 milijuna kuna, što je oko 50 posto više nego u 2015. Ostvarili su i 149.000 noćenja.

Siniša Topalović iz konzultantske kuće Horwath HTL kaže da je ovo dobar potez Vlade jer je odličan tajming s obzirom na rekordnu sezonu i rast tržišta, te da će sigurno biti mnogo zainteresiranih ulagača, kako renomiranih hotelskih kompanija, tako i institucionalnih ulagača.

- S ovakvim procesom dolazi do razvoja i unapređenja hotelske industrije. To znači ulazak novog kapitala i novih igrača, što je važno jer će se na taj način otvoriti prostor za još jači razvoj tih tvrtki koje su pokazale da se sa zdravim, poslovno orijentiranim menadžmentom može iz gubitaša prijeći u pozitivno poslovanje. Tajming je dobar, a i država bi mogla napokon proći dobro - ocjenjuje Topalović.

Početna cijena zbog dugova 47,6 milijuna kuna

CERP je odredio i početnu cijenu za kupnju društva Club Adriatic, nakon što je primio 15 pisama namjere od investitora. Početna cijena za 100 posto temeljnog kapitala nominalne vrijednosti 121 milijun kuna tako će iznositi samo 47,6 milijuna kuna.

Riječ je o poprilično umanjenoj cijeni, međutim, to je i razumljivo jer će budući vlasnik morati namiriti i sve vjerovnike u predstečajnoj nagodbi, isplatiti tražbine radnika te potraživanje Slatinske banke kao razlučnog vjerovnika.

Za mjesec dana moglo bi se znati hoće li netko dostaviti obvezujuću ponudu za kupnju navedene turističke tvrtke koja u svom vlasništvu ima hotel i kamp u Selcima, još jedan kamp na Pelješcu te hotel u Makarskoj.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. srpanj 2020 02:10