AFERA “DRŽAVNA TAJNICA”

Lani im uplatili 2 milijuna kuna poticaja za djelatnost koju su registrirali tek 1. prosinca 2018.

 CROPIX

Nakon otkrića Jutarnjeg lista da se Sindikat strojovođa HŽ Cargo obratio premijeru Andreju Plenkoviću kako bi mu ukazali da državna tajnica Nikolina Brnjac navodno uz “pomoć Pravilnika pogoduje privatniku (tvrtkama Ivice Vrankića) na štetu nacionalnog prijevoznika”, tjednik Nacional došao je do novog otkrića koje očito dodatno potkrepljuje neke navode Sindikata.

Naime, tvrtka Adria Rail Ivice Vrankića, kojoj je prošle godine od ukupno dva milijuna kuna državnih poticaja od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture isplaćeno 1,43 milijuna kuna, navodi tjednik Nacional, tek je 1. prosinca 2018. na Trgovačkom sudu u Rijeci u “sudski registar promjene predmeta poslovanja” upisala kao predmet poslovanja “organiziranje kombinirnog prijevoza”.

Tjednik Nacional navodi da taj podatak “baca novo svjetlo na cijelu priču i otvara niz dvojbi o kriterijima i valjanosti dodjele poticaja”. Iz izvora bliskog tvrtki Adria Rail doznajemo da su “sve prethodno konzultirali s Trgovačkim sudom”. Službeno Vrankić ni jučer nije bio raspoložen za komentar. Hrvatska je, naime, lani prvi put uvela ove poticajne mjere kako bi se teret više prevozio željeznicom, morem i unutarnjom plovidbom.

Jutarnji je list u petak objavio priču o tome da je Sindikat strojovođa u pismu premijeru Andreju Plenkoviću zatražio da se državna tajnica prema svim prijevoznicima odnosi jednako te da, kako su naveli u pismu, prestane uz “pomoć Pravilnika pogodovati privatnicima na štetu nacionalnog prijevoznika HŽ Cargo”. No, državna tajnica Nikolina Brnjac sljedeći je dan odbacila navode o bilo kakvom pogodovanju, pa i povezanost s Vrankićem.

Opovrgnula je da je na bilo koji način povezana s Vrankićevim tvrtkama te dodala da ga poznaje, “ali s njim ne surađuje niti privatno, niti poslovno” te da kao državna tajnica nije ni na kakav način mogla pogodovati privatniku na štetu HŽ Carga jer nije sudjelovala ni u izradi Pravilnika temeljem kojega se poticaju daju, ni u radu povjerenstva koje je ocjenjivalo pristigle zahtjeve za poticaje, ni u donošenju odluke o tome kojim će se društvima poticaji isplatiti.

HŽ Cargo sudski će rješavati problem sa svojom bivšom djelatnicom kojoj je uručen izvanredni otkaz jer je, navode, “pomagala i sudjelovala u osnivanju i razvoju konkurentskog trgovačkog društva Adria Rail”, a protiv još nekih osoba koje su bile “igrači” konkurentske tvrtke podnijet će, kako neslužbeno doznajemo, kaznene prijave. Osnivač konkurentske tvrtke, već spomenuti Vrankić, bivši je djelatnik Agita koji je 2018. pripojen HŽ Cargu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 14:50