PIŠE MILJENKO JERGOVIĆ

Mi gradimo prugu, pruga gradi nas: Istina i mit o radnim akcijama

U prva poratna doba akcije su imale praktični smisao: o istom trošku nahraniti gladnu mladost i omogućiti radnu snagu. A umjetnici iz svih domena trudili su se da svojim djelima pridonesu brigadirskoj slavi
 Milan Pavić/Marijan Detoni/Branko Gavrić
U prva poratna doba akcije su imale praktični smisao: o istom trošku nahraniti gladnu mladost i omogućiti radnu snagu. A umjetnici iz svih domena trudili su se da svojim djelima pridonesu brigadirskoj slavi

U početku su, u prva poratna doba, omladinske radne akcije imale praktični smisao. O istom bi se trošku nahranila gladna mladost i omogućila prijeko potrebna radna snaga za raščišćavanje ratnih ruševina ili izgradnju one dvije slavne željezničke dionice: devedeset i dva kilometra od Brčkog do Banovića, i 242 kilometra od Šamca do Sarajeva.

Obje su pruge bile od presudnog značaja u predstojećoj kampanji elektrifikacije i industrijalizacije zemlje, i služile su, uglavnom, za teretni promet. Prugu Brčko - Banovići je 1946. u šest mjeseci izgradilo 62.000 brigadira, prugu Šamac - Sarajevo 1947. u osam je mjeseci izgradilo 211.000 brigadira.

Ivan Generalić: Omladinska pruga, 1947.

Prve dvije velike radne akcije u povijesti z...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 23:13