To je sad već poprilično stara vijest - da predpakirana i narezana roba u pravilu potrošača košta znatno više od robe u komadu, no kako u trgovinama često izučavam deklaracije i čitam sastav robe, uočila sam kako se isti artikli u različitim ambalažama, ovisno o proizvođaču, razlikuju po još nekim važnim detaljima.
Recimo, sastavu koji kod pojedine robe poprilično varira, a nekad ide tako daleko da je teško objašnjivo zašto je uopće nastala takva razlika.
Na ambalaži isti logo
Ukratko - ovisno o tome je li roba narezana ili u komadu odnosno nalazi li se u plastičnoj ili papirnatoj ambalaži, u nekim slučajevima razlikovat će se i udjeli njenih sastojaka, nerijetko glavnih, iako proizvođači na ambalaži baš ničime neće dati naslutiti da je riječ o robi različitog sastava.
Ove nevjerojatne razlike pogledajte u našem kratkom videu koji smo snimili tijekom inspekcije nekoliko trgovina.
Ovdje pogledajte video:
Mi smo u kratkom eksperimentu u kojem smo obišli nekoliko domaćih trgovina pronašli pet artikala u različitim ambalažama iz čijih je deklaracija jasno kako je u stvarnosti riječ o malo izmijenjenim recepturama.
Različiti sastav zbog rezanja
Za početak, pronašli smo dvije salame - jednu domaćeg, a jednu proizvođača iz susjedne zemlje koje su omiljene među našim potrošačima, a koje i jedna i druga nude dvije varijante istog proizvoda. Riječ je o PIK-ovoj zimskoj salami te Poli classic Perutnine Ptuj koje i jedna i druga imaju dvije varijante istog proizvoda - narezanu salamu te istu salamu u komadu.
No, kad smo usporedili deklaracije, pronašli smo razlike. Recimo, Poli classic narezak napravljena je o 72, a ona u komadu od 75 posto pilećeg mesa, a razlika postoji i kod zimske. Dok je sto grama salame u komadu dobiveno sušenjem 150 grama svinjskog mesa, za onu u obliku nareska utrošen je 141 gram, što znači da u naresku ima manje mesa, a prodaje se za više cijenu.
Kako su nam već ranije bili poručili iz Perutnine Ptuj, udjeli mesa u njihova dva proizvoda moraju biti različiti zbog rezanja.
I drugi primjeri
"Razlika između proizvoda proizlazi iz tehnoloških i senzorskih zahtjeva proizvoda u obliku rezanja. Kobasice namijenjene rezanju zahtijevaju drugačiju teksturu radi postizanja učinkovitog narezivanja i debljine samog narezka. Proizvodi se neznatno razlikuju u sirovinama, što je posljedica specifičnosti proizvodnog procesa i dodatku antioksidanta "ekstrakti ružmarina", koji prvenstveno osigurava stabilnost boje unaprijed narezanog proizvoda tijekom roka trajanja. Korištenje iste osnovne začinske mješavine i svih preostalih proizvodnih koraka osigurava prepoznatljivost proizvoda "classic" branda Poli", kazali su iz kompanije.
Ovo nisu bili jedini primjeri na koje smo naletili.
Ovisno o tome kupujete li čokoladno mlijeko u bočici ili u tetrapaku, trebate znati da u sebe unosite različitu količinu masnoće - ono proizvođača Dukat u bočici ima 1.5, a u tetrapaku 0.9 posto masti, a razlika postoji i kod Sparove kakao kreme, i to dosta velika razlika. Naime, krema pakirana u staklenci prema deklaraciji u sebi sadrži pet, no ista takva krema u papirnatoj posudici ima samo dva posto lješnjaka pa se pitamo jesu li to uopće isti proizvodi, kako sugerira njihov logo i prezentacija.
Imate pitanje za Veliku škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....